2025-03-10, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aquos
Är du trög eller? Ni har inte köpt lägenheten, ni har köpt rätten att bo där.

Citat:
Ursprungligen postat av machiavelliniccolo
Ja precis. Alltså äger vi den? Eller vadå? Det är inte en hyres rätt vi bor i

Det här är så gulligt
Citera
2025-03-10, 15:27
Medlem
trillians avatar
Jag orkar inte läsa igenom allt men om ni ska värdera, gör såhär:
Be 3 st av varandra oberoende mäklare värdera lägenheten. Förklara syftet. Jag tror de kan ta en liten slant för jobbet. Dela på kostnaden för värderingen med styrelsen.

Räkna ut ett medelvärde för värderingen. Det borde bli prissumman. Sälj via mäklare på s.k. "skrivuppdrag".

Finns många riktigt jävligt jobbiga BRF:er och det finns många riktigt jävligt jobbiga bostadsrättsägare.

Om detta är krångel så kan det oavsett vara klokt att gå skilda vägar. Inte lovande att ha så mycket konflikter efter såpass kort tid. Jag hade flyttat.
Citera
2025-03-10, 15:29
Medlem
Hej E, för jag antar att det är du som startat tråden, kan inte finnas många andra idioter i Sverige i samma situation som du. En i huset hade sett tråden, och jag kunde inte hålla mig från att kommentera då jag tycker det är väldigt märkligt att du väljer att spela ned eller helt strunta i att skriva vissa detaljer. För er övriga kan jag fylla i vissa av de saker som TS glömt att berätta om.

Ni har trots otaliga tillsägelser låtit er hund springa lös på innergården och den har vid ert flertalet tillfället gjort utfall mot andra hundar i föreningen. Händelsen du beskriver var inte bara ett vanligt nafs, utan er hund bet den andra hunden och en polisanmälan gjordes, men på grund av att ni ljuger så förbannad så lades utredningen ned. Dessutom har ni vid flera tillfällen struntat i att plocka upp hundbajs på trottoaren utanför vårt hus.

Ni har i princip varenda helg haft fest som stör samtliga grannar i bostadshuset, och dessutom är det varje söndagsmorgon skräp och tomma burkar slängda på innergården. Det har dessutom vid. Ett flertalet tillfällen påtalats, och om jag inte minns fel har polis tillkallats vid minst ett tillfälle när ni haft s.k "kompishäng".

Att vår ordförande höll koll på vad ni lämnade i soprummet beror såklart på att när ni renoverade köket så lämnade ni bla hela köksskåp och den gamla diskbänken på golvet, vilket ni trots tillsägelse vägrade transportera bort, vilket till slut gjorde att föreningen fick köra bort det. Hoppas avgiften för detta smakade gott som ett tillägg på er avgift den månaden.

Trots uttalat förbud mot att grilla på balkongen fortsätter ni att göra det.

Förutom allt detta är ni allmänt otrevliga mot alla i huset och ni kanske ska fundera på varför ingen vill ha med er att göra. Samtliga i huset kommer fira när ni flyttat härifrån

/boende i huset
Citera
2025-03-10, 15:52
Medlem
1335991s avatar
Citat:
hej,

efter att jag pluggat klart flyttade jag och min pojkvän till sthlm där vi köpte en bostads rätt för ca 6 miljoner kronor. och har efter strul med en orimlig styrelse har vi blivit erbjudna att styrelsen erbjudit sig att köpa vår lägenhet, och nu behöver jag hjälp hur vi ska tänka och vad vi ska begära för att lämna föreningen. det hela började med att en i styrelsen redan från start hade en dålig attityd mot mig och sa åt oss att vi måste koppla vår hund när vi är i trapphuset och utanför huset. jag påtalade då att det inte finns någon lag som tvingar en att ha hunden kopplad. sen eskalerade de när vår hund som är en rottweiler nafsade lite grann i hans hund som är en bichon haveneis den började blöda lite grann men inget farligt. utan sånt som händer ibland med hundar. efter det så började hela styrelsen och grannarna vända sig emot oss och frysa ut oss. det fortsatte under det senaste året när de knappat på när vi har kompisar hemma hos oss på helgerna och tycker att vi är för högljudda vilket jag tycker är orimligt. det är mest pensionerer och barn familjer i huset så jag förstår att man inte kan ha fest hur länge som helst, men vi brukar endå alltid åka vidare mot en bar/krog vid 11 tiden så det är inte som att vi har fest hela natten. ordförande ha dessutom flera gånger följer efter oss till soprummet och hävdat att vi sorterar fel. nu vill vi såklart få ut så mycket som möjligt för lägenheten om de ändå inte vill ha kvar oss och funderar hur mycket vi ska säga att de måste köpa ut oss för. sen undrar jag om de rent juridiskt kan göra det. min sambo hävdar att de inte kan det vilket gör att våra kort är rätt starka för att få sälja över marknads pris.

har någon varit med om liknande tidigare? och hur gjorde ni?

Hade jag varit hundägaren till den hund
er hund bet, så hade jag anmält er till
Länsstyrelsen.

Och, jo, det är lag på att hundar skall
vara kopplade inom tätbebyggt område,
och ALLTID mellan mars-september.

FY FAN för att ha grannar som ni.
Citera
2025-03-10, 15:57
Medlem
Adelaides avatar
Citat:
jag skrev att ordförande kollade så att vi sop sorterade rätt. vi har alltså inte gjort fel, men den jäveln har varit på oss som hökar efter allt det här. jag upplevde att det känndes kränkande att han spionerade på oss TROTS att vi inte har sopsorterat fel.

dessutom sa jag aldrig att det var universitet jag pluggat på, jag har läst yrkeshögskola, men du är ju inte läskunnig, så du fattar inte sånt

GÖR OM, GÖR RÄTT

Du skrev ju att han hävdar att ni sorterar fel, och då gör ni förmodligen det också.
Ta konsekvenserna istället och sluta gnäll på Flashback.
Citera
2025-03-10, 16:22
Medlem
Tycker att det jag ser och läser tyder på att det är ni som är problemet.
Ni verkar bara ha en mängd otur som hela tiden framkallar styrelsens ogillande. Även när styrelsen kanske har rätt så har ni ingen som helst reflektion att ni kan vara helt eller delvis är en del av problemet.
Luktar bortskämda ungar typ snöflinga hela inlägget samt era övriga kommentarer.
Citera
2025-03-10, 16:31
Medlem
Gulsmurf2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av murrflickan
Hej E, för jag antar att det är du som startat tråden, kan inte finnas många andra idioter i Sverige i samma situation som du. En i huset hade sett tråden, och jag kunde inte hålla mig från att kommentera då jag tycker det är väldigt märkligt att du väljer att spela ned eller helt strunta i att skriva vissa detaljer. För er övriga kan jag fylla i vissa av de saker som TS glömt att berätta om.

Ni har trots otaliga tillsägelser låtit er hund springa lös på innergården och den har vid ert flertalet tillfället gjort utfall mot andra hundar i föreningen. Händelsen du beskriver var inte bara ett vanligt nafs, utan er hund bet den andra hunden och en polisanmälan gjordes, men på grund av att ni ljuger så förbannad så lades utredningen ned. Dessutom har ni vid flera tillfällen struntat i att plocka upp hundbajs på trottoaren utanför vårt hus.

Ni har i princip varenda helg haft fest som stör samtliga grannar i bostadshuset, och dessutom är det varje söndagsmorgon skräp och tomma burkar slängda på innergården. Det har dessutom vid. Ett flertalet tillfällen påtalats, och om jag inte minns fel har polis tillkallats vid minst ett tillfälle när ni haft s.k "kompishäng".

Att vår ordförande höll koll på vad ni lämnade i soprummet beror såklart på att när ni renoverade köket så lämnade ni bla hela köksskåp och den gamla diskbänken på golvet, vilket ni trots tillsägelse vägrade transportera bort, vilket till slut gjorde att föreningen fick köra bort det. Hoppas avgiften för detta smakade gott som ett tillägg på er avgift den månaden.

Förutom allt detta är ni allmänt otrevliga mot alla i huset och ni kanske ska fundera på varför ingen vill ha med er att göra. Samtliga i huset kommer fira när ni flyttat härifrån

/boende i huset

Om tråden inte är en trolltråd eller konstprojekt är detta guld att läsa. Jag är sugen på att gå på nästa årsstämma, eller kan ni tänka er livesända den?
Citera
2025-03-10, 16:36
Medlem
sonicguides avatar
Känns orimligt mycket trolltråd över detta. Att låta hundar springa lösa tyder ju på att något inte är som det ska.
Citera
2025-03-10, 16:38
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ja precis. Alltså äger vi den? Eller vadå? Det är inte en hyres rätt vi bor i

Nej, ni äger inte lägenheten, det gör föreningen, vilken ni är en liten del av.

Ni äger rätten att nyttja lägenheten just nu men den rätten lär upphävas så som ni beter er.
Citera
2025-03-10, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gulsmurf2
Om tråden inte är en trolltråd eller konstprojekt är detta guld att läsa. Jag är sugen på att gå på nästa årsstämma, eller kan ni tänka er livesända den?

Trolltråd i den bemärkelsen att dom trollat oss boende i drygt två års tid kan man nog kanske säga. Sen har dom här två personerna bevisat att samhällskontraktet är brutet. Mängden telefonsamtal till polis angående hundjäveln utan att någonting händer är ju helt absurd. Att länsstyrelsen inte agerat är ju tamefan ett skämt. Jag vet minst tre stycken som flyttat enkom på grund av TS och hennes sambo.

Ska uppdatera tråden med en bild på festen vi kommer ha om/när dom flyttat åt fanders.
Citera
2025-03-10, 17:10
Medlem
aquoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av murrflickan

/boende i huset

Tråden sprids i huset! Fan va kul! Kasta ut dom!
Citera
2025-03-10, 17:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Jordkraft
Varför är det ingen som förgiftat hunden? Eller slagit E och pojkvännen på käften?

Vad är E och pojkvännen för typ av människor?
Okopplad rottweiler (den är sååååååå snäll!!!), fylleslag på innergården samt inte fattat att man inte kan slänga sin gamla diskbänk i återvinningen? Ja vad tror du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in