2025-03-10, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Angeliqa
Jag håller med. Skälet till att bilder togs bort från de offentliga fupparna var att folk la upp det på nätet.

Ofta saknar jag numera händelserapporter, utskrift av larmsamtal och dödsorsaken dvs det skriftliga rättsläkarutlåtandet från obduktionen. Man får inte sammanhang när helheten ej offentliggörs.

Vill någon hänvisa till rätt fil (så många här) om de nyss nämnda tre delarna finns offentliggjort i det här fallet?

Det är verkligen en svårorienterad fup, inte bara för att den är stor.
Har inte sett något rättsläkarutlåtande men vissa delar hänvisar till utlåtandet.
Så man verkar behöva läsa igenom allt ordentligt och klippa och klistra om man ska försöka få till någon form av helhetsbild kring t.ex skador och dödsorsak.
Har inte tagit mig igenom hela ännu, men tror inte att det kommer dyka upp en tydligare bild än så i det jag har kvar.

Sen är ju maskningen bland det värsta jag sett.
T.ex maskerat namn eller delvis maskning av fullständigt namn i raden där det står vem förhöret hålls med för att sen i förhöret skriva ut namnet på flera ställen. Namn som maskats men fullständigt personnummer står synligt.
Foton som maskerats nästan genomgående har missats på flera ställen. Namn som är maskade i en bilaga är inte maskade i en annan.
Adresser, namn på hvb-hem som missats på vissa ställen osv osv.
Skulle man ha tid att gå igenom och kartlägga allt material så skulle man nog kunna få fram namn och platser på nästan alla som finns med i denna fup.
Förstår såklart att det är ett enormt arbetet att maska en såhär stor fup, men kan tycka att det borde finnas någon säkrare rutin på att gå igenom det maskade materialet för att säkerställa att det är så bra maskat som möjligt.
Citera
2025-03-10, 15:21
Medlem
Det brukar väl fungera någorlunda bra att börja med de sista förhören, där brukar det mesta presenteras eller så hänvisas det iaf till förhör/bilagor där det görs. Nu har jag ju inte kikat i detta material men generellt sett.
Citera
2025-03-10, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GTAFan
Vad jag kan se så blev han släppt efter att han avlagt den historien. Samtidigt ska han ha pekat ut sina medkumpaner förutom hans "bästa vän"
Hans vän säger olika i förhör men förloppen skuggar ganska bra med vad m*hdi sagt under alla förhör.
Läser nu att meddelandet om "kliva" ska betyda något annat i den kontext det skrevs i? Att mottagaren som tog emot det ska ha varit granne i ett stödboende med uppdragsgivaren och han ska ha sålt droger i Hudiksvall, hans förklaring är att han därför inte kan förklara att det handlar om narkotika???

En av de inblandade i förberedelserna ska ha hotat denna m*hdi och hans vän i slutet på 2024 och nu står en G15 medlem åtalad för grovt övergrepp i rättsak. Jag får uppfattning av att han faktiskt talar sanning på grund av hoten från denna Y*usef??

Den andra killen från Hudiksvall vid namn M*lan ska ha sagt att någon annan ska ha lånat hans telefon och att denna "person" skulle lösa en narkotikatransport med M*hdi och den yngre vännen till honom?

Deras historier är väldigt olika, M*hdi förnekar att Milan ska ha lånat ut sin telefon till någon annan men att det är en narkotikatransport det handlar om.

Finns inget sätt att förklara bort hans sms där han skrev att han skulle kliva, hans uppdragsgivare skrev dessutom till honom att han kastade 2.6 miljoner i sjön osv, hans historia är helt okej, men smsen säger sanningen, att han var där för att kliva dvs döda, narkotika affärer är något dom snackat ihop sig om inför gripandena.

Dom alla försökte få tillbaka honom till lägenheten, just för han hade en roll att fylla.... Som klivare... Hade det endast handlat om narkotika kunde lika gärna hans polare som var kvar I lägenheten lösa det.

I PRINCIP ALLA drar olika narkotika relaterade storys i sina under sina förhör trots att det är helt uppenbart att det var mordförberedelser som allt handlade om från början till slut.

Varför han blir hotad av somaliern framgår klart och tydligt, somaliern vill ändra detaljer som dom sagt i sina förhör till hans fördel, därför hotas M*dhi, M*hdi står längst ner i näringskedjan, grabbarna som skicka honom till shlm samt somaliern som hotar honom står högre i rang även om dom också är springisar så är dom inte utförare som M*hdi
Senast redigerad av Bigmike90 2025-03-10 kl. 16:42.
Citera
2025-03-10, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bigmike90
Finns inget sätt att förklara bort hans sms där han skrev att han skulle kliva, hans uppdragsgivare skrev dessutom till honom att han kastade 2.6 miljoner i sjön osv, hans historia är helt okej, men smsen säger sanningen, att han var där för att kliva dvs döda, narkotika affärer är något dom snackat ihop sig om inför gripandena.

Dom alla försökte få tillbaka honom till lägenheten, just för han hade en roll att fylla.... Som klivare... Hade det endast handlat om narkotika kunde lika gärna hans polare som var kvar I lägenheten lösa det.

I PRINCIP ALLA drar olika narkotika relaterade storys i sina under sina förhör trots att det är helt uppenbart att det var mordförberedelser som allt handlade om från början till slut.

Varför han blir hotad av somaliern framgår klart och tydligt, somaliern vill ändra detaljer som dom sagt i sina förhör till hans fördel, därför hotas M*dhi, M*hdi står längst ner i näringskedjan, grabbarna som skicka honom till shlm samt somaliern som hotar honom står högre i rang även om dom också är springisar så är dom inte utförare som M*hdi

Hans vän N*sser som stannade där uppger i hans förhör att det kanske var ett rån som skulle ske men sa tidigare att han var i Stockholm för att "chilla"

Frågan är om m*hdi och denna n*sser visste något om morduppdraget innan båda åkte till stockholm?
(dvs om det går att bevisa) och finns någon koppling mellan M*lan och R*bin?
Båda killarna verkar enligt hans egna utsago ha varit påverkad av droger dagarna innan och under aktuella dagen?
Får uppfattningen av M*hdis förhör att han inte försvarar resterande av gänget då han enbart backat upp N*sser i sina förhör.

Vet fö mycket väl vem n*sser är, han har kaosat i Hudiksvall sen länge och droger är bara en av hans favoritsysslor. M*hdi hade jag dock inte hört talas om innan detta, varken i Jämtland eller Hudiktrakterna. Hans pappa vet jag dock vem det är, ska vara någon frisör därikring Hudik
Citera
2025-03-10, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thenewsecond
Det är verkligen en svårorienterad fup, inte bara för att den är stor.
Har inte sett något rättsläkarutlåtande men vissa delar hänvisar till utlåtandet.
Så man verkar behöva läsa igenom allt ordentligt och klippa och klistra om man ska försöka få till någon form av helhetsbild kring t.ex skador och dödsorsak.
Har inte tagit mig igenom hela ännu, men tror inte att det kommer dyka upp en tydligare bild än så i det jag har kvar.

Sen är ju maskningen bland det värsta jag sett.
T.ex maskerat namn eller delvis maskning av fullständigt namn i raden där det står vem förhöret hålls med för att sen i förhöret skriva ut namnet på flera ställen. Namn som maskats men fullständigt personnummer står synligt.
Foton som maskerats nästan genomgående har missats på flera ställen. Namn som är maskade i en bilaga är inte maskade i en annan.
Adresser, namn på hvb-hem som missats på vissa ställen osv osv.
Skulle man ha tid att gå igenom och kartlägga allt material så skulle man nog kunna få fram namn och platser på nästan alla som finns med i denna fup.
Förstår såklart att det är ett enormt arbetet att maska en såhär stor fup, men kan tycka att det borde finnas någon säkrare rutin på att gå igenom det maskade materialet för att säkerställa att det är så bra maskat som möjligt.

Tack.

Jag sitter med FUP om mordet på kvinnan på IcaMaxi i Botkyrka och där utelämnas också utskrifter av larmen till SOS, medan de har med både rättsläkarens utlåtande (skador och dödsorsak) och händelserapporten vilket uppskattas.

Finns inte larmsamtal och händelserapporter i trådens förundersökningsprotokoll? Jag funderar på att hoppa över läsning av denna omfattande FUP om de - för mig - viktiga delarna är utelämnade.
Citera
2025-03-10, 17:08
Medlem
Domaren ber om ursäkt...

https://www.sverigesradio.se/artikel/javsanmalda-domaren-ber-om-ursakt-inte-meningen-att-sara--4
Citera
2025-03-10, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GTAFan
Hans vän N*sser som stannade där uppger i hans förhör att det kanske var ett rån som skulle ske men sa tidigare att han var i Stockholm för att "chilla"

Frågan är om m*hdi och denna n*sser visste något om morduppdraget innan båda åkte till stockholm?
(dvs om det går att bevisa) och finns någon koppling mellan M*lan och R*bin?
Båda killarna verkar enligt hans egna utsago ha varit påverkad av droger dagarna innan och under aktuella dagen?
Får uppfattningen av M*hdis förhör att han inte försvarar resterande av gänget då han enbart backat upp N*sser i sina förhör.

Vet fö mycket väl vem n*sser är, han har kaosat i Hudiksvall sen länge och droger är bara en av hans favoritsysslor. M*hdi hade jag dock inte hört talas om innan detta, varken i Jämtland eller Hudiktrakterna. Hans pappa vet jag dock vem det är, ska vara någon frisör därikring Hudik

Jag tror (min personliga tro) är att mehdi visste till 100% att han skulle dit och kliva, men han hade blivit lovad att göra det samma dag men tjurar ur som en barnunge när det blir framskjutet till minst nästa dag, då lackar han och drar för han har lurat sitt boende att han åkt till sin mamma så han måste anlända till sin mamma I god tid dvs kan inte vara kvar en dag till. Gissar att n*sser visste också men finns inte samma bevisning, det blir enligt mig uppenbart att M*hdi visste när han skriver smset att han "var redo att kliva idag" när han försöker förklara varför han drog från lägenheten, han skulle ALDRIG formulera ett sms/chatt på det sättet om det vore narkotika affärer som resan gällde.

Men som sagt han har en helt okej historia man märker att han var väl förberedd för sina förhör i vad han skulle säga, är ingen expert men känns som det kan bli svårt att döma honom endast på det där smset? Där han iofs i princip erkänner att han var där för att mörda.

Och jag håller med om att han bara försöker rädda sitt och n*ssers skinn, övriga inblandade skiter han fullständigt i, förstår att somaliern lackar och hotar honom.
Senast redigerad av Bigmike90 2025-03-10 kl. 17:15.
Citera
2025-03-10, 17:31
Medlem
Signal alias Devil sheytan/Städning verkar minst lika involverad som R*bin J, är det någon som hunnit läsa så pass mkt om det framgår om han/hon är identifierad ännu?
Citera
2025-03-10, 17:42
Medlem
Till er som eftersöker vissa delar

Namn på filen med brottsplatsundersökning, larmsamtal m.m avseende mordet på "Momo":
Klar för utlämning - AB 11 - Huvudprotokoll_K926843-23_Maskad.pdf

Namn på filen med brottsplatsundersökning, larmsamtal m.m avseende mordet på Layth:
Klar för utlämning - AB 17- Maskad_Del1.pdf
Citera
2025-03-10, 17:46
Medlem
Bebblischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bigmike90
Signal alias Devil sheytan/Städning verkar minst lika involverad som R*bin J, är det någon som hunnit läsa så pass mkt om det framgår om han/hon är identifierad ännu?

Är det Benzema?
Citera
2025-03-10, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Angeliqa
Jag håller med. Skälet till att bilder togs bort från de offentliga fupparna var att folk la upp det på nätet.

Ofta saknar jag numera händelserapporter, utskrift av larmsamtal och dödsorsaken dvs det skriftliga rättsläkarutlåtandet från obduktionen. Man får inte sammanhang när helheten ej offentliggörs.

Vill någon hänvisa till rätt fil (så många här) om de nyss nämnda tre delarna finns offentliggjort i det här fallet?

Se mitt senaste inlägg. Rättsläkarutlåtande med obduktion och dödsorsak behöver du inte ens leta efter då allt i de dokumenten hade maskats.
Citera
2025-03-10, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bebblisch
Är det Benzema?

Jag har ingen aning än så länge, mer än att han verkar lika drivande eller ännu mer än R*bin och att han verkar sitta i Turkiet, polisen säger iaf att han skriver från turkiskt nummer.

Så det är någon tillräckligt högt upp för att befinna sig i Turkiet i alla fall, finns ju flera döda det skulle kunna vara, exempelvis benzema eller han halv bosniern som mördades i bosnien. Finns många kandidater i bro nätverket.

Antar att om det inte framgår i fup vem det är så är personen antingen död eller oidentifierad
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in