2025-03-14, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
Edwards replied in part, “It sounds like there’s a little bias in that question.” He added, over boos, “We are upholding the Constitution.”
osv i ett längre reportage
https://www.thedailybeast.com/gop-rep-chuck-edwards-mercilessly-taunted-in-another-wild-town-hall-clash/
Tveksamt. Redan:
/Trump har pratat om mer makt till Presidenten
/Trump har redan myglat sig förbi besluträtten kongressen har mot tullbeslut, genom att hävda emergency (eller vad han kallade det).
Citera
2025-03-14, 16:10
Medlem
Japhys avatar
Och här kan alla läsa om hur Open Society finansierar astroturfen:

https://www.opensocietyfoundations.org/grants/past?filter_keyword=indivisible
Citera
2025-03-14, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Här kan du läsa hur de arbetar:

Every single Republican needs to feel the heat: If they vote for the Trump Tax Scam—if they keep looking the other way as Trump and Musk seize power—they will pay the price. Period.

Make them answer for their betrayal. Call them out in public, at town halls, in their district offices, and on their phone lines. Demand to know: Why are they slashing Medicaid and SNAP for working families just to hand massive tax cuts to billionaires? No hiding. No spin.
Force them to take a stance. Put them on record. Ask them point blank: Will you vote for the Trump Tax Scam that rips away healthcare and puts food assistance on the chopping block? No dodging. No excuses. Make them say it out loud.
Make sure voters never forget. If they vote for this tax scam, plaster their name all over their district. Every voter should know exactly who sold them out and who is responsible for the consequences.
Show up, online and in person. Drag their complicity into the light—blast them on social media, flood local news with letters and op-eds, take action in their districts. Let them know that we are watching.
Republicans think they can sneak this coup past the American people. It’s time to make them regret it.
https://indivisible.org/coup
Det var väl inget kontroversiellt med detta. Handlar knappast om lagbrott. Det handlar ju bara om att göra sin röst hörd. Bra tycker jag. Var kommer Soros in i bilden?
Citera
2025-03-14, 16:11
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Och här kan alla läsa om hur Open Society finansierar astroturfen:

https://www.opensocietyfoundations.org/grants/past?filter_keyword=indivisible

Citat:
Ursprungligen postat av Alpoxen
Det var väl inget kontroversiellt med detta. Handlar knappast om lagbrott. Det handlar ju bara om att göra sin röst hörd. Bra tycker jag. Var kommer Soros in i bilden?
Se ovan
Citera
2025-03-14, 16:14
Medlem
Citat:
Se ovan
Ah men det är ju utmärkt i så fall. Soros har länge varit en god kraft. Han använder sin förmögenhet till något nyttigt
Citera
2025-03-14, 16:17
Medlem
Trump Tower ockuperas- Go go go

https://www.nbcnews.com/news/us-news/protesters-take-trump-tower-nyc-demand-release-mahmoud-khalil-rcna196265
Citera
2025-03-14, 16:19
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ah men det är ju utmärkt i så fall. Soros har länge varit en god kraft. Han använder sin förmögenhet till något nyttigt
"Det är absolut inte sant och om det är sant så är det bra"
Citera
2025-03-14, 16:22
Medlem
Citat:
"Det är absolut inte sant och om det är sant så är det bra"
Jag vet inte vad Open Society är för något och jag bryr mig inte heller. Men om Soros på något sätt hjälper folk att organisera sig så är det i grunden bra ja. Ett oerhört brott i din värld förstår jag.
Citera
2025-03-14, 16:26
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Jag vet inte vad Open Society är för något och jag bryr mig inte heller. Men om Soros på något sätt hjälper folk att organisera sig så är det i grunden bra ja. Ett oerhört brott i din värld förstår jag.
Nej, inget brott alls. Vill man vara en lycklig idiot i oligarken Soros koppel får man vara det. Däremot tycker jag det är fel att framställa dessa lyckliga idioter som "gräsrötter" när det i själva verket handlar om en astroturf-kampanj finansierad av utländskt kapital.
Citera
2025-03-14, 16:33
Medlem
Citat:
Nej, inget brott alls. Vill man vara en lycklig idiot i oligarken Soros koppel får man vara det. Däremot tycker jag det är fel att framställa dessa lyckliga idioter som "gräsrötter" när det i själva verket handlar om en astroturf-kampanj finansierad av utländskt kapital.
Du vet ju inte vad demonstranterna har för bevekelsegrunder. George Soros är nu ingen utlänning om det är han du menar. Att han är engagerad och vill engagera andra är bra för demokratin.

Det gäller att passa på. Trump pratar mer och mer om 'illegal protests' utan att förklara vad han menar.
Citera
2025-03-14, 16:37
Medlem
Jänkarna använder ordet "bipartisan" när de menar att de 2 politiska blocken samarbetar. Och i mitt utube flöde har jag aldrig hört ordet bipartisan så frekvent som nu.
Citera
2025-03-14, 16:40
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Du vet ju inte vad demonstranterna har för bevekelsegrunder. George Soros är nu ingen utlänning om det är han du menar. Att han är engagerad och vill engagera andra är bra för demokratin.

Det gäller att passa på. Trump pratar mer och mer om 'illegal protests' utan att förklara vad han menar.
Jo, Soros är från Ungern. Demonstranterna är samma proffs som brukar synas. Det nya är att USA leds av människor som är medvetna om bakgrunden till protesterna och som förhoppningsvis kan agera med lagens medel. Utländskt finansierade protestgrupper bör såklart stoppas och slås ner på. Helst genom att uppmärksamma väljare och politiker, men går det för långt med hjälp av polis och slutligen National guard.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in