2025-03-12, 01:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Nej kvinnor hatar inte män bättre än män hatar kvinnor.

Kvinnors hat gentemot män har aldrig varit världspolitik och kränkt mäns värde och autonomi såsom mäns hat och fientlighet gentemot kvinnor har gjort (och för fortfarande i stora delar av världen).

Nej, män hatar inte kvinnor i någon nämnvärd utsträckning. Eventuell politik som varit "fientlig" mot kvinnor har sannerligen inte hat som grund. Tror man det förstår man absolut ingenting.

Manshat från kvinnor däremot är mainstream i västvärlden idag. Faktum är att ju mindre "fientlig" politik gentemot kvinnor, desto större tycks hatet mot män från kvinnor vara.
Citera
2025-03-12, 06:45
Medlem
Citat:
Har ingen aning om varför du pekar ut just mig och Lupac gällande att inte hålla sig till ämnet.

Trådens ämne är färdigdiskuterat för längesen.

Kvinnor är bättre än män på att bära och föda barn.

Allt annat är vi lika bra/dåliga på (förutom fåtalet yrken där muskelstyrka är avgörande)

Ot:
Thailand, Nigeria, Rumänien, Moldavien, Ryssland, osv.

Majoriteten av de prostituerade i Tyskland kommer från Moldavien, Rumänen och liknande.

Stämmer dock inte. Män är även bättre på schack.
Citera
2025-03-12, 07:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av redbullz
Kom i en diskussion med min flickvän om detta idag.
Hon sa att killar är starkare fysiskt men tjejer är starkare psykiskt. Bullshit tycker jag. Tjejer är 10 gånger lättare att trycka ner och har mycket lägre självförtroende i allmänhet.

Jag började provocera henne till en början. Men hur fel det än är att säga rakt ut så har alltid tanken funnits där i bakhuvudet.

Män är bättre än kvinnor på allt

Detta är inget påhopp utan vill bara att någon övertalar mig eller bevisar att jag har fel

Spelar inte någon roll vem det gäller. Om det är dig, Albert Einstein, Nelson Mandela, Wilhelm Röntgen, Alfred Nobel. Vilken man som helst, alltså alla män som finns.

Du, männen som nedvärderar kvinnor och alla de andra männen kommer alltid ha en sak gemensamt. Och vet du vad de är?

det är att alla lever på grund av att eran mamma förlöste er, utan din mamma hade du inte levt idag. Herregud, om kvinnor stör dig så finns det massor av män.
Citera
2025-03-12, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xoxoblonde
Spelar inte någon roll vem det gäller. Om det är dig, Albert Einstein, Nelson Mandela, Wilhelm Röntgen, Alfred Nobel. Vilken man som helst, alltså alla män som finns.

Du, männen som nedvärderar kvinnor och alla de andra männen kommer alltid ha en sak gemensamt. Och vet du vad de är?

det är att alla lever på grund av att eran mamma förlöste er, utan din mamma hade du inte levt idag. Herregud, om kvinnor stör dig så finns det massor av män.

Låter inte som TS står sig på kvinnor? Genuin frågeställning, därav 1000+ sidor
Citera
2025-03-12, 09:56
Medlem
Citat:

Kvinnor är bättre än män på att bära och föda barn.

Allt annat är vi lika bra/dåliga på (förutom fåtalet yrken där muskelstyrka är avgörande)

Ja, kvinnor är bättre på att föda barn. Men att påstå att könen är lika bra/dåliga på allt annat är ren verklighetsförnekelse. Det är ren ideologi.

Det är mycket större spridning bland männen, deras normalkurvor är plattare och det finns fler i varje extremitet av kurvan. Kvinnor ligger ihoptryckta i mitten, som en mer homogen grupp.

Sanningen är att en liten andel män står för nästan alla av samhällets framsteg. Säg att 10% av männen åstadkommer något värdefullt och kanske 0.1% av kvinnorna.

Resten, dvs 90% av männen och 99.9% av kvinnorna bara flyter med.
Citera
2025-03-12, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ankylosaurus
Ja, kvinnor är bättre på att föda barn. Men att påstå att könen är lika bra/dåliga på allt annat är ren verklighetsförnekelse. Det är ren ideologi.

Det är mycket större spridning bland männen, deras normalkurvor är plattare och det finns fler i varje extremitet av kurvan. Kvinnor ligger ihoptryckta i mitten, som en mer homogen grupp.

Sanningen är att en liten andel män står för nästan alla av samhällets framsteg. Säg att 10% av männen åstadkommer något värdefullt och kanske 0.1% av kvinnorna.

Resten, dvs 90% av männen och 99.9% av kvinnorna bara flyter med.

Japp. Samtidigt är det en betydligt större del av männen än så som bygger och upprätthåller alla byggnader och all infrastruktur. Män är givetvis mycket bättre än kvinnor på detta och allt det innefattar.
Citera
2025-03-12, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av redbullz
Kom i en diskussion med min flickvän om detta idag.
Hon sa att killar är starkare fysiskt men tjejer är starkare psykiskt. Bullshit tycker jag. Tjejer är 10 gånger lättare att trycka ner och har mycket lägre självförtroende i allmänhet.

Jag började provocera henne till en början. Men hur fel det än är att säga rakt ut så har alltid tanken funnits där i bakhuvudet.

Män är bättre än kvinnor på allt

Detta är inget påhopp utan vill bara att någon övertalar mig eller bevisar att jag har fel

Kvinnor är bättre än män på att gråta 😁
Citera
2025-03-12, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av craschpangboom
göra två/fler saker samtidigt? inte fan många män som kan sitta vid facebook, kolla på tv, prata i telefon och allt annat trams samtidigt utan att koppla bort någonting

Vi kan göra det, men det blir rörigt. Män fokuserar på en sak i taget 🙂
Citera
2025-03-12, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JCaller
Japp. Samtidigt är det en betydligt större del av männen än så som bygger och upprätthåller alla byggnader och all infrastruktur. Män är givetvis mycket bättre än kvinnor på detta och allt det innefattar.

Ja, så är det ju. Jag tror det beror på att män är mycket bättre på att bilda lag. När en man gör något bra, tar en risk med ett lyckat resultat, eller visar prov på motivation, så sluter andra män upp bakom honom.

Kvinnor, som har en nedärvd "haremmentalitet" och ser andra kvinnor främst som rivaler, sticker dolkar i ryggen på varje kvinna som utmärker sig.

Den där holländska (tror jag det var) serien där ett lag män och ett lag kvinnor fick bo på en öde ö visade detta på ett övertydligt sätt. Männen bildade naturliga lag, där var och en bidrog efter förmåga. Kvinnorna, däremot, de svalt och de grät.
Citera
2025-03-12, 12:00
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Moldavien och Rumänien är varken fattiga eller särskilt patriarkala länder.
Du har fel som vanligt. De tillhör Europas fattigaste länder och är patriarkala. Ta först reda på fakta innan du uttalar dig.
Citera
2025-03-12, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lupac
Du har fel som vanligt. De tillhör Europas fattigaste länder och är patriarkala. Ta först reda på fakta innan du uttalar dig.

Nej, din idiot. Det finns inga "fattiga länder" i Europa. Och nej, dessa länder är inte "patriarkala". Jag har till skillnad från dig varit i dessa länder och kan intyga att du har fel. Ta reda på fakta innan du uttalar dig mer, idiot.
Citera
2025-03-12, 14:06
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
För att ni inte håller er till ämnet. Vill ni diskutera vissa länders kvinnor kontra andra länders kvinnor finns säkert andra, lämpligare trådar.

Jag gav först respons på ett påstående och sen svarade jag på en fråga.

Citat:
Rättelse:

Män är överlägsna kvinnor på alla sporter, samtliga tekniska yrken, samtliga fysiska yrken, män har byggt allt och uppfunnit allt du ser omkring dig och använder dagligen, eftersom män är överlägsna kvinnor i precis allt som krävs för att bygga och upprätthålla en avancerad och framgångsrik civilisation. Listan på detta kan göras extremt lång och skulle överskrida godkänt antal tecken.

Detta har vi precis diskuterat. Farbror börjar bli gaggig.

Citat:
Kvinnor klarar inte av något av detta. Vad kvinnor är bättre på är att föda barn (), skylla sina egna tillkortakommanden på andra (jodå, feminismen är fortfarande en betydligt större rörelse än incel-rörelsen, så försök inte), förneka verkligheten, döda sina spädbarn, vara sexistiska, vara otrogna, gnälla, gråta, och bete sig som barnungar.

Kvinnohatisk sörja.

Citat:
Moldavien och Rumänien är varken fattiga eller särskilt patriarkala länder.

Awfan, varför kommer då majoriteten av Europas prostituerade därifrån?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in