Citat:
Ursprungligen postat av
Incendio
Du lägger värderingar i föreningarna som har resulterat i just dig till den grad att du glömmer bort själva föreningen. Det är ett under att just du står här. Och tror du inte att majoriteten av dina föregångare levt under förhållanden du knappt kan föreställa dig är du både naiv och historiskt.
För övrigt noterar jag att du slutar svara flertalet föräldrar i tråden så fort du inte kan ge ett "edgy"(vilket det inte är) svar. Till exempel inget svar på Kenneths vettiga inlägg #77 eller mitt senaste inlägg om uppfostran.
Att jag är här just nu är enbart en slump, en tillfällighet inte ett resultat av "föreningar". Då allt är berodde av slumpen ser jag inte heller någon anledning till att inte låta slumpen få styra om det blir nya generationer eller ej.
Är för övrigt uppvuxen på landet och haft bra relation med släktingar som vuxit upp som självhushåll utan el, vatten eller antibiotika. Så jo jag kan föreställa mig och ja jag skulle till och med kunna leva så, men att vara småbrukare lockar inte då jag inte får tillfredsställelse av den typ av dagsverke.
Har inte läst samtliga svar då finns viktgare saker än FB, men kan titta på #77