Citat:
Ursprungligen postat av
Bigmike90
Jag tror (min personliga tro) är att mehdi visste till 100% att han skulle dit och kliva, men han hade blivit lovad att göra det samma dag men tjurar ur som en barnunge när det blir framskjutet till minst nästa dag, då lackar han och drar för han har lurat sitt boende att han åkt till sin mamma så han måste anlända till sin mamma I god tid dvs kan inte vara kvar en dag till. Gissar att n*sser visste också men finns inte samma bevisning, det blir enligt mig uppenbart att M*hdi visste när han skriver smset att han "var redo att kliva idag" när han försöker förklara varför han drog från lägenheten, han skulle ALDRIG formulera ett sms/chatt på det sättet om det vore narkotika affärer som resan gällde.
Men som sagt han har en helt okej historia man märker att han var väl förberedd för sina förhör i vad han skulle säga, är ingen expert men känns som det kan bli svårt att döma honom endast på det där smset? Där han iofs i princip erkänner att han var där för att mörda.
Och jag håller med om att han bara försöker rädda sitt och n*ssers skinn, övriga inblandade skiter han fullständigt i, förstår att somaliern lackar och hotar honom.
Håller med dig, har är mer slipad när det kommer till förhören jämfört med hans partner in crime. I förhören är det inget "
wallah bror" utan betar av det mesta snabbt.
Jag noterade i något förhör att m*hdi uppmärksammat när polisen försöker vilseleda honom och korrigerar förhörsledaren raskt. Och min frågeställning är också om rätten verkligen kommer kunna döma honom över ett meddelande.
R*bin har i likhet med m*hdi också väldigt bra svenska om man jämför med resterande av de inblandade. Som dag och natt om man kollar på hur han gapade och skrek åt barnen i gruppchattarna. "
På min mamma.."
N*sser känns också som en osäker puck för inte finns det några bevis förutom att han varit på platsen i samband med sin compadre?
Somaliern har enligt åtalet/FUP inte bara riktat hot mot m*hdi utan också mot n*sser då båda la allt på honom i princip. Det triviala är att han iprincip erkänner att han kontaktat m*hdi och att han ska "undrat varför han ljuger om mig i förhör"
Lite samma situation som när r*bin börja hota m*lek och resterande av gänget från Nyköping.
Jag har dock fortfarande inte riktigt förstått M*leks del i det hela förutom att han tog med Layth till någon källare? Vad var hans roll innan allt spårade ur? Personerna från Nyköping förstår jag inte hur de lyckades hamna i detta. Sen är jag sugen på att få veta vem denna devil sheytan är...