2025-03-13, 21:35
Medlem
Rabbitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlmostIdiot
Tråkigt, jag har också läst som en tidigare skrev att javanica är bättre. Hirsuta skulle vara mer smärtstillande än lugnande. Håller tummarna för Java. Ska dock pröva hirsuta också, kanske har sin plats.

Jo, javanica verkar mer lovande. Skulle testat akuamma också, men det är så bittert att man inte ens kan ha det i käften. Kapslar imorrn är planen, så får vi se.
Citera
2025-03-13, 21:40
Medlem
randomdudeReloadeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rabbits
Jo, javanica verkar mer lovande. Skulle testat akuamma också, men det är så bittert att man inte ens kan ha det i käften. Kapslar imorrn är planen, så får vi se.
Bror, skriv gärna i min akuamma tråd om din erfarenhet med akuamma (FB) Akuamma

verkar vara den mest lovande kratom substitute imo, men vill veta om den har decent cost-to-performance ratio och om man blir likvärdigt bäng.
Citera
2025-03-13, 21:42
Medlem
randomdudeReloadeds avatar
Skriv gärna hur länge ni blev bäng på en dos hirsuta eller javanica så att vi får en bild på ungefär hur många doser per dag som behövs.
Citera
2025-03-13, 22:22
Medlem
Citat:
Spännande, ska testa akuamma imorn. Jag gillar bittert, får se om det är för mycket även för mig. Inte fått tag på javanica än...
Citera
2025-03-14, 00:49
Medlem
Rabbitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av randomdudeReloaded
Skriv gärna hur länge ni blev bäng på en dos hirsuta eller javanica så att vi får en bild på ungefär hur många doser per dag som behövs.

Hirsuta växer lite ju mer man fyller på har jag märkt. Man blir inte bäng som på kratom men sinnesstämningen har typ ökat vid varje påfyllning. Lär ju gå åt enorma mängder om man ska hålla på med det dock, inte alls lika potent.
Citera
2025-03-14, 07:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av randomdudeReloaded
Bäng är verkligen helt fel ordval. Kändes att nerverna blev lugnare som när man tagit en liten dos kratom och då fyllde jag på med en matsked i timmen. Det ska verka på opiod receptorerna i hjärnan så det är väl om någon lyckas boosta effekten.

Kanske kommer det bättre batcher, jag menar uppenbarligen tror några på att det har en framtid och att folk kommer köpa. Men just det här veta jag inte om jag köper igen
Senast redigerad av Memekrig 2025-03-14 kl. 07:49.
Citera
2025-03-14, 07:46
Medlem
Citat:
Nja, har tagit en hel del nu och det är väldigt subtilt. Viss effekt känner jag av, tog säkert en timma innan det började verka också.
Då inbillade jag mig inte att det tog tid alltså
Citera
2025-03-14, 08:38
Medlem
Hirsuta borde hjälpa för alla som försöker sluta med kratom gissar jag.

Någon på reddit kallade Hirsuta för "diet kratom". Ungeför som en del kallar cbd eller cbn för "diet cannabis".
Citera
2025-03-14, 14:53
Medlem
Rabbitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Memekrig
Bäng är verkligen helt fel ordval. Kändes att nerverna blev lugnare som när man tagit en liten dos kratom och då fyllde jag på med en matsked i timmen. Det ska verka på opiod receptorerna i hjärnan så det är väl om någon lyckas boosta effekten.

Kanske kommer det bättre batcher, jag menar uppenbarligen tror några på att det har en framtid och att folk kommer köpa. Men just det här veta jag inte om jag köper igen

De lär ju knappast överleva på det här. Både SS och KS verkar ju ha något på gång. Dock kanske de nu har ändrat sig efter att ha testat KE’s äkta hirsuta. Alltså det växtpulver som inte är svagare kratom marknadsfört som hirsuta/javanica. Javanica är dessutom dåligt studerad och skulle mycket väl kunna innehålla mitragynin, isåfall blir det väl svårt att hävda att det inte är kratom även om det inte är det?
Citera
2025-03-14, 16:13
Medlem
Idag har jag jobbat och slitit hela dagen på fastande mage (förutom nån liter kaffe) för att ge detta en ärligt chans.

En kopp Hirsuta har precis avnjutits.

Väntar med spänning.

(Har några mellanöl att boosta med om det skulle behövas, kratom och mellanöl var livet innan förbudstiden började)
Senast redigerad av AlmostIdiot 2025-03-14 kl. 16:16.
Citera
2025-03-14, 16:33
Medlem
KommisarieSjalvgods avatar
Citat:
De lär ju knappast överleva på det här. Både SS och KS verkar ju ha något på gång. Dock kanske de nu har ändrat sig efter att ha testat KE’s äkta hirsuta. Alltså det växtpulver som inte är svagare kratom marknadsfört som hirsuta/javanica. Javanica är dessutom dåligt studerad och skulle mycket väl kunna innehålla mitragynin, isåfall blir det väl svårt att hävda att det inte är kratom även om det inte är det?
Bevisbördan ligger på åklagaren. Växter som inte är förbjudna, men innehåller förbjuda ämnen som t.ex kaktus och fram till 11 mars kratom är inte olagligt. Enligt HDs dom NJA 2014 s. 259
Citera
2025-03-14, 18:41
Medlem
4 koppar in nu.

Jag ger Hirsuta 0 av 4 getingar. Absolut 0 effekt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in