2025-02-17, 18:37
Medlem
Det är väl inte mer än rätt höll jag på att säga. Så mycket elände som mänskligheten har skapat.
Senast redigerad av kajnus 2025-02-17 kl. 18:41.
Citera
2025-02-18, 12:02
Medlem
Inom ett par år är arbetslösheten dubbelt så hög och EU kan stå inför ekonomisk bankrutt.
Det verkar rimligt att tro att detta kan vara orsaken bakom Covid och injektionerna.

Har de planerat massmord?
Citera
2025-02-20, 11:34
Medlem
AI är inget speciellt. AI har alltid funnits. Nu är AI mainstream och samtidigt bättre än tidigare. Men jag som fick första datorn 1987 gäspar typ. Men gissar människor utan datorintresse som inte följt utvecklingen tycker det är supercoolt att inte behöva göra allt själva...
Citera
2025-03-04, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kajnus
Det är väl inte mer än rätt höll jag på att säga. Så mycket elände som mänskligheten har skapat.

...Men också mycket gott. Notera att världen har förbättras ständigt sedan civilisationens begynnelse, trots bittra människor som motarbetar välstånd.
Citera
2025-03-04, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ekbo251
Det är ju faktiskt helt sant.
Och det är kanske inte helt fel att homo sapiens blir bortstädad. Det får väl ses som bra ur universums perspektiv.

Hur är det en bra sak ur universums perspektiv att vi blir utrotade?
Citera
2025-03-08, 20:51
Medlem
gralehs avatar
Ja det är väl skitbra om det blir världens undergång? Mänskligheten kommer ändå gå utför och har vi inte ihjäl varandra i ett långsamt lidande, så är det kanske bättre att robotarna gör det. Mänskligheten är på tok för narcissistisk. Det finns givetvis underbara undantag men de kan inte kompensera för allt skit som händer i världen. Vi kommer förgöra oss själva ändå.
Citera
2025-03-09, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av graleh
Ja det är väl skitbra om det blir världens undergång? Mänskligheten kommer ändå gå utför och har vi inte ihjäl varandra i ett långsamt lidande, så är det kanske bättre att robotarna gör det. Mänskligheten är på tok för narcissistisk. Det finns givetvis underbara undantag men de kan inte kompensera för allt skit som händer i världen. Vi kommer förgöra oss själva ändå.
Fy fan vilken genompissig inställning. Riktigt sopig faktiskt. Fokusera på att göra världen och mänskligheten bättre i stället!
Citera
2025-03-09, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MandalayBay
Fy fan vilken genompissig inställning. Riktigt sopig faktiskt. Fokusera på att göra världen och mänskligheten bättre i stället!
Fy fan vad förmätet att tro att vi kan göra världen och mänskligheten bättre. Du tror kanske att du vet bättre än världens ledande experter och doktorer? Kom ner på jorden nu.
Citera
2025-03-09, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av reservkonto1234
Fy fan vad förmätet att tro att vi kan göra världen och mänskligheten bättre. Du tror kanske att du vet bättre än världens ledande experter och doktorer? Kom ner på jorden nu.
Vad svamlar du om? Det är klart att det är möjligt att göra världen bättre. Finns många goda krafter.
Citera
2025-03-09, 18:57
Medlem
.
Citera
2025-03-13, 15:39
Medlem
gralehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MandalayBay

Hoppla. Tycker du att du själv gör världen bättre genom att svara så till någon som uppenbarligen har en cynisk bild av världen? Kanske en mer inkännande approach hade varit på sin plats, eller?

Hur som helst - citera gärna var jag skrivit att jag inte _gör_ något för att världen ska bli bättre. Jag kanske _tycker_ så om världen OCH därmed gör allt jag kan för att den ska bli bättre. Du frågar inte - du antar. Nästa gång kanske du ska fråga istället _om_ den andra personen gör något för att världen ska bli bättre. Lite mer leading by example.
Senast redigerad av graleh 2025-03-13 kl. 15:41.
Citera
2025-03-13, 20:47
Medlem
BeneathTheSurfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av graleh
Hoppla. Tycker du att du själv gör världen bättre genom att svara så till någon som uppenbarligen har en cynisk bild av världen? Kanske en mer inkännande approach hade varit på sin plats, eller?

Hur som helst - citera gärna var jag skrivit att jag inte _gör_ något för att världen ska bli bättre. Jag kanske _tycker_ så om världen OCH därmed gör allt jag kan för att den ska bli bättre. Du frågar inte - du antar. Nästa gång kanske du ska fråga istället _om_ den andra personen gör något för att världen ska bli bättre. Lite mer leading by example.

Bry dig inte om det där, det är ett ökänt flashback svin men låg intelligens.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in