2025-03-10, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlmostIdiot
Det finns ingen lista för någon drog. Det krävs att folk åker dit så att domstolar kan avgöra hur mycket som krävs för att dömas för ringa, normalgraden respektive grovt brott.

När en domstol dömer kollar dom för föregående dommar, så till slut växer det fram nån typ av konsensus över vart nivåerna ligger.

Domstolen ska ta hänsyn till skadeverkningar, så jag skulle tro att typ 1kg Kratom kommer vara gränsen för normalgraden, förutsatt att det hanterats korrekt, utom räckhåll för barn osv. Eftersom antal doser motsvarar vad gränsen går för cannabis, och antal dödsfall för både kratom och cannabis är i princip obefintliga. Dock kan ingen veta förns det finns dommar.

Fattar, tack för att du förklarade.

Jag beställde hem 2 kg för att kunna trappa ut i min egen takt och har inte tänkt på detta alls, men kanske finns anledning att vara lite nojjig alltså. Väljer dock att fortsätta inte tänka på det, tror verkligen inte folk behöver vara oroliga över husis. Känns sjukt överdrivet rent spontant.

Sen kan ju såklart jag ha fel.
Citera
2025-03-10, 17:13
Medlem
Citat:
Nu har jag varit nykter i över 3 veckor.

Allt är lika värdelöst som förut, förutom att nu är det värdelöst på kvällar och helger också.

Det är inte värt det, längtar tills nya varianterna kommer, och hoppas dom funkar. Annars ska jag överdosera imodium tills det också blir olagligt, eller att jag får hjärtproblem, det som kommer först.

Du var nykter även innan din fjant, iaf om det är Kratom du syftar på.
Citera
2025-03-10, 19:43
Medlem
randomdudeReloadeds avatar
Citat:
Det finns ingen lista för någon drog. Det krävs att folk åker dit så att domstolar kan avgöra hur mycket som krävs för att dömas för ringa, normalgraden respektive grovt brott.

När en domstol dömer kollar dom för föregående dommar, så till slut växer det fram nån typ av konsensus över vart nivåerna ligger.

Domstolen ska ta hänsyn till skadeverkningar, så jag skulle tro att typ 1kg Kratom kommer vara gränsen för normalgraden, förutsatt att det hanterats korrekt, utom räckhåll för barn osv. Eftersom antal doser motsvarar vad gränsen går för cannabis, och antal dödsfall för både kratom och cannabis är i princip obefintliga. Dock kan ingen veta förns det finns dommar.
De första att torska blir försökskaniner mao? De första som torskar kommer torska mest ordentligt.

Yikes, good riddance allihopa, hoppas att vi inte möts i fängelset.
Citera
2025-03-10, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jeffreythugga
Har det framkommit något om vilken nivå kratom kommer bli klassat på? Är det inte jävligt dåligt annars att det ska klassas imorgon men inget om straffskalan framgått?

Aldrig varit insatt tidigare i när något klassas, kanske brukar vara såhär.

Är rätt säker på att Kratom kommer likna Khat i straffvärde
Citera
2025-03-10, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av randomdudeReloaded
De första att torska blir försökskaniner mao? De första som torskar kommer torska mest ordentligt.

Polisen är inte ute efter att förstöra brukares liv för sakens skull (beroende på brukare). Jag tror det kommer vara den drogen med lägst straffvärde tillsammans med Khat. Polisen har lagt ner ärenden för mig när dom såg att jag självmedicinerade för sömn och hade jobb trots att dom hittade blå hemma hos mig. Om man trappar ner med ett kilo tror jag polisen kommer lämna dig ifred
Senast redigerad av Psykoslek 2025-03-10 kl. 19:54.
Citera
2025-03-10, 19:52
Avstängd
Timothy.McVeighs avatar
Citat:
Eftersom antal doser motsvarar vad gränsen går för cannabis, och antal dödsfall för både kratom och cannabis är i princip obefintliga. Dock kan ingen veta förns det finns dommar.
Kratom är betydligt svagare än Khat och det krävs 200 kilo Khat för att det ska räknas som grovt narkotikabrott.
Citera
2025-03-10, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timothy.McVeigh
Kratom är betydligt svagare än Khat och det krävs 200 kilo Khat för att det ska räknas som grovt narkotikabrott.
Det var inte grovt vi pratade om. Normalgraden för kat verkar vara runt 4kg.
Citera
2025-03-10, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av randomdudeReloaded

Ja det blir ju så. Det är domstolarna som tolkar lagen, så det blir dom som är tvungen att försöka applicera narkotikalagarna på kratom, men för att det ska hända måste folk åka dit.

Tveksamt att det blir fängelse så vida du inte har en hel sandlåda full hemma.
Citera
2025-03-10, 20:01
Medlem
Undrar om alla återförsäljare verkligen kommer göra sig av med sina kundregister. Scandinavian är väl den enda som ska fortsätta så den borde ju inte läcka ut. Om polisen skulle få tag på något register får dom använda det för att ta konkreta utredningsåtgärder?
Citera
2025-03-10, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timothy.McVeigh

Men Kratom som kommer i pulver har en nirmal dos på 3-10g medans khat som kommer i blad ligger väl på flera hundra gram
Citera
2025-03-10, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psykoslek
Undrar om alla återförsäljare verkligen kommer göra sig av med sina kundregister. Scandinavian är väl den enda som ska fortsätta så den borde ju inte läcka ut. Om polisen skulle få tag på något register får dom använda det för att ta konkreta utredningsåtgärder?
Kratomexperten fortsätter med, deras "nya" namn har alltid varit avsändaren av paketen.

Dom är tvungen att ha kvar mycket av informationen för bokföringen, även dom som lägger ner.

Jag beställde massa HHC dagarna innan det blev olagligt. Inget hände. Inget kommer hända den här gången heller. Kratom var redan olagligt att förtära, så hade dom velat göra något hade dom redan gjort det. Ingen privatperson köper fler hundra gram i månaden för att göra tvål av.
Citera
2025-03-10, 20:19
Medlem
Citat:
Kratomexperten fortsätter med, deras "nya" namn har alltid varit avsändaren av paketen.

Dom är tvungen att ha kvar mycket av informationen för bokföringen, även dom som lägger ner.

Jag beställde massa HHC dagarna innan det blev olagligt. Inget hände. Inget kommer hända den här gången heller. Kratom var redan olagligt att förtära, så hade dom velat göra något hade dom redan gjort det. Ingen privatperson köper fler hundra gram i månaden för att göra tvål av.

Har för mig att jag läst historier där detta scenario har hänt i Sverige. Kommer inte ihåg vilken substans det gällde men möjligtvis THC-P / HHC eller Krypton. Däremot har ju Polisen ett gediget samarbete med Postnord. Kanske att dom riktar in sig på folk som beställt kilovis strax innan klassning
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in