2025-03-09, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tesserakt
Jag hoppas att polisen inte ger sig ut på häxjakt nu när kriminaliseringen går igenom på tisdag. Vilket slöseri av resurser det vore. Hoppas verkligen det räcker för dem att det nu inte går att köpa eller sälja längre och att det på det sättet kväser marknaden.

Men den som lever får se. Jag tänker fan inte ha något hemma i alla fall. Man kan inte dömas för ett brott om det inte begicks när det var lagligt (för er/oss/dem som köpte nu innan KE stängde sin försäljning i fredags), det vet jag, men nojig som fan är man ju ändå.
All kratom kommer vara borta innan de ens hinner planera något. Det är fullt lagligt nu så det ligger inte ens på deras bord än. Det är först och främst importen de ville stoppa.
Senast redigerad av Memekrig 2025-03-09 kl. 17:21.
Citera
2025-03-10, 07:35
Medlem
Tesserakts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Memekrig
All kratom kommer vara borta innan de ens hinner planera något. Det är fullt lagligt nu så det ligger inte ens på deras bord än. Det är först och främst importen de ville stoppa.
En kvalificerad gissning, eller har du källa?
Hoppas det är sant.
Citera
2025-03-10, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tesserakt
En kvalificerad gissning, eller har du källa?
Hoppas det är sant.
En gissning, läste i någon msm media att ett kratom förbud får slut på transporten. Tror knappast det kommer ske illegal kratom smuggling, och vi som brukat vet att kratom går åt som smör. Bunkra ett kilo och det är slut på några veckor om man inte snålar. Skulle de komma om någon månad och vända in och ut på min lägenhet för något jag köpte i januari så blir jag bara jävligt förbannad.
Citera
2025-03-10, 12:22
Avstängd
Timothy.McVeighs avatar
Måste bara delge den goda nyheten att jag trodde att jag hade en påse kratom liggande någonstans och har letat som en idiot i två dagar.
För fem minuter sedan lyfte jag på ett papper och där låg skatten.
Nu gäller det bara att ransonera då detta lär vara sista gången jag får se Kratom i sverige.

Önskar bara att jag haft mer pengar så jag kunde köpt mer innan det klassades.

Må väl mvh Tiny Tim.
Citera
2025-03-10, 12:46
Medlem
Nu har jag varit nykter i över 3 veckor.

Allt är lika värdelöst som förut, förutom att nu är det värdelöst på kvällar och helger också.

Det är inte värt det, längtar tills nya varianterna kommer, och hoppas dom funkar. Annars ska jag överdosera imodium tills det också blir olagligt, eller att jag får hjärtproblem, det som kommer först.
Citera
2025-03-10, 12:49
Medlem
swimp78s avatar
De här släktingarna till kratom som de ska börja sälja. Finns det någon som helst märkbar psykoaktiv effekt av dem? Är det som "svagt" kratom? Eller är det helt verkningslöst?
Citera
2025-03-10, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
De här släktingarna till kratom som de ska börja sälja. Finns det någon som helst märkbar psykoaktiv effekt av dem? Är det som "svagt" kratom? Eller är det helt verkningslöst?

Det enda jag kunnat hitta är att det är liknande, men kräver högre (dubbel?) dos. Låter relativt lovande i alla fall. Men svårt att veta förns man prövat. Även Kratom i vissa batchar var totalt värdelöst.
Citera
2025-03-10, 13:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78

Javanica och Hirsuta innehåller inte mitragynin eller 7OH. Dock finns det andra alkoloider i dessa som verkar som opioid-agonister, betyder ju inte att effekten behöver vara god. Enligt var jag har läst mig till är jag ändå försiktigt hoppfull.

”Akuamma” verkar enbart fungera som smärtlindring, övriga nya sorter verkar vara av lite annan sort. Kanna exempelvis, verkar på serotonin receptorer.

Damiana verkar vara ett milt afrodisiakum. Sakae naa rapporteras ibland som dysforiskt, låter mindre bra.

Blå lotus är enklare att hitta information av, men det går isär.
Senast redigerad av Rabbits 2025-03-10 kl. 13:56.
Citera
2025-03-10, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlmostIdiot
Nu har jag varit nykter i över 3 veckor.

Allt är lika värdelöst som förut, förutom att nu är det värdelöst på kvällar och helger också.

Det är inte värt det, längtar tills nya varianterna kommer, och hoppas dom funkar. Annars ska jag överdosera imodium tills det också blir olagligt, eller att jag får hjärtproblem, det som kommer först.
Samma, nästan 4. Lägenheten är en soptipp och jag ligger ner i soffan och dricker starköl efter jobbet
Citera
2025-03-10, 15:34
Avstängd
Timothy.McVeighs avatar
Är verkligen phenibut värdelöst, eller kanske för otrevliga biverkningar för att funka som substitut för Kratom.

Slängde i mig lite av min sista lilla påse kratom och hade glömt att det hade en så mild men ändå märkbar angenäm känsla.
Citera
2025-03-10, 16:16
Medlem
Har det framkommit något om vilken nivå kratom kommer bli klassat på? Är det inte jävligt dåligt annars att det ska klassas imorgon men inget om straffskalan framgått?

Aldrig varit insatt tidigare i när något klassas, kanske brukar vara såhär.
Citera
2025-03-10, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jeffreythugga
Har det framkommit något om vilken nivå kratom kommer bli klassat på? Är det inte jävligt dåligt annars att det ska klassas imorgon men inget om straffskalan framgått?

Aldrig varit insatt tidigare i när något klassas, kanske brukar vara såhär.

Det finns ingen lista för någon drog. Det krävs att folk åker dit så att domstolar kan avgöra hur mycket som krävs för att dömas för ringa, normalgraden respektive grovt brott.

När en domstol dömer kollar dom för föregående dommar, så till slut växer det fram nån typ av konsensus över vart nivåerna ligger.

Domstolen ska ta hänsyn till skadeverkningar, så jag skulle tro att typ 1kg Kratom kommer vara gränsen för normalgraden, förutsatt att det hanterats korrekt, utom räckhåll för barn osv. Eftersom antal doser motsvarar vad gränsen går för cannabis, och antal dödsfall för både kratom och cannabis är i princip obefintliga. Dock kan ingen veta förns det finns dommar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in