2025-03-14, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av What-do-u-meanhi
Men din första kommentar är dryg. Du litar på att en youtuber har någon aning om saker, har gått rätt till i en rättegång. Anjo är en clown, där han inte ens har med kunniga i sin piss dokumentär. Domen har släppts här där syns det tydigt att Anjo som förväntat inte vet vad han pratar om.

Det räcker att du kollar Anjos intervju med Riks för att inse att dokumentären inte har någon som helst trovärdighet.
Vi på Flashback är ju inte mer kunniga än vad hov och tingsrätten var när de först dömde Antonio

Haha va? Litar på Anjo? Är ju tydlig med att det är den bilden jag får av att titta på dokumentären, inte att det är hela sanningen som framkommer i den eller att den är opartisk. Ställer ju frågan här för att jag vill få en tydligare och mer rättvis bild av rättsprocessen. Dig litar jag dock inte på, uppenbart att du inte kommer kunna se objektivt på det.
Citera
2025-03-14, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deimos01
Anjo delger inte all information. Anjo förvränger saker för att gynna sin agenda.
Tex reagerade Anjo på att de inte hittade några spår i tjejens underkläder. Det var en ORALvåldtäkt på en medvetslös tjej. Varför skulle en oralvåldtäkt ge spår i underkläderna på tjejen? Hade Anjo läst domen hade han fattat varför det inte fanns spår i underkläderna.
Anjo undrar även varför 1 dömdes för våldtäkt och 1 för våldtäkt mot barn. Samma där, svaret finns i domen som Anjo inte läst.
Det fanns fler än ett vittne som såg vad som hände. Men Anjo nämner bara 1 vittne och döljer informationen att det fanns fler.

Eftersom det fanns flera vittnen på plats som bevittnade våldtäkten, 1 av vittnena stoppade våldtäkten. Så ja, det är inga tvivel, Antonio är skyldig. Tingsrätt och hovrätten har också bedömt att Antonio är skyldig.

Anjo mörkar även att Antonio dömts 2 gånger till för sexuella saker emot minderåriga. Bland annat visade han snoppen för ett gäng tjejer på en fritidsgård när han var 15-16 år gammal.

Tack! Vad var det för vittnen? Är de trovärdiga? Av det man fick höra E berätta i telefonsamtalet med Anjo så är ju hennes trovärdighet och relevans lika med 0 ungefär. Hon erkänner ju att hon inte ens sett vad som hänt, utan bara gissat att det hon såg skulle vara oralsex. Anjos partiska spekulationer skiter jag i, är bara intresserad av vilken konkret bevisning som finns.

Mycket möjligt att Antonio är ett svin oavsett, känner inte till honom.
Citera
2025-03-14, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pomo172
Haha va? Litar på Anjo? Är ju tydlig med att det är den bilden jag får av att titta på dokumentären, inte att det är hela sanningen som framkommer i den eller att den är opartisk. Ställer ju frågan här för att jag vill få en tydligare och mer rättvis bild av rättsprocessen. Dig litar jag dock inte på, uppenbart att du inte kommer kunna se objektivt på det.

Det är Anjo som är skapare och ansvarig utgivare för filmen, så du går på anjos linje.
Kan tillägga till föregående post: pontus valde att inte ta med det andra vittnet eftersom Pontus själv anser honom vara mytoman, och ”har för mycket personliga åsikter” om honom. Och han stannar inte där, han lägger fram gång på gång att det är bara ETT vittne, vi har talat med det ENDA vittnet, det ENDA vittnet säger att hon inte kan svära.
Sen är det lätt att se orimligheten i hela upplägget i filmen genom att titta och lyssna på intervjun Anjo gjorde med vittnet, där han fem gånger ställer samma fråga ”är du säker, kan du svära på de?”. Till slut får han fram ett ”jag kan inte svära”. Och DET väljer Pontus att trycka på t.ex. genom att ha med det i trailern.
Jämför den intervjun han hade med A utanför sjukhuset, där Pontus påstår sig vara ”hård” mot A. Pontus framstår som nån amatör psykolog där han snarare tröstar A än att ställa kritiska frågor.

Bara det att Pontus har med BOs namn, säger inte det dig nått? Som tidigare talare, kolla gärna intervjun Pontus gjorde med Riks innan premiären.
Senast redigerad av ExErslim 2025-03-14 kl. 00:40.
Citera
2025-03-14, 00:37
Medlem
Citat:
Tack! Vad var det för vittnen? Är de trovärdiga? Av det man fick höra E berätta i telefonsamtalet med Anjo så är ju hennes trovärdighet och relevans lika med 0 ungefär. Hon erkänner ju att hon inte ens sett vad som hänt, utan bara gissat att det hon såg skulle vara oralsex. Anjos partiska spekulationer skiter jag i, är bara intresserad av vilken konkret bevisning som finns.

”Är de trovärdiga”, suck. Läs domen, ställ frågor efteråt.
Citera
2025-03-14, 00:42
Medlem
Citat:

Lyssna inte på de, du har din uppfattning och lynchmobben sin.. Jag delar din uppfattning, låt hatarna hata!
Citera
2025-03-14, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ExErslim
”Är de trovärdiga”, suck. Läs domen, ställ frågor efteråt.

Du har rätt, får väl läsa fupen istället om jag orkar. Att läsa domen är dock totalt irrelevant.
Citera
2025-03-14, 01:06
Medlem
Deimos01s avatar
Enligt rask är Anjo nazist.
Och eftersom rask känner Anjo då borde ju rask veta sånt.

Varför är Anjo en nazist enligt Rask?
I sin senaste video kritiserar rask motvikt. I videon där motvikt och de andra pratade, då sa inte motvikt emot det dem andra sa. Och rask menar då att om lokal säger något och motvikt inte säger emot, då har motvikt samma åsikt som lokal.

Jag tror vi alla minns videon med Leo kinesen och Pär Öberg, där Anjo inte sa emot en enda gång, så enligt rask, alla rasistiska och nazistiska saker som sades i den videon håller Anjo med om.
Leo kinesen, Pär Öberg och Anjo tycker exakt likadant om allt som sades i videon.
Citera
2025-03-14, 01:19
Medlem
Deimos01s avatar
Citat:

Ja vittnena är trovärdiga. Vittnena är andra ungdomar som var på festen. Det var totalt 3 vittnen
Detta är ifrån ett förhör med ett vittne som Anjo inte tog med i sin dokumentär
Citat:
vittnet berättar att han såg hur Antonio stoppade in sin kuk i munnen på BO. Antonio stod nog upp och BO satt på en sten. Antonio höll sina händer runt huvudet på BO och tryckte in kuken i hennes mun.

På fråga om varför Antonio gjorde så svarar vittnet att det antagligen var för att hon inte skulle sluta suga, för hon ville ju inte suga av honom. BO gillar inte Antonio och ville inte vara med honom utan BO gillar RN.

Vittnet berättar att det var massa folk runt omkring BO och Antonio och att det var flera som såg vad som hände.
Citera
2025-03-14, 01:25
Medlem
Deimos01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vichy6
Suck och varför blir allt semantik? Räcker med att surfa in valfria 5-10 minuter och sen blir man sne
Varför tycker du det är skillnad?
Lokal säger något i en video med medvikt= medvikts åsikt enligt rask
Leo kinesen och Pär Öberg säger något i en video med Anjo = Anjos åsikt

Förklara gärna för mig vad skillnaden är?
Citera
2025-03-14, 01:37
Medlem
Citat:
Ja vittnena är trovärdiga. Vittnena är andra ungdomar som var på festen. Det var totalt 3 vittnen
Detta är ifrån ett förhör med ett vittne som Anjo inte tog med i sin dokumentär

Får som sagt läsa fupen själv istället. Misstag av mig att försöka ha en diskussion här innan jag gjort det, omöjligt att göra något av det förhöret utan att veta vem fan det är och om han är trovärdig eller ej. Det är också tydligt att folk som skriver i den här tråden är minst lika partiska som ni hävdar att Anjo är. Ni har säkert rätt i att han är partisk åt Antonios fördel, men ni är lika kassa åt andra hållet.

Vissa här tror ju till o med att det räcker att läsa domen för att bilda sig en uppfattning om rättsprocessen gått rätt till eller inte. Lol.
Senast redigerad av Pomo172 2025-03-14 kl. 01:39.
Citera
2025-03-14, 01:37
Avstängd
vichy6s avatar
Citat:
Varför tycker du det är skillnad?
Lokal säger något i en video med medvikt= medvikts åsikt enligt rask
Leo kinesen och Pär Öberg säger något i en video med Anjo = Anjos åsikt

Förklara gärna för mig vad skillnaden är?

Jag tycker att olämpliga kreatörer har fått leka svin alldeles för länge och alldeles för ifred.

Om de nu är så ”great” varför lägger de all energi på att bemöta en grej, ”Dokumentären”.

I början var det kul att följa motståndsrörelsen, men nu har jag tröttnat och återgår till Prime Crime. Raskfinns ju redan där och kommer nog dyka upp igen.

Jag saluterar att åsikter och rent skit utmanas.

Hur tänker du?
Senast redigerad av vichy6 2025-03-14 kl. 01:40.
Citera
2025-03-14, 01:48
Medlem
Citat:
Får som sagt läsa fupen själv istället. Misstag av mig att försöka ha en diskussion här innan jag gjort det, omöjligt att göra något av det förhöret utan att veta vem fan det är och om han är trovärdig eller ej. Det är också tydligt att folk som skriver i den här tråden är minst lika partiska som ni hävdar att Anjo är. Ni har säkert rätt i att han är partisk åt Antonios fördel, men ni är lika kassa åt andra hållet.

Vissa här tror ju till o med att det räcker att läsa domen för att bilda sig en uppfattning om rättsprocessen gått rätt till eller inte. Lol.

Om du vet något om rättsprocesser så borde du väl ändå veta att för att förstå varför de dömdes och hur - så måste du läsa domen från både tingsrätt och hovrätt.

Men börja med FUP och sedan domen för att veta hur rätten resonerat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in