2025-03-12, 15:00
Medlem
Rookie81s avatar
Vi blev tillsagda att inte prata annat än Kratom i den tråden så hit kan ni komma som vill diskutera dessa sorter. Jag har själv inte testat nån av dem men är intresserad av folks recensioner/rusrapporter/reaktioner osv.

Man misstänker väl att det inte händer ett smack med dessa men vi får se. Fyll gärna även på med annan info ni snubblat över tex eventuella bieffekter eller om man utreder narkotikaklassning etc.
Citera
2025-03-12, 15:23
Medlem
Rabbitss avatar
Finns väldigt dåligt med info om båda, och det brukar ju betyda att det inte är så effektivt. Det verkar finnas alkaloider i båda som har affinitet för opioid-receptorer, dock mycket svagare sådan än mitragynin och 7-OH.

Vissa källor säger att javanica innehåller mitragynin i små mängder, och då är frågan om den kommer säljas alls. Allt växtpulver innehållande mitragynin lär ju klassas som speciosa nämligen.

Det verkar också vara vanligt att säljare utomlands marknadsför dåliga batcher av speciosa som hirsuta eller javanica. Misstänker att första batcherna av dessa från KE var utblandat med speciosa, därav anledningen att de nu bytte leverantör efter djupare tester.

Men men, vi får se imorgon om det har någon effekt!
Citera
2025-03-12, 22:18
Medlem
Kunde kliva av mitt kratombruk på dagen med hirsuta. Käftsmällen kom dock när slutade med hirsuta så oklart om det verkligen underlättar avslut. Kändes likvärdig Kratom men tog lite mer tid.
Dock spekulerat i om det var hirsuta eller kass kratom.
Citera
2025-03-12, 23:03
Medlem
randomdudeReloadeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rabbits
Finns väldigt dåligt med info om båda, och det brukar ju betyda att det inte är så effektivt. Det verkar finnas alkaloider i båda som har affinitet för opioid-receptorer, dock mycket svagare sådan än mitragynin och 7-OH.

Vissa källor säger att javanica innehåller mitragynin i små mängder, och då är frågan om den kommer säljas alls. Allt växtpulver innehållande mitragynin lär ju klassas som speciosa nämligen.

Det verkar också vara vanligt att säljare utomlands marknadsför dåliga batcher av speciosa som hirsuta eller javanica. Misstänker att första batcherna av dessa från KE var utblandat med speciosa, därav anledningen att de nu bytte leverantör efter djupare tester.

Men men, vi får se imorgon om det har någon effekt!
Ser fram emot din recension bror!
Citera
2025-03-13, 02:36
Avstängd
NoHoeHanks avatar
Båda dessa växter, Mitragyna hirsuta och Mitragyna javanica, används som kratom-alternativ men är betydligt mildare. De innehåller inte mitragynin, som ger kratom dess starka effekter, men har liknande alkaloider som kan ge en lätt stimulerande eller avslappnande känsla.

Hirsuta sägs vara den bättre av de två och kan ha en mild uppiggande effekt, medan Javanica är ännu svagare och knappt märkbar för många. Förvänta dig inget som liknar kratom i styrka, men vissa tycker de funkar som ett substitut när kratom inte är ett alternativ.

När det gäller narkotikaklassning verkar det inte finnas något konkret just nu, men det kan ändras om de blir populära.
Citera
2025-03-13, 10:44
Medlem
Jag tog typ 4 teskedar hirsuta direkt, typ det dubbla av vad jag tog kratom, och jag inbillar mig att jag känner av något sorts välbefinnande efter drygt en halvtimme. Inte alls "starkt" som Kratom ruset. Vi får se, det kan vara placebo.
Citera
2025-03-13, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoHoeHank
Båda dessa växter, Mitragyna hirsuta och Mitragyna javanica, används som kratom-alternativ men är betydligt mildare. De innehåller inte mitragynin, som ger kratom dess starka effekter, men har liknande alkaloider som kan ge en lätt stimulerande eller avslappnande känsla.

Hirsuta sägs vara den bättre av de två och kan ha en mild uppiggande effekt, medan Javanica är ännu svagare och knappt märkbar för många. Förvänta dig inget som liknar kratom i styrka, men vissa tycker de funkar som ett substitut när kratom inte är ett alternativ.

När det gäller narkotikaklassning verkar det inte finnas något konkret just nu, men det kan ändras om de blir populära.

Jag har läst precis tvärtom och såg fram emot Javanica.
Citera
2025-03-13, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Memekrig
Jag tog typ 4 teskedar hirsuta direkt, typ det dubbla av vad jag tog kratom, och jag inbillar mig att jag känner av något sorts välbefinnande efter drygt en halvtimme. Inte alls "starkt" som Kratom ruset. Vi får se, det kan vara placebo.
Ok en uppdatering, det känns definitivt som att jag tagit en låg dos kratom. Känns som det tar lång tid att verka
Citera
2025-03-13, 16:38
Medlem
Rabbitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Memekrig
Ok en uppdatering, det känns definitivt som att jag tagit en låg dos kratom. Känns som det tar lång tid att verka

Det ska ju visst sitta i längre också enligt vissa.

Tog nyss en rejäl dos hirsuta, mer bittert än kratom. Upp till bevis!
Citera
2025-03-13, 19:43
Medlem
Citat:
Det ska ju visst sitta i längre också enligt vissa.

Tog nyss en rejäl dos hirsuta, mer bittert än kratom. Upp till bevis!
Nå?
Citera
2025-03-13, 19:55
Medlem
Rabbitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knubbisarne
Nå?

Nja, har tagit en hel del nu och det är väldigt subtilt. Viss effekt känner jag av, tog säkert en timma innan det började verka också.
Citera
2025-03-13, 21:26
Medlem
Citat:
Nja, har tagit en hel del nu och det är väldigt subtilt. Viss effekt känner jag av, tog säkert en timma innan det började verka också.
Tråkigt, jag har också läst som en tidigare skrev att javanica är bättre. Hirsuta skulle vara mer smärtstillande än lugnande. Håller tummarna för Java. Ska dock pröva hirsuta också, kanske har sin plats.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in