Citat:
Enligt uppgift. Sista motståndet av Assads trupper, de lade inte ner vapnen så det blev strid. Så kan jag också tycka att antalet civila som dödats är för högt6, men du verkar helt bortse från att det var väpnat motstånd för Assad det handlade om. "Folkmord"... jo, tjena... verkligen?
Turkiet kommer nog att kräva att de ger sig på kurderna ja. Men de slogs ju även mot Assad och är separatister. Hur brukar man se på militanta separatister? Är de ett legitimt militärt mål?
ISIS 2.0 är bara ett namn du dragit ur röven. Vi får se hur regeringen kommer att se ut. Javisstja, du vet redan.... jag tror den blir turkietvänlig, det är vad jag tror.
Turkiet kommer nog att kräva att de ger sig på kurderna ja. Men de slogs ju även mot Assad och är separatister. Hur brukar man se på militanta separatister? Är de ett legitimt militärt mål?
ISIS 2.0 är bara ett namn du dragit ur röven. Vi får se hur regeringen kommer att se ut. Javisstja, du vet redan.... jag tror den blir turkietvänlig, det är vad jag tror.
Problemet är inte att "civila dödas", civila dödas i krig och det går inte att göra något åt det.
Du har inte sett videon så du fattar inte vad det handlar om. Det är massmord på bönder, civila, barn, kvinnor, etc.
Det är därutöver total förudmjukelse och tortyr av vanliga människor innan de mördas.
Inte ens boomermedia pratar längre om civila som dör mitt i strid eller liknande, det är massavrättningar bara för att de tillhör en annan trossystem. Det är väldokumenterad nu av krigarna själva precis som när de kallades för ISIS. Ingen kan förneka vad de ser i dessa videon.
Det är inte civila som hamnat i korselden, du driver ett påhittat narrativ som inte ens media i Väst försöker driva igenom längre. Finns för många bevis på motsatsen.
ISIS 2.0 är inte ett namn jag hittat på, Al Jolani var med i ISIS och var nära allierad till Bagdadi innan de gick åt varsitt håll och Al Jolani fick styra Al Nusra istället. Som chef för Al Nusra begick han massavrättningar, tvångskonverteringar, tortyr, osv.
Turkiet fick honom att klä sig i ny dräkt och kalla sig för ett nytt namn därefter, men givetvis är han samma sak som han var innan. Många av soldaterna i HTS är fd ISIS-soldater, det är jihadister från Kina (uygurer), tjetjenien, algeriet, uzbekistan, etc.
I alla videon som nu kommer upp beter de sig exakt som ISIS; till och med sadistiska skratten medan de torterar civila finns där. Det finns givetvis skillnad på "massaker" och "massaker".