Citat:
Ursprungligen postat av
0Glorianna0
Jag är skeptisk till ett rasistiskt motiv, men när jag läser de tidiga detaljerna börjar jag undra. När jag läste de tidiga trådarna, innan Rickards namn kom ut, var det någon som kommenterade att de kände någon från området. Gärningsmannen var svensk, tillbakadragen, arbetslös... Det visade sig vara korrekt, de sa också att han gillade konstiga diktatorer, bara så många vi kan välja. Norden var bortom all räddning, sa de.
Senare sa en person som påstod sig känna Rickard att han hade konstiga tankar och idéer? Vad är det för något?
Det är svårt att avfärda den första kommentaren eftersom det var innan vi ens visste hans namn. Är det möjligt att eftersom det inte fanns något uppenbart på platsen som att skriva på hans pistol som Nya Zeeland-incidenten vägrar de att säga att det ser rasistiskt ut
Dessvärre finns det människor med extrema åsikter, psykiskt sjuka och både och lite här och var. En allmän beskrivning av en gärningsman för en skolskjutning, är välkänt för de flesta. Arbetslös, isolerad och svensk...
Att dessa två skribententer skulle prata om samma person, det är inte så troligt.
Vi har dessutom hört via släktingar och media att han ska ha levt ett isolerat liv. Hans släkting hävdade att han inga vänner hade, grannar verkar ens vetat om hans existens, någon sett honom, men att han då inte ville ens åka hiss med honom osv.
Tror att om det funnits någon vän därute, hur stor chans tror du att han skulle skriva på detta forum? Man får förmoda att OM det skulle finnas någon därute som känner till RA och hans då förmodade "konstiga tankar", här denna person förhoppningsvis hört av sig till polisen, istället för att skriva här.
Länka gärna till de inlägg du syftar på.