2025-03-09, 18:34
Medlem
Farbaute666s avatar
Jag tycker att TS bör flytta. Helst till ett fristående hus, men även där bör de tänka över sitt eget beteende. Inte ens i villakvarter uppskattar man grannar som hävdar sin egen rätt och har lösspringande hundar och vill ha det högljutt till 23-tiden.

Tyvärr tycker jag att det verkar som att ni har visat en lite sämre sida från början när ni flyttad in i en redan befintlig Brf.

Någon ber er att koppla hunden - du börjar prata om vad lagen säger? Även om han/hon var otrevlig, vilket ju aldrig är roligt, så borde du ha svalt stoltheten och lyssnat in lite. Har man bott en längre tid i en Brf så är det nog så att man vill att de nyinflyttade ska anpassa sig till de normer som finns.
Citera
2025-03-09, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av machiavelliniccolo
ett trapphus är privat plats. och dessutom inte lag. man ska ha koll på hunden, vilket jag har

Jag tror inte alls du har koll på din hund, i alla fall inte om man ska tro det du skriver i trådstarten. Din mördarhund dödade nästan en annan hund, förstår inte hur du får det till att du skulle ha bra koll på din byracka.

Vidare vill jag be dig att sluta särskriva.
Citera
2025-03-09, 18:38
Medlem
KillPus avatar
Helt rätt av styrelsen! Bra folk i den. Absolut rimliga krav. Det finns faktiskt hundrädda människor.
Citera
2025-03-09, 18:39
Medlem
Ska det säljas, lägg ut på öppna marknaden.
Citera
2025-03-09, 18:44
Medlem
Rickenbacker69s avatar
Citat:
så för att vår hund råkade vara lite för hård hänt med en annan hund och att vi har kompisar som vill umgås med oss på helgerna så tappar vi rätten att bo i någonting vi äger? låter fullständigt orimligt.

Du äger inte en bostadsrätt, det är det föreningen som gör. Och följer du inte föreningens regler så kan de ta ifrån dig rätten att bo där.
Citera
2025-03-09, 18:46
Medlem
TS måste ju ha mentala problem. Vadå ”det finns ingen lag som säger att man måste ha hunden kopplad i trapphuset” - snacka om att bevisa att man är totalt tappad. Om nån ber en koppla hunden och man istället för att göra det börjar kräva lagstöd så förtjänar man fan att få tårgas sprejat i brevinkastet. Jävla idiot.

”Min hund lyder alltid mig”, var det därför hunden nafsade grannens knähund så att den blödde?
Citera
2025-03-09, 18:46
Medlem
machiavelliniccolos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CV-Senior
Avliva hunden.

Tror du på riktigt att det ok att er rottweiler får gå lös om den biter andra hundar blodiga? Ni har ju uppenbarligen inte koll på hunden, koppel eller inte. Skall man ha en sådan hund så måste man jobba med den. Det finns inget normalt med att en hund "nafsar" en annan hund så det blöder.

Ni är ju inte kloka! Flytta ut på en gård i skogen!

Ni skall inta ha varken hund eller grannar.

Noterat. Hade du inget annat att bidra med?

Citat:
Ursprungligen postat av tram123
Du och din pojkvän låter som whitetrash med väldigt lågt iq.

Styrelsen har helt rätt här, ni är helt enkelt för dumma för att fatta att ni beter er illa.

ok

Citat:
Ursprungligen postat av Nypan-sr
Som sagt, vanlig hederlig hänsyn kommer man långt med, det verkar ni inte ha förstått, och som tidigare nämnt, ni äger inte lägenheten, ni äger för tillfället rätten att bo där, den rätten kan styrelsen ta ifrån er om ni inte sköter er.

I min mening har vi inte misskött oss. Vi äger visst lägenheten, vi har ju köpt den

Citat:
Ursprungligen postat av Gulsmurf2
Det är inte så att ni riskerar att bli avhysta då ni uppenbart misskött er? Att man som person inte kopplar sin hund, och att hunden attackerat en annan hund är för mig extremt konstigt. Om du nu inte trollar, då en hund som skadar en annan hund borde anmälas, och inget man bara ser mellan fingrarna med, låter det som om ni riskerar att bli avhysta.

https://www.domstol.se/amnen/hyra-bostadsratt-och-arrende/bostadsratt/uppsagning-av-bostadsrattshavare/#:~:text=Om%20du%20som%20%C3%A4r%20bostadsr%C3%A4t tshavare,betalar%20insats%2C%20uppl%C3%A5telseavgi ft%20eller%20%C3%A5rsavgift

Han attackerade inte. Han nafsade litegrann när dom hälsade och skällde på varandra

Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Ni äger inte lägenheten. Ni äger bara rätten att bo i lägenheten. Lägenheten ägs av föreningen.

Läste du inte rubriken, det är en bostads rätt inte en hyeresrätt vi bor i

Citat:
Ursprungligen postat av LDRLDR
Ska det säljas, lägg ut på öppna marknaden.

Ska kolla med mäklaren vad han tror
Citera
2025-03-09, 18:52
Medlem
aquoss avatar
Citat:
I min mening har vi inte misskött oss. Vi äger visst lägenheten, vi har ju köpt den

Är du trög eller? Ni har inte köpt lägenheten, ni har köpt rätten att bo där.
Citera
2025-03-09, 18:55
Medlem
machiavelliniccolos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aquos
Är du trög eller? Ni har inte köpt lägenheten, ni har köpt rätten att bo där.

Ja precis. Alltså äger vi den? Eller vadå? Det är inte en hyres rätt vi bor i
Citera
2025-03-09, 18:55
Medlem
Måste vara en trolltråd.

WT kommer inte över BR för 6 miljoner, inte heller nyutexaminerade från universitetets statusutbildningar går in på den nivån.
Citera
2025-03-09, 18:56
Medlem
tram123s avatar

Man äger inte en bostadsrätt, ni vet inte ens vad det är ni köpt
Tänker inte ens förklara detta du får googla.

Han attackerade inte. Han nafsade litegrann när dom hälsade och skällde på varandra.

Spelar ingen roll, din hund ska inte ens gå såpass nära en annan hund utan ägarens godkännande.

Eftersom du uppenbart är väldigt dum så ska jag förklara varför. Den andras hund kan vara aggressiv och inte funka alls med andra hundar, eller så kan ägaren vara rädd för större hundar.

Har du inte sådan pli på din hund så den ger fan i att gå fram till andra människor och hundar utan din tillåtelse så ska den vara kopplad.

Eftersom ts tydligen är väldigt trög fattad så är det nog ingen ide att ens försöka förklara...
Senast redigerad av tram123 2025-03-09 kl. 18:58.
Citera
2025-03-09, 19:00
Medlem
aquoss avatar
Citat:
Ja precis. Alltså äger vi den? Eller vadå? Det är inte en hyres rätt vi bor i

Nej, det sa jag inte. Man äger inte en lägenhet även om man köpt den som en bostadsrätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in