2025-03-09, 15:08
Medlem
UltimateShipIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adaptern
Jag tror en orutinerad pilot drar i marken direkt.
Bra, då vet jag att källan är "du tror". Tack!
Citera
2025-03-09, 15:10
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Bra, då släpper vi dina fantasier om "konspirationsteoretiker" och fokuserar på följande.

Igen:

Vad gäller Pentagon så är frågan:
1. Varför (i så fall) 'kapar-piloten' Hani Hanjour valde att inte dyka rakt ner i byggnaden (störst träffyta), för att istället välja att ta ned planet till nästan markhöjd och därpå i maxfart på samma höjd försöka träffa fasaden istället, som ju endast höjde sig några meter över marken.
Hur ska vi veta hur Hani tänkte? Men samma frågeställning kan förstås ställas för vad du än tror det var som träffade Pentagon - en missil, ett fjärrstyrt plan eller vad man nu väljer att gissa…

Pentagon är för övrigt 23 meter högt.

Citat:
2. Hur Hanjour kunde lyckas med att genomföra sagda hisnande manövrer trots att han enligt samtlig expertis (utom en, israelen, elitsoldaten, ultra-zionisten och 'flyläraren' "Eddy Shalev") som face to face observerade dennes teoretiska och/eller praktiska flygkunskaper var eniga om att han knappt kunde flyga ens ett litet Cessna med flyglärare bredvid med dubbelkommando.

Du som vet?
Först visar du källor på detta.
Citera
2025-03-09, 15:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av UltimateShipII
Bra, då vet jag att källan är "du tror". Tack!
Källan är italiensk TV och piloterna dom intervjuar.
Citera
2025-03-09, 15:19
Medlem
UltimateShipIIs avatar
Citat:
Källan är italiensk TV och piloterna dom intervjuar.
Och naturligtvis är en pilot som intervjuas på tv mer trovärdig än de piloter som ingick i den officiella utredningen och tyckte att det är möjligt att hålla kontrollen på ett flygplan i några sekunder.

Exakt vad sa den här piloten, för de av oss som inte tänker titta igenom alla tv-program som någonsin sänts i Italien för att hitta det...
Citera
2025-03-09, 15:31
Bannlyst
Citat:
Och naturligtvis är en pilot som intervjuas på tv mer trovärdig än de piloter som ingick i den officiella utredningen och tyckte att det är möjligt att hålla kontrollen på ett flygplan i några sekunder.

Exakt vad sa den här piloten, för de av oss som inte tänker titta igenom alla tv-program som någonsin sänts i Italien för att hitta det...
Jag har redan länkat det.
Det är även amerikanska stridspiloter som säger att dom inte skulle klara det trots 6000 timmars flygning med en 767.
Citera
2025-03-09, 15:35
Medlem
UltimateShipIIs avatar
Citat:
Jag har redan länkat det.
Det är även amerikanska stridspiloter som säger att dom inte skulle klara det trots 6000 timmars flygning med en 767.

Om du inte orkar skriva det kan det inte vara så viktigt. Det här är ett diskussionsforum, inte dagens filmtips. Du får skriva ut dina argument, om det finns några.

(Jag vill också passa på att be om ursäkt för att jag tidigare skrev att Pentagon är nästan 80 meter högt. Det var naturligtvis höjden i fot. 23 meter är fortfarande mer än tillräckligt höjd för att vara svårt att missa.)
Citera
2025-03-09, 15:42
Bannlyst
Citat:
Om du inte orkar skriva det kan det inte vara så viktigt. Det här är ett diskussionsforum, inte dagens filmtips. Du får skriva ut dina argument, om det finns några.

(Jag vill också passa på att be om ursäkt för att jag tidigare skrev att Pentagon är nästan 80 meter högt. Det var naturligtvis höjden i fot. 23 meter är fortfarande mer än tillräckligt höjd för att vara svårt att missa.)
Det är många piloter och dom säger mycket, om du inte vågar lyssna på dom så behöver du inte.
Citera
2025-03-09, 16:34
Avstängd
Citat:

Det finns till och med en organisation med namnet Pilots for 9/11 Truth, och som hävdar att Hanjour (i så fall) knappast kan ha flugit planet på det sätt som ansvariga hävdar att han gjorde.
Citera
2025-03-09, 19:39
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Det finns till och med en organisation med namnet Pilots for 9/11 Truth, och som hävdar att Hanjour (i så fall) knappast kan ha flugit planet på det sätt som ansvariga hävdar att han gjorde.

Och vad betyder det? ”I så fall” och ”knappast”?
Finns det några som helst bevis för att det inte skulle ha kunnat ske så som den officiella versionen beskriver?
Citera
2025-03-09, 20:35
Medlem
Citat:
I den farten blir planet så ostabilt vid marknivå att det är omöjligt för en orutinerad pilot.

Jag vet inte ens om det är möjligt för expertpiloter.

Ett flygplan som flyger nära marken kommer att påverkas av vad som brukar kallas "ground effect".
Flygningen blir om något mera stabil.
Man brukar tala om att planet "flyter" nära marken (t.ex. en landningsbana).
Planet "vill" inte alls ner i marken, utan tvärtom, menar

/T
Citera
2025-03-09, 22:06
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Hur länge kan man flyga nära marken då, enligt de här beräkningarna? Sugs flygplanet ner och kraschar efter 0,5 sekunder?

Eller är det så att det är möjligt att flyga ganska rakt i hela 2 sekunder?
Prova i en flygsimulator.

Eller det kanske nån här redan gjort?
Citera
2025-03-09, 22:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tenor302
Ett flygplan som flyger nära marken kommer att påverkas av vad som brukar kallas "ground effect".
Flygningen blir om något mera stabil.
Man brukar tala om att planet "flyter" nära marken (t.ex. en landningsbana).
Planet "vill" inte alls ner i marken, utan tvärtom, menar

/T
Inte i nästan 900 km/h.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in