Citat:
Ursprungligen postat av
Incendio
Man uppfostrar sina barn för att de ska kunna fatta beslut man tror är bra. Sedan fattar de beslut själva när de blur äldre/vuxna. Det finns en anledning till att strulpellar oftast inte haft några närvarande föräldrar.
Klart att en flata inte ska åka till Danmark. Ett barn förtjänar en mamma och en pappa.
Fast om du uppfostrar dina barn på det sättet du beskriver så uppfostrar du ju inte dina barn till självständiga individer utar präglar dem på dig själv. Jag som fått en "merkantil" uppfostran skulle närmast beskriva ditt sätt att uppfostrar som WT, på samma sätt som de inflyttade ungarna från Hisingen när jag var barn.
"Merkantil uppfostran, det som Torgny Segerstedt (har jag för mig) beskrev när nan beskrev hur den övre borgarklassen pratade med sina barn på samma stt som med vuxna istället för att prata med dem som barn.
Angående vad man förtjänar så skulle jag säga att barn förtjänar vettiga vuxna kring sig vilket är viktigare än en mamma och pappa, krävs ju en by för att uppfostra en unge...