2018-07-10, 12:00
Medlem
provisions avatar
Jag hade nog hatat intelligenta kvinnor om det funnits. Men tyvärr så verkar det inte finnas. Varför jag hade hatat dom vet jag inte men jag tror bara det.
2018-07-10, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av provision
Jag hade nog hatat intelligenta kvinnor om det funnits. Men tyvärr så verkar det inte finnas. Varför jag hade hatat dom vet jag inte men jag tror bara det.

Rimligt antagande kanske.
Ifall alla kvinnor indoktrineras till att hata män, borde ju de intelligenta kvinnorna bli svårast att stå ut med.

2018-07-10, 13:17
Medlem
provisions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Ifall alla kvinnor indoktrineras till att hata män, borde ju de intelligenta kvinnorna bli svårast att stå ut med.

Det är ju de som sker just nu i feminismens tecken? Intelligenta hade ju inte gjort vad andra ville utan hade gått sin egen väg.

Gör matten.
2018-07-10, 14:20
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:

Fast de som är intelligenta, vilket är många, låter sig ju inte påverkas av feministers "hata alla vita män" kampanjer.
Är trots allt en rätt liten klick som " hatar män".

Problemet här är att ni förutsätter att alla hatar män och då blir naturligtvis utgångsläget för diskussion därefter
2018-07-10, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Fast de som är intelligenta, vilket är många, låter sig ju inte påverkas av feministers "hata alla vita män" kampanjer.
Är trots allt en rätt liten klick som " hatar män".

Problemet här är att ni förutsätter att alla hatar män och då blir naturligtvis utgångsläget för diskussion därefter

Indoktrinering fungerar på en djupare nivå. Man är inte medveten om det. Vi är alla indoktrinerade av den svenska feminismen. De flesta inser det bara inte. Tror man måste bo utomlands ett tag för att få upp ögonen.
2018-07-10, 15:09
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Indoktrinering fungerar på en djupare nivå. Man är inte medveten om det. Vi är alla indoktrinerade av den svenska feminismen. De flesta inser det bara inte. Tror man måste bo utomlands ett tag för att få upp ögonen.

Jo men nu var det specifikt "hata-män-hysterin" jag syftade på.
2018-07-10, 16:33
Medlem
Citat:
Jo men nu var det specifikt "hata-män-hysterin" jag syftade på.

Ja, inte sjutton gäller det en majoritet kvinnor. (om du bara räknar de som hysteriskt hatar män)
Senast redigerad av ManManne 2018-07-10 kl. 17:26.
2018-07-17, 10:28
Medlem
Citat:
:

Stämmer inte. Jag har gott om smarta och indoktrinerade kvinnor i bekantskapskretsen.

Det är kanske därifrån villfarelsen om att män inte gillar intelligenta kvinnor kommer ifrån. Eftersom intelligenta kvinnor i likhet med andra kvinnor blir sura när de vill sprida religiösa tankar och får mothugg. Och att upptäcka de logiska luckorna i deras resonemang klarar de inte heller de smarta kvinnorna eftersom kvinnors känsla att vilja följa norm är så starkt.
2025-03-13, 22:01
Medlem
felfoedds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kickan2
Jag har märkt att män i allmänhet inte tål att kvinnor är smartare än de själva.
Jag har personlig erfarenhet av detta, innehar en intellegens högt över genomsnittet

Vackra kvinnor säger sig ofta "klä ner" sig, dvs gör sig fulare än vad de är.
Nu måste vi dessutom göra oss dummare än vad vi är.
Skall detta verkligen vara nödvändigt?

(PS tala gärna om hurpass intelligenta ni är själva, när ni svarar, bara för statistikens skull)

Vad fan är en "intelligent kvinna" för något!?

Jag har aldrig träffat någon.

Den ena dummare än den andra.

Som det där med att förbjuda hundratusentals män från att ha sex (med hjälp av sexköpslagar).

Tror ni det kommer sluta väl för er..?
2025-03-13, 22:08
Medlem
felfoedds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avec
Stämmer inte. Jag har gott om smarta och indoktrinerade kvinnor i bekantskapskretsen.

Det är kanske därifrån villfarelsen om att män inte gillar intelligenta kvinnor kommer ifrån. Eftersom intelligenta kvinnor i likhet med andra kvinnor blir sura när de vill sprida religiösa tankar och får mothugg. Och att upptäcka de logiska luckorna i deras resonemang klarar de inte heller de smarta kvinnorna eftersom kvinnors känsla att vilja följa norm är så starkt.

Ja, det är därför kvinnor dominerar vid "universiteten" som numera är indoktrineringsorgan.

De ifrågasätter inte.

De följer normen.

Det är därför de får tillgång till offentliga poster.

De har förstört hela västvärlden.

De har importerat islam.

De är otroligt dumma och inkapabla att styra samhällen.
2025-03-13, 22:11
Medlem
Det är få kvinnor som är lika intelligenta eller intelligentare än mig.

Min partner skulle jag gissa är 20-25 IQ-poäng lägre. Alltså någonstans i spannet 105-115.

Ibland fantiserar jag om att få munknulla en kvinna som är smartare än mig.
Detta för att få henne att gråta och för att få visa min dominans även över henne.
2025-03-14, 14:32
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Att kvinnor gör sig dummare är ju en av dom äldsta myterna någonsin, träffar man denna typen av kvinnan så förstår man nämligen till slut att nä där fanns inget mer förutom hennes enorma övertro på sig själv.

Jag har träffat 3 intelligenta kvinnor i hela mitt liv och ingen hatar enhörningar. Däremot finns det ju en absurd mänga papegojor aka akademiker som gärna vill se på sig själva som intelligenta trots att allt dom har är ett värdelöst diplomen så det imponerar ju givetvis inte alls på någon som mig som faktiskt varit framgångsrik i riktiga livet och utfört saker.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in