Citat:
Ursprungligen postat av
Pomo172
Haha va? Litar på Anjo? Är ju tydlig med att det är den bilden jag får av att titta på dokumentären, inte att det är hela sanningen som framkommer i den eller att den är opartisk. Ställer ju frågan här för att jag vill få en tydligare och mer rättvis bild av rättsprocessen. Dig litar jag dock inte på, uppenbart att du inte kommer kunna se objektivt på det.
Det är Anjo som är skapare och ansvarig utgivare för filmen, så du går på anjos linje.
Kan tillägga till föregående post: pontus valde att inte ta med det andra vittnet eftersom Pontus själv anser honom vara mytoman, och ”har för mycket personliga åsikter” om honom. Och han stannar inte där, han lägger fram gång på gång att det är bara ETT vittne, vi har talat med det ENDA vittnet, det ENDA vittnet säger att hon inte kan svära.
Sen är det lätt att se orimligheten i hela upplägget i filmen genom att titta och lyssna på intervjun Anjo gjorde med vittnet, där han fem gånger ställer samma fråga ”är du säker, kan du svära på de?”. Till slut får han fram ett ”jag kan inte svära”. Och DET väljer Pontus att trycka på t.ex. genom att ha med det i trailern.
Jämför den intervjun han hade med A utanför sjukhuset, där Pontus påstår sig vara ”hård” mot A. Pontus framstår som nån amatör psykolog där han snarare tröstar A än att ställa kritiska frågor.
Bara det att Pontus har med BOs namn, säger inte det dig nått? Som tidigare talare, kolla gärna intervjun Pontus gjorde med Riks innan premiären.