2024-08-06, 17:00
Medlem
Ett kombisvar på div sansade funderingar och andra mer korkade påståenden….

Citat:
Ursprungligen postat av Kollektion
Jag antar World Trade Center var relativt synlig på långt håll. Den var antagligen enklare för kaparna att träffa byggnaderna. Det jag inte fattar hur kaparna kunde hitta Pentagon på marken. Var dessa bara otroligt skickliga eller bara ren tur? Varför drabbades inte kaparna av desorientering?

Som andra i tråden redan förklarat så är Pentagon en mycket karaktäristisk byggnad, lätt att känna igen bara på form och dimension. Testa att kika på satellitbilder på t ex Google maps.

Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar
Det är fejk.
Vart tog motorerna vägen?
Vart är hålen efter vingarna?

Så du väljer att offentligt demonstrera att du ännu efter över 20 år inte lärt dig nåt om detta…?

Motorerna återfanns, en brakade rakt igenom byggnaden.

Det blev inga hål efter vingarna, varför skulle det blivit det…? Däremot finns tydliga avtryck i fasaden efter vingarna och motorerna, vilka kan ses på bilder. Man kunde dessutom smalna in de mesta av planet i form av vrakdelar, ink rester efter passagerare etc.

Citat:
Ursprungligen postat av Keramik-Kalabalik
Pentagon ska ju vara skyddat av allehanda försvarsåtgärder. Så att ett passagerarflygplan skulle kunna störta in i det efter alla uppgifter om vad som hänt tidigare är bara löjligt. Dessutom visar videon som släpptes att det inte var ett flygplan som åkte in i väggen.

Om du bara ägnat 2 minuter åt att kika på Pentagon i t ex Google maps så hade du sett att Pentagon låg i direkt närhet till en stor kommersiell flygplats. Hur fan tror du att man skulle hinna skilja ut flygplan på väg in för landning, eller på väg in för terrordåd, och hinna besluta att skjuta ner det, och genomföra det…?

Videon visar vad aktuell teknik gjorde möjlig. Den ”bästa” filmen kommer från en videokamera som var avsedd för att fota/filma fotgängare och långsamt rullande fordon genom en port, detta handlade då om få bilder per sekund och slutare/bländare anpassad för det, och inte för att fånga flygplan i 800kmh ett par hundra meter bort. Därför är det suddigt. Men skador och vrakdelar ger ju facit om vad som träffade.

Citat:
Ursprungligen postat av daTkonshens
Det ser heller inte ut som ett plan, det som träffade Pentagon

Se svar ovan…

Citat:
Du kan ju alltid använda internet. Sisan https://www.identiv.com/resources/blog/the-worlds-most-secure-buildings-the-pentagon ger lite svar och jag är säker på att det fanns allehanda försvarsåtgärder även mycket tidigare än när artikeln skrevs.

Och som jag skrev tidigare så är det tydligt i den video som släpptes att det inte var ett stort jetplan som flög in i väggen.

Se svar ovan…

Citat:
Ursprungligen postat av tworiders
Det var väl en missil som träffade Pentagon?

Jaha, vem har påstått det för dig…? Nån jubelkorkad konspirationssida och du är inte kapabel att tänka logiskt…?
Hur skulle det kunnat vara en missil med de rent mekaniska skadorna över en stor yta på fasadens yttersidan och det stora ingångshålet… som dessutom stämmer mycket väl med den form och mått som gäller för den flygplanstyp som brakade in där….?

Som avslutning kan jag upplysa om att ja, kaparna höll på att missa Pentagon, de upptäckte nämligen byggnaden väl sent och hade en då ogynnsam kurs, vilket föranledde att det planet gjorde en rejäl sväng på om jag minns rätt nästan 360 grader, för att komma i rätt läge för en inflygning rätt in mot Pentagon. Detta var också orsaken till att man råkade krascha in i den sida av byggnaden som hade genomgått en förstärkning av fasaden, just för ev terrordåd. Hade man upptäck Pentagon lite tidigare så hade man kunnat sikta in sig på en annan av sidorna. En ödes nyck kan man säga.
Citera
2024-09-14, 15:27
Medlem
zebra121s avatar
Vet inte om detta är rätt tråd att posta en sådan här fråga men jag undrar om någon här inne kan försöka förklara vad exakt som händer för en individ när planet träffade WTC? Känner man någon smärta när man dör eller vad sker i en sådan situation? Blir allt svart? Hinner man se sig själv brinna upp?
Citera
2024-09-14, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zebra121
Vet inte om detta är rätt tråd att posta en sådan här fråga men jag undrar om någon här inne kan försöka förklara vad exakt som händer för en individ när planet träffade WTC? Känner man någon smärta när man dör eller vad sker i en sådan situation? Blir allt svart? Hinner man se sig själv brinna upp?

Det kanske man kan tycka att du borde kunna ana själv med lite logiskt tänk.

Planet kommer i närmare 800kmh och plaskar rätt in i en husfasad, ja det brakar mer eller mindre rätt igenom byggnaden samtidigt som det och i princip allt i det slits sönder i smådelar och flygbränslet tar full fyr, allt på några tiondels sekunder. Vad tror du själv man hinner uppfatta innan man i ett sådant scenario slocknar, när man kommer farande med ca 220 meter per sekund, eller 22 m per 0,1 sekund….? Tror du att man hinner känna efter om det gör ont….?
Citera
2024-09-14, 19:32
Medlem
zebra121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Det kanske man kan tycka att du borde kunna ana själv med lite logiskt tänk.

Planet kommer i närmare 800kmh och plaskar rätt in i en husfasad, ja det brakar mer eller mindre rätt igenom byggnaden samtidigt som det och i princip allt i det slits sönder i smådelar och flygbränslet tar full fyr, allt på några tiondels sekunder. Vad tror du själv man hinner uppfatta innan man i ett sådant scenario slocknar, när man kommer farande med ca 220 meter per sekund, eller 22 m per 0,1 sekund….? Tror du att man hinner känna efter om det gör ont….?

Jag uppskattar att du svarade på frågan men ändå gjorde du inte det.

Vad dör man av? Chocken kanske gör folk medvetslösa elr vad? I WTC:s fall grillades väl alla levande sekunden som planet körde in i tornet? Men just i sekunden som man dör, det är det som jag är nyfiken på.

Och Ja, det är en seriös fråga.
Citera
2024-09-14, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zebra121
Jag uppskattar att du svarade på frågan men ändå gjorde du inte det.

Vad dör man av? Chocken kanske gör folk medvetslösa elr vad? I WTC:s fall grillades väl alla levande sekunden som planet körde in i tornet? Men just i sekunden som man dör, det är det som jag är nyfiken på.

Och Ja, det är en seriös fråga.

Då läste du nog dåligt…
Jag skrev att planet på nån tiondel slets i småbitar och i princip allt i det (ink passagerarna) när planen brakade igenom byggnaden. Detta sker ju mer eller mindre direkt, och ögonblicket före allt blir ett inferno av eld.
Så hur mycket tror du en människa hinner känna när den i ena sekunden sitter fastspänd i säkerhetsbältet, hel o oskadad, för att nån tiondels sekund senare bara sliten itu i fyrtio11 bitar som far åt alla håll…. Tror du man hinner känna smärta och säga ”aj fan…..”?
Citera
2024-09-14, 19:48
Medlem
zebra121s avatar
Citat:
Då läste du nog dåligt…
Jag skrev att planet på nån tiondel slets i småbitar och i princip allt i det (ink passagerarna) när planen brakade igenom byggnaden. Detta sker ju mer eller mindre direkt, och ögonblicket före allt blir ett inferno av eld.
Så hur mycket tror du en människa hinner känna när den i ena sekunden sitter fastspänd i säkerhetsbältet, hel o oskadad, för att nån tiondels sekund senare bara sliten itu i fyrtio11 bitar som far åt alla håll…. Tror du man hinner känna smärta och säga ”aj fan…..”?

Det blir alltså bara svart och man är borta. Om inte paniken gjort att man tuppat av?

Det fanns någon liknande fråga och bra svar i en tråd på Flashback.org sedan tidigare :

https://www.flashback.org/t1653464

https://www.flashback.org/t3607993
Citera
2024-12-22, 22:57
Moderator
Neksnors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Vad för ”allehanda försvarsåtgärder” skulle det vara menar du? Och varför i hela friden skulle inte ett passagerarflygplan kunna störta in i Pentagon.
Tänk på att Ronald Reagan AirPort ligger tvärs över gatan, så tiden från att man i Pentagon skulle inse att ett plan svängt och flyger mot Pentagon istället för mot flygplatsen kan väl inte vara mer än ett par sekunder om de alls upptäcker det… och om de skulle upptäcka det - vem fattar på ett par sekunder beslutet att skjuta ner ett potentiellt fullsatt passagerarplan istället för att se om det t.ex försöker nödlanda? (Och vad skulle de skjuta ner det med??)
Och om de skulle skjuta ner ett flygplan, som på låg höjd över flygplatsen en kilometer bort börja visa onda avsikter, så skulle det blivande flygplansvraket fortsätta mot Pentagon.

Med min obefintliga lokalgeografiska kunskap, "andra sidan floden" (från staden där Vita huset ligger) och "intill en stor kyrkogård" (Arlington), gick det väldigt snabbt att hitta den där jättebyggnaden på vanligt flygfoto.
Citera
2025-03-13, 16:07
Medlem
Citat:
Pentagon ska ju vara skyddat av allehanda försvarsåtgärder. Så att ett passagerarflygplan skulle kunna störta in i det efter alla uppgifter om vad som hänt tidigare är bara löjligt. Dessutom visar videon som släpptes att det inte var ett flygplan som åkte in i väggen.

I Loose Change visar dom väl den enda bevakningsvideon som inte hann bli konfiskerad och då syns bara en explosion och inget plan?
Samt ska det enda från ”planet” som överlevde vara en flygplansmotor som inte är från det plan som påstås ha kraschat.

Loose Change, ligger på tuben. Inte sett om det är exakt samma som kom ut från början. Den blev förbjuden att inneha ett tag.
Citera
2025-03-14, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spakur
I Loose Change visar dom väl den enda bevakningsvideon som inte hann bli konfiskerad och då syns bara en explosion och inget plan?
Samt ska det enda från ”planet” som överlevde vara en flygplansmotor som inte är från det plan som påstås ha kraschat.

Loose Change, ligger på tuben. Inte sett om det är exakt samma som kom ut från början. Den blev förbjuden att inneha ett tag.

Allt det där du nu drog upp är grundligt förklarat och att påståendena i Loose Change är direkt felaktiga.

I filmen så visas p g a rörelseoskärpa ett mycket diffust flygplan, då aktuell kamera inte var avsedd för att fota/filma flygplan i mycket hög fart utan sakta gående personer och sakta rullande bilar vid och genom en port till Pentagon.

Motorn var inte alls det enda de hittade från planet i Pentagon, det fanns massor med andra identifierbara vrakdelar utanför och inne i Pentagon, plus passagerarnas lik som kunde identifieras med DNA.
Motorn var dessutom just en sådan motor som aktuellt plan var utrustat med.
Det var ju så att aktuell typ av flygplan kunde levereras med två olika motorer, och du kan ju fundera på varför Loose Change inte informerade om detta utan valde att bara prata om den andra motorn och utifrån det påstå att det skulle varit fel motor som hittades, fast det är bekräftat av tillverkaren att just det planet utrustades med just den motortyp som återfanns, och inte den som Loose Change yrar om. Så du kan ju fundera på hur ärliga Loose Change är…
Citera
2025-03-14, 00:21
Medlem
Citat:
Allt det där du nu drog upp är grundligt förklarat och att påståendena i Loose Change är direkt felaktiga.

I filmen så visas p g a rörelseoskärpa ett mycket diffust flygplan, då aktuell kamera inte var avsedd för att fota/filma flygplan i mycket hög fart utan sakta gående personer och sakta rullande bilar vid och genom en port till Pentagon.

Motorn var inte alls det enda de hittade från planet i Pentagon, det fanns massor med andra identifierbara vrakdelar utanför och inne i Pentagon, plus passagerarnas lik som kunde identifieras med DNA.
Det var ju så att aktuell typ av flygplan kunde levereras med två olika motorer, och du kan ju fundera på varför Loose Change inte informerade om detta utan valde att bara prata om den andra motorn och utifrån det påstå att det skulle varit fel motor som hittades, fast det är bekräftat av tillverkaren att just det planet utrustades med just den motortyp som återfanns, och inte den som Loose Change yrar om. Så du kan ju fundera på hur ärliga Loose Change är…

Nä alright, du vet säkert bättre. Jag har ingen koll, guldreserven under WTC och att alla nära regeringen Busch avbokade sina flyg precis innan attacken är ju sånt som upplevs som extremt belagt i Loose Change men svårt att varken bevisa eller motbevisa.

Likaså Pentagon.

Men varför föll byggnad 7?

Det såg jag hända live men allt va så jävla galet att ingen ägnade närmare eftertanke då.
Ett plan i ena tornet, sen ett plan i andra. Sen pentagon.

Kort därefter rasar ett höghus några kvarter bort utan någon som helst uppenbar orsak och det är ett hus där FBI inhyser sitt arkiv. Huset brann inte ens innan.

Detta minns jag personligen och har kollat detaljer kring. Vill du svara gör det gärna utan ett massivt jävla textblock/ en telefonkatalog. Vill vi förtydliga kan va ta några inlägg.
Citera
2025-03-14, 00:45
Medlem
Citat:

Har faktiskt letat nu.
Ingen video finns där man ser ett plan åka in eller ens vara i närheten av pentagon.

Enda videon jag lyckas hitta visar en explosion.
2001 var ett tag sen men 2003 fastnade Mihalovic på ett flertal kameror och det var inte ens i närheten av en av världens mest övervakade byggnader.

Jag säger inte att du har fel, men detta ovanpå att jag minns personen hur byggnad 7 plötsligt bestämmer sig för att rasa ihop liksom WTC utan att ens brinna innan gör att jag inte köper den officiella förklaringen riktigt,
Citera
2025-03-14, 05:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Ja det var nog många som saltade berättelserna efteråt. Kanske inte så konstigt eftersom flygskolor etc knappast vill bli förknippade med terroristerna och ihågkomna som dem som möjliggjorde attackerna. Om man förväntade sig att flyginstruktörerna skulle vittna om att de ”lärt dem allt de kunde - särskilt lågflygning i hög hastighet” så bör man kanske tänka om..
Finns det nånting som tyder på att det INTE var en false flag (typ Operation Northwoods 2.0)?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in