2025-03-09, 11:28
Medlem
Dagens inlägg om längtan där hon beskriver dryga bloggkommentarer om att hon inte får längta? ”Som får många likes”?? Haha det brukar väl inte Pontus godkänna? Jag har aldrig sett några såna i alla fall. Känns som hon skriver så bara för att hon ska få hyllningar och smör i kommentarsfältet..
Citera
2025-03-09, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LineKA
Bilderna är väl antagligen tagna vid olika tillfällen, kanske innan och efter ingrepp. Jag har inte förstått att hon gjort det tidigare, inget jag noterat. Men jag är verkligen inte kunnig när det gäller skönhetsingrepp och har ingen koll. För mig är det så skevt att det är så normaliserat och tydligt att många som börjar tappar känslan för var man bör hålla gränsen innan man bara ser ut som alla andra som gör samma ingrepp. Minns en bild jag såg på Elsa, Sofia och Mira där Mira ser ut som en helt naturligt söt tjej och Elsa och Sofia såg helt galna ut med sin poserande miner, massa smink som ska se ”naturligt” ut och extremt släta pannor.

Ja Sofia har verkligen gått bananas med botox och fillers. Pannan är spegelblank och sen clownmunnen på det. Det har ju blivit det nya normala, "alla" gör det och till slut blir folk storleksblinda.
Citera
2025-03-09, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carli
Ja Sofia har verkligen gått bananas med botox och fillers. Pannan är spegelblank och sen clownmunnen på det. Det har ju blivit det nya normala, "alla" gör det och till slut blir folk storleksblinda.

Ja, jag tänker också att om kan väl börjat så kan man väl inte sluta. Ska man hålla på med det där hela livet då? För rynkorna kommer ju finnas där varje gång produkten i läpparna försvinner? Och ökar man på mängden kommer det bli en väldigt rynkig mun till slut.

Är det för att det är förhållandevis billigt som man ser det överallt och i alla samhällsklasser?

Det sorgligaste är när man hör kvinnor/tjejer som har svårt att prata för att det är så pumpat. Jag blir lite sorgsen över den här utvecklingen faktiskt!

Sofia har som en mun med keps-skärm nu!
Citera
2025-03-09, 17:20
Medlem
Dishys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KCutrone
Nu fattar jag varför Elsa gått ner i vikt. Hon äter ju ingen mat. Bara gröt och ”smoothie bowl” som alltså är en smoothie fast med sked. Haha.

Behöver inte direkt vara smalmat, granola och nötsmör är energitätt. Elsas bowl kan lät vara en sjuhundring. Men beror som sagt mycket på hur mycket man tar av nämnda toppings.
Citera
2025-03-09, 17:25
Medlem
Dishys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KCutrone
Varför klagar du bara på mig? Herregud. Massa andra människor skriver exakt samma sak. Vad i helvete gör du ens här?

Problemet med Elsa är inte att hon svälter sig själv smal, det är att hon inte kan stå för det.

Inte för att jag vill ge mig in i er diskussion här men undrar bara vadå står för det? Alltså ska hon säga "ja jag äter för lite för jag vill bli smal!". Vem gör det ens, eller menade du på något annat sätt?
Citera
2025-03-09, 19:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Harlekina
Ja, jag tänker också att om kan väl börjat så kan man väl inte sluta. Ska man hålla på med det där hela livet då? För rynkorna kommer ju finnas där varje gång produkten i läpparna försvinner? Och ökar man på mängden kommer det bli en väldigt rynkig mun till slut.

Är det för att det är förhållandevis billigt som man ser det överallt och i alla samhällsklasser?

Det sorgligaste är när man hör kvinnor/tjejer som har svårt att prata för att det är så pumpat. Jag blir lite sorgsen över den här utvecklingen faktiskt!

Sofia har som en mun med keps-skärm nu!

Undrar också allt detta, för mig är det ett mysterium att så många går ”så långt” för att få putiga läppar och slät panna. Är lika gammal som Elsa och Sofia men har inga vänner som gjort ingrepp. Kanske beror på att jag själv och mitt umgänge är högutbildade med yrken som premierar smartness framför looks 😜. Skämt åsido, är väldigt glad att jag själv inte känner någon lust att fixa till mig, hinner knappt än gå till frisören och fattar inte folk som hinner gå till en massa ställen och fixa frissan, naglarna, pannan, läpparna osv. Hur hinner man ens? Och måste kosta en förmögenhet.
Citera
2025-03-10, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LineKA
Undrar också allt detta, för mig är det ett mysterium att så många går ”så långt” för att få putiga läppar och slät panna. Är lika gammal som Elsa och Sofia men har inga vänner som gjort ingrepp. Kanske beror på att jag själv och mitt umgänge är högutbildade med yrken som premierar smartness framför looks 😜. Skämt åsido, är väldigt glad att jag själv inte känner någon lust att fixa till mig, hinner knappt än gå till frisören och fattar inte folk som hinner gå till en massa ställen och fixa frissan, naglarna, pannan, läpparna osv. Hur hinner man ens? Och måste kosta en förmögenhet.
Inte nog med att kvinnor tjänar mindre än män, på något sätt har samhället fått oss att tro att det är viktigt och nödvändigt att spendera pengar på vårt utseende istället för att investera dem på ett sätt som gör att vi tex har råd att gå i pension.
Citera
2025-03-10, 12:18
Medlem
Lite märkligt (och mycket självupptaget) att ge ut en DIY bok och så är författarna själva med på varannan bild. (Förutsatt att reklaminlägget på bloggen idag är representativt för bokens innehåll.).
Citera
2025-03-10, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fridafogel99
Lite märkligt (och mycket självupptaget) att ge ut en DIY bok och så är författarna själva med på varannan bild. (Förutsatt att reklaminlägget på bloggen idag är representativt för bokens innehåll.).

Boken verkar förutsägbar, allting beige och vitt,trä och fint och romantisk som vanligt....
Citera
2025-03-10, 19:11
Medlem
Helt oinspirerad av bilderna till boken, det måste ju ändå vara de finaste bilderna de väljer att fronta? Tycker inte ens att det ser fint ut, speciellt Sofias hus, det ser bra ofärdigt ut, både interiört och trädgårdsbilderna framförallt. Och vi har sett de bilderna hundra ggr förut, det stilgreppet börjar kännas ur tiden.

Sen måste jag bara fnissa när jag tänker på diskussionen hemma som måste ha skett när Pontus råkade köpa fel oljelampa så att hela lägenheten måste målas om. Elsa försökte nog mest intala sig själv att det är ett misstag som alla kan göra men gissar att hon halvt halshögg honom när det hände!
Citera
2025-03-10, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hannypannymanny
Helt oinspirerad av bilderna till boken, det måste ju ändå vara de finaste bilderna de väljer att fronta? Tycker inte ens att det ser fint ut, speciellt Sofias hus, det ser bra ofärdigt ut, både interiört och trädgårdsbilderna framförallt. Och vi har sett de bilderna hundra ggr förut, det stilgreppet börjar kännas ur tiden.

Sen måste jag bara fnissa när jag tänker på diskussionen hemma som måste ha skett när Pontus råkade köpa fel oljelampa så att hela lägenheten måste målas om. Elsa försökte nog mest intala sig själv att det är ett misstag som alla kan göra men gissar att hon halvt halshögg honom när det hände!

Undrar så mycket vad de eldade lampan med? Hur svårt ska det vara att köpa rätt olja, är ju bara att gå till tex lampaffären i gamla stan som de har väldigt nära till
Citera
2025-03-11, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hannypannymanny

Men eller hur. Och what's the point med ytterligare en bok i samma stil med två posörer vars största intresse är att vara med på bild ? Det fylls ju blogg och insta med varje dag ändå. De kan ju ingenting handfast alls ? Inte ens köpa rätt lampolja ? Även fast allt de gör är att köpa saker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in