2025-03-10, 09:04
Medlem
kirugumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
https://www.youtube.com/watch?v=UxkNihGm5-I

Den här Madeleine som jag inte vet vem det är, men hon säger i alla fall att hon ska lämna in klippet där Antonio talar om att han har en sticka med inspelningar från både Tingsrätt och Hovrättsförhandlingar till polisen.

Dels det, men hon för fram en teori att Anna Book som är street smart och kallhjärtat och kan utnyttja folk, började kring 2021 att söka sig till Fru Lisen. För att få Anjo att ta sig an detta Antoniofall. Anjo säger ju själv att han blev utnyttjad eller nää han fick Antoniofallet "i knäet" bara så där.

Själv tror ju den dumma grisen att han är den som utnyttjat Antonio för att han är kändisbarn och då ska komma sig framåt i karriären via Bookfamiljen.

Men Anna ska alltså haft en låg- eller högintensiv kampanj för att få det att låta som Antonio är oskyldig och på så sätt kan Anna få komma in i Mellovärmen och kändissverige. För det är ju något som hennes mamma i sin tur vill att Anna skulle göra.

Så Anna ska alltså då ha planerat, säkerligen inte på det enda sättet men detta lyckades ju, att få kontakt med Fru Lisen. Och på så sätt kunna raila upp Anjo som också vill in i värmen.

Så vad tror ni? Vem har utnyttjat vem mest här? Anna är ju faktiskt smartare än både Anjo och Fru Lisen tillsammans så jag vet vad jag tror.

Många avfärdar Madeleine som skvatt galen, jag kan till viss del hålla med. Men hon har trots det många poänger och har dessutom själv blivit utsatt för ett drev av Jockes armé.
Den här usb-stickan med friande bevis som Antonio ska ha förvarat på hemlig plats i Sverige, togs den med innehåll med i ”dokumentären”?
Jag skrollade för nöjes skull Annas insta när Anjo i nån intervju sa att familjerna inte känt varandra och träffades först julen -24.
Redan -21 skrev Lisen gulliga kommentarer till Book.
Citera
2025-03-10, 09:10
Medlem
cheringens avatar
Citat:
Hmm Persbrandt stämde Expressen för att de hade en liten notis inne om att Persbrandt låg inne för att komma till rätt med sin missbruksproblematik.

Jag tror ju nu, med det som jag läst här senaste timmarna och klippet med den här Madeleinemänniskan att Anjos plan var att göra en bra dokumentär och att det kom sig utav de här klippen som Antonio spelade in i TR och HvR. Anna lurade Anjo att Antonio var oskyldig och naturligtvis kom de överens om att det inte skulle komma till allmänhetens kännedom att Antonio spelat in i rättsalarna.

Men det gjorde lille pappa lillprins eller lolprins eller vad han nu heter på pappas mobil. Lillprinsen spelade in, Anna kom på sin smarta idé. Men allt sket sig. Ingen tror att Antonio är oskyldig. Ingen tror att Anjo kan göra dokumentärer. Varken Anna eller Anjo eller Antonio gick segrande ur denna AAA.

Antonio pratade bredvid mun, dessutom finns det på band att han spelat in materialet från salarna. Madeleine ska anmäla till polisen. Eller så gör någon annan det, för hon la ju ut Antonios erkännande om saken.

Annas plan var att få Antonio att framstå som oskyldig, så att hon skulle få en egen realitysåpa.

Anjos plan var nog att få filma med Jocke Lundell. Vilket nu aldrig kommer att hända. Anjo är slut. Avslöjandet att Anjo gjorde dokumentären på grund av hemliga inspelningar som är illegala gjorde dem alla AAA löjliga. Fru Lisen ser bara ut som en idiot. Men hon säger ju bara precis, mm, hmm, jo, ne, precis, exakt och lol. Kanske AAA skulle ha hållit sig till det de med?

Intressant teori ang Antonio. Redan i december 2021 uttrycker han i en av sina lives:
"Jag gillar dokumentärer som man kan relatera till... typ om mord... och våldtäkter. "

Kanske fanns tankarna om en dokumentär redan då?

https://www.youtube.com/watch?v=cSZbGot1r2E ca 3.50 i klippet
Citera
2025-03-10, 09:12
Medlem
Pianotangents avatar
Citat:
https://www.youtube.com/watch?v=UxkNihGm5-I

Den här Madeleine som jag inte vet vem det är, men hon säger i alla fall att hon ska lämna in klippet där Antonio talar om att han har en sticka med inspelningar från både Tingsrätt och Hovrättsförhandlingar till polisen.

Dels det, men hon för fram en teori att Anna Book som är street smart och kallhjärtat och kan utnyttja folk, började kring 2021 att söka sig till Fru Lisen. För att få Anjo att ta sig an detta Antoniofall. Anjo säger ju själv att han blev utnyttjad eller nää han fick Antoniofallet "i knäet" bara så där.

Själv tror ju den dumma grisen att han är den som utnyttjat Antonio för att han är kändisbarn och då ska komma sig framåt i karriären via Bookfamiljen.

Men Anna ska alltså haft en låg- eller högintensiv kampanj för att få det att låta som Antonio är oskyldig och på så sätt kan Anna få komma in i Mellovärmen och kändissverige. För det är ju något som hennes mamma i sin tur vill att Anna skulle göra.

Så Anna ska alltså då ha planerat, säkerligen inte på det enda sättet men detta lyckades ju, att få kontakt med Fru Lisen. Och på så sätt kunna raila upp Anjo som också vill in i värmen.

Så vad tror ni? Vem har utnyttjat vem mest här? Anna är ju faktiskt smartare än både Anjo och Fru Lisen tillsammans så jag vet vad jag tror.

Jag förstår inte de här teorierna. Hon blev kompis med Anjo när de var med i samma Biggest Loser-inspelning det var väl redan 2017?

Sen har hon gjort allt för att komma in i dramat runt Yt-familjerna som bara snackar skit om varandra.

Anna Book har varit nära vän med Chrippas fd Julia och hennes mamma i alla år. Julia har hängt med Antonio och minst en puss har utdelats enligt rykten. Anna har passat Julias barn och lagt ut massor om kontakt med ungen. Helst om varje videosamtal. Julia har sprungit till Anjos fåtölj och mikrofon för att intervjuas.

Anna Book i sin tur ränner lite här och där som vän hos Jocke och Jonna och är på deras "sida" gentemot Chrippa.
Anjos familj är flera dygn hemma hos henne och hon har fått "rå om" familjen med mat mat mera mat.

Lisen är ett bihang till Anjo. Anna gick direkt till källan för hennes chans till upprättelse - det vill säga Anjo.
Citera
2025-03-10, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kirugumi
Många avfärdar Madeleine som skvatt galen, jag kan till viss del hålla med. Men hon har trots det många poänger och har dessutom själv blivit utsatt för ett drev av Jockes armé.
Den här usb-stickan med friande bevis som Antonio ska ha förvarat på hemlig plats i Sverige, togs den med innehåll med i ”dokumentären”?
Jag skrollade för nöjes skull Annas insta när Anjo i nån intervju sa att familjerna inte känt varandra och träffades först julen -24.
Redan -21 skrev Lisen gulliga kommentarer till Book.

Ja hon låter spritt språngandes, men det innebär ju inte att hon har fel. Teorin håller ju och man hör ju Antonio säga det själv så ...

Anjo har ju själv berättat att Anna och Fru Lisen vid Spisen haft kontakt längre än så. Anjo försöker få det att låta lite som om det mest var bantningsplan, men nog tror jag mer att Anna hade något annat i sinnet. Tror hon skiter totalt i Lisen. Hon hade en plan.
Citera
2025-03-10, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cheringen
Intressant teori ang Antonio. Redan i december 2021 uttrycker han i en av sina lives:
"Jag gillar dokumentärer som man kan relatera till... typ om mord... och våldtäkter. "

Kanske fanns tankarna om en dokumentär redan då?

https://www.youtube.com/watch?v=cSZbGot1r2E ca 3.50 i klippet

Det är vad Madeleine hävdar också. Och det låter rimligt. Anjo insåg att det kunde komma fram att kontakt fanns redan då men hävdar att den var mellan Lisen och Anna och allt var bantningssnack. Men jag tror att Anna hade en plan redan där. Antonio är duktig liten fågel på att sjunga ut om mamsens hemligheter. Ha ha vad arg hon ska vara.
Citera
2025-03-10, 09:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pianotangent
Jag förstår inte de här teorierna. Hon blev kompis med Anjo när de var med i samma Biggest Loser-inspelning det var väl redan 2017?

Jag kan ha fel men Anna Book var väl med i BL VIP? Och Anjo i en annan säsong för typ nobodys som vill bli kända.
Nu lyckades Anjo inte bara med att gå upp i vikt, utan också bli känd som en nobody
Citera
2025-03-10, 09:44
Medlem
cheringens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Jag kan ha fel men Anna Book var väl med i BL VIP? Och Anjo i en annan säsong för typ nobodys som vill bli kända.
Nu lyckades Anjo inte bara med att gå upp i vikt, utan också bli känd som en nobody

Det stämmer, Anna var med i BL VIP
Citera
2025-03-10, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pianotangent

Sen har hon gjort allt för att komma in i dramat runt Yt-familjerna som bara snackar skit om varandra.

Anjo insåg att sanningen om att de känt varandra innan dokumentären mycket väl kunde komma fram och då hållas emot honom som "objektiv och sanningsenlig dokumentärfilmare". Så det var en liten gråsmutsig lögn att Anna och Lisen lärde känna varandra genom bantningssnack.

Anna har väl alltid funnits i utkanterna av kändisars liv, och har alltid haft någon framförhållning kring det. Anjo säger ju att detta "föll i hans knä" ha ha ha skitlurad av Anna Book. Det anstår en fin dokumentärfilmare det.

Var det inte så att våldtäktsskadeståndet föll på föräldrarna och hon fick ta sitt gage från BL och betala det? Och en del av den summan skulle också ha gått till managern, vad han nu hette, han som var ihop med Bobby?

Och nu sabbar Antonio det igen genom att dels 2021 har pratat om våldtäktsdokumentärer och någon gång talat om att han haft inspelningar från rättssalarna. Så om det låter kvack kvack när det går så ....
Citera
2025-03-10, 09:46
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av cheringen
Det stämmer, Anna var med i BL VIP

Och Anna slängde ut krokarna, kanske utan att riktigt veta varför men det är väl sånt hon gör, slänger ut krokar. Så kan något nappa. Nu var det anjovis denna gång.
Citera
2025-03-10, 09:53
Medlem
Jag undrar liksom en tidigare skribent om inspelningarna på usb-stickan användes i ”dokumentären”? Om inte, varför?
Ett straff för eventuell olaglig avlyssning (med upp till två års fängelse ) är väl absolut ingenting om man med det vinner tillbaka sin värdighet och frikänns av svenska folket?
Citera
2025-03-10, 09:54
Medlem
Pianotangents avatar
Citat:

Ah fel av mig då. Har för mig jag sett dem tillsammans i ett par tv program men kan ha missat. My bad. Men hon har hängt med gruppen Anjo Jocke Chrippa via Julia i alla fall.
Citera
2025-03-10, 10:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kirugumi
Jag tyckte han var väldigt förtegen om konversationen, min gissning är att han inte kommer lägga ut den.
Jag tror Axel skiter i detta nu.
Endast gammelmedia kan få Anjo (och de andra) under stark lupp.
Men då krävs ett stort omfattande reportage.
Det räcker inte med en liten notis.
För att dom ska göra det behövs nog en hel storm av mail med bifogad dokumentation, det kommer inte hända. Oftast är det mycket snack men lite verkstad. Anjo har tappat 1000 följare. Det är ingenting.
Det som kan göras genom social media är redan gjort, där har folket sett dom här jönsarnas framfart i många och rycker bara på axlarna.
Den äldre generationen som fortfarande läser tidningar kanske kan reagera.
Tyvärr tror jag inte det kommer ske.
Aftonbladet och Expressen skriver endast om CHRIPPAS klandervärda beteende. Dom andra slipper undan. Det äcklar mig.
Verkar som hela svenska folket är med i sekten.
Tungt.

Jag tänkte ett varv till. Med tanke på media. gammal som ny, som läser här. så borde det vara finnas ett intresse för den där konversationen. Den säger ju en hel del om hur vissa kreatörer beter sig på YT. Någon blir missnöjd och försöker med både "omtänksamma" förmaningar och hot få Skilleras att lägga ner det han håller på med. Ser man till hela "släkten" så har ju samtliga fått motta hot, men just när det gäller Skilleras så finns det bevis för att det kommer från Anjo
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in