2024-05-21, 17:31
Medlem
Jag blev nyfiken när jag såg Irans president.

Vore det inte en bekvämare död att dö i en flygplansolycka än att dö smärtsamt med en kateter på grund av cancer på hög ålder?
Citera
2024-05-21, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av article

Vore det inte en bekvämare död att dö i en flygplansolycka än att dö smärtsamt med en kateter på grund av cancer på hög ålder?
Att dö i en flygkrasch innebär en frukatnsvärd skräck under några sekunder, eller ännu värre minuter. Att dö i cancer vid hög ålder innebär att man har haft lång tid på sig att förbereda sig för döden och förlika sig med den.
Citera
2024-05-21, 17:41
Medlem
ElakBolls avatar
Jag tror nog att man väldigt ofta kan uppleva en hel del smärta i en flygolycka också, naturligtvis lite beroende på exakt hur flygfät kraschar, var man sitter osv. Sen ska man ju definitivt inte förringa den psykologiska effekten av att veta vad som komma skall heller vilket kan ta ganska många minuter från att något först går fel.

Annars om man är ute efter en bokstavligen ögonblicklig och smärtfri död så ska väl en imploderande ubåt vara det säkraste kortet vad jag förstått. Den poffar väl sönder och krossar innehållet snabbare än vad mänskliga nervsignaler ens kan förmedla en smärtimpuls till hjärnan tydligen.
Citera
2024-05-21, 17:41
Medlem
AgnetaPatrulls avatar
Beror väl på. Sker det helt plötslig lär man väl inte hinna tänka så mycket. Börjar planet störtdyka från 30.000 fot så lär man väl känna av en hel del ångest innan man kraschar och dör. Men själva kraschen lär ju inte kännas så mycket.

Skönaste flygplanskraschen är väl om tryckkabinen falerar sakta, trycket sjunker och man blir medvetslös utan att man märker det. Sedan kraschar planet när bränslet tar slut. T.ex. Helios Airways 522 eller vad man tror hänt med Malaysia Airlines 370.
Citera
2024-05-21, 17:42
Medlem
AgnetaPatrulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AgnetaPatrull
Beror väl på. Sker det helt plötslig lär man väl inte hinna tänka så mycket. Börjar planet störtdyka från 30.000 fot så lär man väl känna av en hel del ångest innan man kraschar och dör. Men själva kraschen lär ju inte kännas så mycket.

Skönaste flygplanskraschen är väl om tryckkabinen falerar sakta, trycket sjunker och man blir medvetslös utan att man märker det. Sedan kraschar planet när bränslet tar slut. T.ex. Helios Airways 522 eller vad man tror hänt med Malaysia Airlines 370.

Tillägg... Lär väl även vara risk att man inte dör precis vid kraschen utan att man brinner upp. Det ska ju vara en av de värsta sätten att dö på.
Citera
2024-05-21, 17:52
Medlem
OneTaps avatar
om de e en concord eller strids jet eller ubåt som imploderar i mach 2 så känns de nog inget. men i en helicopter så kanske man ligger med brutna rev ben flera timmar på backen innan man förblöder :P
Citera
2024-05-21, 18:13
Medlem
Tror inte det gör så ont. Min erfarenhet säger att det gör ondare att slå i lilltån än att spräcka skallen så om kraschen är våldsam gör det nog inte speciellt ont. Kroppen är helt otrolig på att stänga av smärta när man skadat sig riktigt illa.
Citera
2024-05-21, 18:18
Medlem
maktspels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AgnetaPatrull
Tillägg... Lär väl även vara risk att man inte dör precis vid kraschen utan att man brinner upp. Det ska ju vara en av de värsta sätten att dö på.
Eller blir överkörd av en brandbil när man tagit sig ur det brinnande planet (såsom i olyckan i San Francisco för några år sedan)
Citera
2024-05-21, 19:47
Medlem
Saltkungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av article

Kan väl tänka mig att adrenalin och dissociation hugger in så smärtan delvis kopplas ur. Har varit med om en crossolycka förr där jag skadade mig ganska illa, kändes inget. Är värre att vara magsjuk och torka sönder rövhålet tills det blöder eller slå i lilltån så det verkligen ekar av smärta.
Citera
2024-05-21, 19:50
Medlem
zombie-nations avatar
Jag tror visst att man lider. För oss går tiden fort, medan för människor i skräck saktas tiden ned, detta för att vi ska hinna reagera. Man upplever slowmotion. Därför dör man väldigt långsamt. Det beror helt på om du vet att du ska vara med i en flygolycka eller om du ligger och sover och dör.
Citera
2024-05-21, 20:19
Medlem
Ja, det är nog bra mycket bekvämare att dö i en krasch än att genomgå en cancerutredning med dåliga besked, behandling som är jobbig och en konstant dödsångest varpå man slutligen dör. Jag dör hellre snabbt, oavsett hur intensiv rädslan är under de få sekunderna/minuterna.

Ett välplacerat skott i huvudet med hög kaliber är, likt det imploderande U-båtsförslaget, ett snabbt och smärtfritt sätt att dö. Du hinner inte uppfatta något. Det är så jag planerar att dö den dagen det blir aktuellt. Ett annat tips är att bosätta sig centralt i en storstad. Om nuvarande utveckling fortsätter lär en direktträff av ett kärnvapen vara ganska smärtfritt. Värre att dö av radioaktivt nedfall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in