2025-03-12, 04:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trash-Panda84
Har PMS idag. Gick kanske lite hårt ut. Men så mycket stålar tror jag inte hon drar in. I tabberaset berättade hon att hon var tvungen att göra sig av med bilen av ”ekonomiska skäl” samt att hon fortfarande tjuter/hora ut sig om att få ett samarbete med någon som kan installera ett nytt kök åt henne. Frida som bygger hus från grunden har inte gnällt om något… däremot nästan ursäktat sig att dom har den lyxen….

Förresten någon som vet vad Fridas man har för yrke?

Om jag hittat rätt person så är han enligt Linkedin chief accountant på Nitty Gritty.

Lite spänd stämning när Klara hela tiden ville snacka om olika spirituella/new ageiga fenomen i podden senast. Frida verkade inte helt imponerad av flummet 😅
Citera
2025-03-12, 10:58
Medlem
Citat:
Har svårt för Klara. Snacka om hyckleri att ha kvar Kjells efternamn när man dar honom inför vårdnadstvist?

Samma med Jennie Hammar? Varför väljer hon att ha kvar Filips efternamn när hon gift om sig? Köper inte att det är ”på grund av barnen”.

Frida Lund verkar iaf vara en härlig människa.

Innebär vårdnadstvisten att hon vill ha ensam vårdnad?
Citera
2025-03-12, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DinoRex
Innebär vårdnadstvisten att hon vill ha ensam vårdnad?

Det vet jag inget om men hon nämnde ju i en podd att hon ”vill skydda barnen”…
Vad menar hon med det egentligen? Tycker det är sjukt störigt beteende att hon inte vill prata om skilsmässan..men samtidigt hintar om den hela tiden.
Citera
2025-03-12, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaisyB
Om jag hittat rätt person så är han enligt Linkedin chief accountant på Nitty Gritty.

Lite spänd stämning när Klara hela tiden ville snacka om olika spirituella/new ageiga fenomen i podden senast. Frida verkade inte helt imponerad av flummet 😅

Så sjukt ointressant ju, kommer aldrig att orka fortsätta lyssna om Klara ska köra på med sitt flum. Tror att Frida också fattar att de kommer att tappa lyssnare pga det.
Citera
2025-03-12, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flanders
Om det är ökenskick, vilket det såg ut att vara, inte ”trevliga byggår” dvs 1880-1930, vilket det inte såg ut att vara och en halvdassig förening på en halvsexig del av söder kan man nog komma undan med ”bara” 60-70k per kvm så då blir det en 70-80 kvm på en budget om kanske 5 msek.

Ge gärna exempel på en Söder lgh 70-80 kvm för 5 miljoner.

Skulle säga att det räcker till en tvåa på 60 kvm
Citera
2025-03-12, 13:15
Medlem
Den där karln verkar ha varit riktigt obehaglig. Jag får ont i magen och stresspåslag av hennes insta och poddar just nu. Jag har också varit i hennes sits och känner verkligen hur jag slungas tillbaka.

Jag har precis upptäckt Tabberaset och har snart sträcklyssnat igenom alla avsnitt. Tycker väldigt mycket om den.
Citera
2025-03-12, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yllefilt
Den där karln verkar ha varit riktigt obehaglig. Jag får ont i magen och stresspåslag av hennes insta och poddar just nu. Jag har också varit i hennes sits och känner verkligen hur jag slungas tillbaka.

Jag har precis upptäckt Tabberaset och har snart sträcklyssnat igenom alla avsnitt. Tycker väldigt mycket om den.

På vilket sätt då? Vad säger/skriver hon? Hon ska nog vara försiktig med att häng ut honom i poddar/ sociala medier om hon ska ansöka om ensamvårdnad?

Klarade inte av att lyssna klart på senaste tabberaset
Citera
2025-03-12, 15:35
Medlem
Citat:
På vilket sätt då? Vad säger/skriver hon? Hon ska nog vara försiktig med att häng ut honom i poddar/ sociala medier om hon ska ansöka om ensamvårdnad?

Klarade inte av att lyssna klart på senaste tabberaset

Det är när man lägger ihop allt som sagts tidigare. Han verkar bli arg över grejer, vara pedant, det har varit massa bråk. Sen plötsligt uppbrott och skydda barnen och ha dom på heltid. Nåt har ju uppenbarligen hänt.
Men såklart inte bra att hänga ut någon.
Citera
2025-03-12, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yllefilt
Det är när man lägger ihop allt som sagts tidigare. Han verkar bli arg över grejer, vara pedant, det har varit massa bråk. Sen plötsligt uppbrott och skydda barnen och ha dom på heltid. Nåt har ju uppenbarligen hänt.
Men såklart inte bra att hänga ut någon.

Absolut. Håller med dig men tror kanske inte det har varit så lätt att leva med Klara heller. Själv skulle jag tycka att det vore oerhört frustrerande att bo ihop med någon som tar sin ADHD medicin i tid och otid. Hur vågar man ens göra den bedömningen själv utan att rådfråga en läkare?
Och ja, hon har sagt i podden att hon tar den (medicinen) lite som hon känner för.
Sen är ju Kjell betydligt äldre än Klara. Han kanske helt enkelt har kommit in i det ”manliga klimakteriet”?
Vet själv hur grinig min farsa kunde bli/ vara då 😅
Citera
2025-03-12, 17:47
Medlem
Citat:
Det vet jag inget om men hon nämnde ju i en podd att hon ”vill skydda barnen”…
Vad menar hon med det egentligen? Tycker det är sjukt störigt beteende att hon inte vill prata om skilsmässan..men samtidigt hintar om den hela tiden.

Ja, störigt beteende men om man sen räknar in att det handlar om hennes barn så är det ju jätte, jättekonstigt. Alla hennes stories verkar på ett eller annat sätt handla om exet och vad det nu är han gjort. Har han gjort ngt som skulle innebära att han blev av med vårdnaden i en tvist då är det ju inte på en nivå att vill strössla hintar på insta och i poddar. Tyckte inte alls det verkade så här illa när de gick ut med att sälja huset och de skulle skiljas - men skulle han varit otrogen eller om de nu bråkar om pengar så kan hon ju vara aslack men man kan ju inte hävda det som skäl i en vårdnadstvist.

Rent ekonomiskt tycker jag att hon skjuter sig i foten genom att göra det också - man får välja på att vara influencer och få samarbeten eller att avskräcka företagen för att man kryptiskt hela tiden vill berätta att exet är ett as.
Citera
2025-03-12, 17:57
Medlem
Citat:
Ja, störigt beteende men om man sen räknar in att det handlar om hennes barn så är det ju jätte, jättekonstigt. Alla hennes stories verkar på ett eller annat sätt handla om exet och vad det nu är han gjort. Har han gjort ngt som skulle innebära att han blev av med vårdnaden i en tvist då är det ju inte på en nivå att vill strössla hintar på insta och i poddar. Tyckte inte alls det verkade så här illa när de gick ut med att sälja huset och de skulle skiljas - men skulle han varit otrogen eller om de nu bråkar om pengar så kan hon ju vara aslack men man kan ju inte hävda det som skäl i en vårdnadstvist.

Rent ekonomiskt tycker jag att hon skjuter sig i foten genom att göra det också - man får välja på att vara influencer och få samarbeten eller att avskräcka företagen för att man kryptiskt hela tiden vill berätta att exet är ett as.

Exakt. Bra analys och skrivet.
Citera
2025-03-12, 18:08
Medlem
Citat:

Exakt. Bra analys och skrivet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in