2025-03-10, 07:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kirugumi
Vart har du hört eller läst att han ska lägga ut konversationen? Än så länge finns iaf inget utlagt.

Skilleras säger själv att han lägger ut allt på discord så jag antar att det gäller även detta. Antingen skiter han i det, eller så kommer det. Skulle det inte läggas upp ifrågasätter man ju hans trovärdighet i det han berättade igår. Skilleras är annars killen som inte döljer något så jag väntar och hoppas
Citera
2025-03-10, 07:09
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Du kan få ut den, men du måste ha mer uppgifter såsom målnummer för att få ut det. Det räcker inte bara med namn och personnummer.

Då ska jag testa det. Intressant! Jag trodde det hade att göra med att han var minderårig vid tillfället.
Jag gissar i så fall att i den versionen kommer alla minderåriga att vara maskade?
Citera
2025-03-10, 07:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Då ska jag testa det. Intressant! Jag trodde det hade att göra med att han var minderårig vid tillfället.
Jag gissar i så fall att i den versionen kommer alla minderåriga att vara maskade?

Nej, det handlar om att den är gammal, så de måste gå längre bak i arkiven. Tror att domar brukar sparas i 5 år, så du kan höra av dig till en tingsrätt och bara uppge namn och/eller personnummer och få ut alla domar där någon är part under den tiden bara genom det under den tiden. Men de har kvar allt, det är bara inte lika lätt sökbart för registratorn.

Målsägandens namn kommer vara maskat. Tror inte tilltalad eller vittnen etc kommer vara det. Har inte att göra med att de är minderåriga heller. Vid sexualbrott kommer även vuxna målsägande vara maskade, samt personer som är släkt med målsägande, så du inte kan klura ut vem det är genom dem.
Citera
2025-03-10, 07:35
Medlem
kirugumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Skilleras säger själv att han lägger ut allt på discord så jag antar att det gäller även detta. Antingen skiter han i det, eller så kommer det. Skulle det inte läggas upp ifrågasätter man ju hans trovärdighet i det han berättade igår. Skilleras är annars killen som inte döljer något så jag väntar och hoppas
Jag tyckte han var väldigt förtegen om konversationen, min gissning är att han inte kommer lägga ut den.
Jag tror Axel skiter i detta nu.
Endast gammelmedia kan få Anjo (och de andra) under stark lupp.
Men då krävs ett stort omfattande reportage.
Det räcker inte med en liten notis.
För att dom ska göra det behövs nog en hel storm av mail med bifogad dokumentation, det kommer inte hända. Oftast är det mycket snack men lite verkstad. Anjo har tappat 1000 följare. Det är ingenting.
Det som kan göras genom social media är redan gjort, där har folket sett dom här jönsarnas framfart i många och rycker bara på axlarna.
Den äldre generationen som fortfarande läser tidningar kanske kan reagera.
Tyvärr tror jag inte det kommer ske.
Aftonbladet och Expressen skriver endast om CHRIPPAS klandervärda beteende. Dom andra slipper undan. Det äcklar mig.
Verkar som hela svenska folket är med i sekten.
Tungt.
Citera
2025-03-10, 07:51
Avslutad
Citat:
Jag tyckte han var väldigt förtegen om konversationen, min gissning är att han inte kommer lägga ut den.
För att dom ska göra det behövs nog en hel storm av mail med bifogad dokumentation, det kommer inte hända. Oftast är det mycket snack men lite verkstad. Anjo har tappat 1000 följare. Det är ingenting.
Det som kan göras genom social media är redan gjort, där har folket sett dom här jönsarnas framfart i många och rycker bara på axlarna.
Aftonbladet och Expressen skriver endast om CHRIPPAS klandervärda beteende. Dom andra slipper undan. Det äcklar mig.
Tungt.

Kan bara hålla med och det gör mig bedrövad (som min mormor skulle ha sagt)
Citera
2025-03-10, 08:28
Medlem
Citat:
Tungt.
Håller med om att det känns som att hela Sverige är drabbade av sektens masspsykos. Aftonbladet och expressen, tv4 mfl kastade all pressetik över bord när dom rapporterade om Crippas kriminella förehavanden. Man är som känt att betrakta som oskyldig tills motsatsen bevisats i domstol. DET är anmärkningsvärt att etablerade medier går ut med skvaller och spekulerande och dom bröt mot pressetiken, som säger att media bara under vissa omständigheter, som där allmänhetens intresse får antas ha ett högre värde än den enskildas integritet. Anjo är bra på att hetsa upp en folkmobb, och Jocke mfl bakom honom har gett tyngd åt hans trovärdighet för dom som inte är så källkritiska
Citera
2025-03-10, 08:40
Medlem
kirugumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marrier
Håller med om att det känns som att hela Sverige är drabbade av sektens masspsykos. Aftonbladet och expressen, tv4 mfl kastade all pressetik över bord när dom rapporterade om Crippas kriminella förehavanden. Man är som känt att betrakta som oskyldig tills motsatsen bevisats i domstol. DET är anmärkningsvärt att etablerade medier går ut med skvaller och spekulerande och dom bröt mot pressetiken, som säger att media bara under vissa omständigheter, som där allmänhetens intresse får antas ha ett högre värde än den enskildas integritet. Anjo är bra på att hetsa upp en folkmobb, och Jocke mfl bakom honom har gett tyngd åt hans trovärdighet för dom som inte är så källkritiska
Mmm, och nu ska Svt producera en serie tillsammans med J.L. Om vad vet jag inte, men en serie i 6 avsnitt ska vi få njuta av iaf.
Citera
2025-03-10, 08:50
Medlem
https://www.youtube.com/watch?v=UxkNihGm5-I

Den här Madeleine som jag inte vet vem det är, men hon säger i alla fall att hon ska lämna in klippet där Antonio talar om att han har en sticka med inspelningar från både Tingsrätt och Hovrättsförhandlingar till polisen.

Dels det, men hon för fram en teori att Anna Book som är street smart och kallhjärtat och kan utnyttja folk, började kring 2021 att söka sig till Fru Lisen. För att få Anjo att ta sig an detta Antoniofall. Anjo säger ju själv att han blev utnyttjad eller nää han fick Antoniofallet "i knäet" bara så där.

Själv tror ju den dumma grisen att han är den som utnyttjat Antonio för att han är kändisbarn och då ska komma sig framåt i karriären via Bookfamiljen.

Men Anna ska alltså haft en låg- eller högintensiv kampanj för att få det att låta som Antonio är oskyldig och på så sätt kan Anna få komma in i Mellovärmen och kändissverige. För det är ju något som hennes mamma i sin tur vill att Anna skulle göra.

Så Anna ska alltså då ha planerat, säkerligen inte på det enda sättet men detta lyckades ju, att få kontakt med Fru Lisen. Och på så sätt kunna raila upp Anjo som också vill in i värmen.

Så vad tror ni? Vem har utnyttjat vem mest här? Anna är ju faktiskt smartare än både Anjo och Fru Lisen tillsammans så jag vet vad jag tror.
Citera
2025-03-10, 08:51
Medlem
Citat:
Mmm, och nu ska Svt producera en serie tillsammans med J.L. Om vad vet jag inte, men en serie i 6 avsnitt ska vi få njuta av iaf.

Så nu är det kört för J.L att få in sin vän Anjo någonstans i den produktionen. För Anjo har gjort megabort sig. Så det kan gå!
Citera
2025-03-10, 08:51
Medlem
GreenBatterys avatar
Jag tror att Axel släpper Banjo för att han insett att han är för korkad för att förstå. Axel vill ha en intressant och givande debatt men det är inte möjligt med Banjo.
Citera
2025-03-10, 09:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marrier

Hmm Persbrandt stämde Expressen för att de hade en liten notis inne om att Persbrandt låg inne för att komma till rätt med sin missbruksproblematik.

Jag tror ju nu, med det som jag läst här senaste timmarna och klippet med den här Madeleinemänniskan att Anjos plan var att göra en bra dokumentär och att det kom sig utav de här klippen som Antonio spelade in i TR och HvR. Anna lurade Anjo att Antonio var oskyldig och naturligtvis kom de överens om att det inte skulle komma till allmänhetens kännedom att Antonio spelat in i rättsalarna.

Men det gjorde lille pappa lillprins eller lolprins eller vad han nu heter på pappas mobil. Lillprinsen spelade in, Anna kom på sin smarta idé. Men allt sket sig. Ingen tror att Antonio är oskyldig. Ingen tror att Anjo kan göra dokumentärer. Varken Anna eller Anjo eller Antonio gick segrande ur denna AAA.

Antonio pratade bredvid mun, dessutom finns det på band att han spelat in materialet från salarna. Madeleine ska anmäla till polisen. Eller så gör någon annan det, för hon la ju ut Antonios erkännande om saken.

Annas plan var att få Antonio att framstå som oskyldig, så att hon skulle få en egen realitysåpa.

Anjos plan var nog att få filma med Jocke Lundell. Vilket nu aldrig kommer att hända. Anjo är slut. Avslöjandet att Anjo gjorde dokumentären på grund av hemliga inspelningar som är illegala gjorde dem alla AAA löjliga. Fru Lisen ser bara ut som en idiot. Men hon säger ju bara precis, mm, hmm, jo, ne, precis, exakt och lol. Kanske AAA skulle ha hållit sig till det de med?
Citera
2025-03-10, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GreenBattery
Jag tror att Axel släpper Banjo för att han insett att han är för korkad för att förstå. Axel vill ha en intressant och givande debatt men det är inte möjligt med Banjo.

Debatt med Anjo är nog meningslös. Men Axel borde göra ett scoop om Antonios inspelningar från rättssalarna. https://www.youtube.com/watch?v=UxkNihGm5-I

Och att det var därför Anjo tog sig an filmen för han trodde att han kunde få fram en dokumentär som visade på det Anna Book ville, att Antonio var oskyldig. Men så gick pojkvaskern ut och berättade att han begått brott i rättssalarna och blev dessutom inspelad. Ha ha ha
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in