Citat:
Ursprungligen postat av
Aramir2
Jag vet att det är varje dag för att vi fick rullande uppdateringar från dem varje dag.
Ja KFM handlar om ifall någon fått stora skulder.
Skulder utgör i sig självt en säkerhetsrisk och det indikerar ofta större personliga problem.
Svårt att tro på det här, du är ganska kunnig inom juridik men har haft fel om saker som du varit tvärsäker på tidigare. Allt vi diskuterar, är egentligen spekulationer då det inte finns några källor.
Tror det är en resursfråga, och
varje dag låter väldigt osannolikt och resurskrävande.
Poängen med ifrågasättandet är för att jag märker att det finns ett egenintresse hos vissa skribenter på Flashback att skrämma upp folk som är påväg in i en säkerhetsklassad anställning. Det är inget konstigt då konspirationer och saker och ting som är sekretesstämplade frodas, och jag tror vissa är ärligt talat skadeglada av att se naiva och uppskrämda människor då de själva har en moralisk högfärdighet som de vill upprätthålla.
De vill helt enkelt inte ha människor som har "syndat", och sprider därför falsk information om processer i syfte att omotiverad dem till att söka sådana jobb.
Nu säger jag inte att du gör det, men jag tycker man bör vara ytterst kritisk till information här på Flashback kring det.
När man talat med folk i verkligheten så är det flertalet som tidigare varit misstänkta för diverse grövre brott
(långt tillbaks i tiden) som ändå fått jobb på vissa säkerhetsklassade anställningar.. Så att SÄPO är någon super-mäktig organisation likt NSA som ser allt och inte har några juridiska begränsningar, stämmer inte.
Jag tror, som jag länkat i tidigare artiklar, att det är den mänskliga faktorn som begränsar mycket hos SÄPO.