Citat:
Ursprungligen postat av
machiavelliniccolo
det hela började med att en i styrelsen redan från start hade en dålig attityd mot mig och sa åt oss att vi måste koppla vår hund när vi är i trapphuset ...
Det står i de flesta bostadsrättsföreningars stadgar att husdjur ska vara kopplade i trapphuset.
Citat:
Ursprungligen postat av
machiavelliniccolo
... och utanför huset. jag påtalade då att det inte finns någon lag som tvingar en att ha hunden kopplad.
Jo, det finns lag på att ha hund kopplad på allmän plats. Dessutom står det i de flesta bostadsrättsföreningars stadgar att husdjur ska hållas kopplade inom föreningens område.
Citat:
Ursprungligen postat av
machiavelliniccolo
sen eskalerade de när vår hund som är en rottweiler nafsade lite grann i hans hund som är en bichon haveneis den började blöda lite grann men inget farligt. utan sånt som händer ibland med hundar.
Nej, det är inte sånt som "händer ibland med hundar". Det är du som ägare som ska se till att sådant absolut inte händer. Begriper du inte det så ska du inte ha hund alls. Ni borde anmälts för detta.
Citat:
Ursprungligen postat av
machiavelliniccolo
efter det så började hela styrelsen och grannarna vända sig emot oss och frysa ut oss.
Det är fullt förståeligt med den oerhört taskiga attityd ni uppvisar.
Citat:
Ursprungligen postat av
machiavelliniccolo
det fortsatte under det senaste året när de knappat på när vi har kompisar hemma hos oss på helgerna och tycker att vi är för högljudda vilket jag tycker är orimligt.
Vad du tycker är orimligt är helt egalt i sammanhanget. Det lär stå i styrelsens stadgar att det ska vara tyst kl. 22.00.
Citat:
Ursprungligen postat av
machiavelliniccolo
det är mest pensionerer och barn familjer i huset ...
Även detta totalt egalt i sammanhanget.
Citat:
Ursprungligen postat av
machiavelliniccolo
... så jag förstår att man inte kan ha fest hur länge som helst, men vi brukar endå alltid åka vidare mot en bar/krog vid 11 tiden så det är inte som att vi har fest hela natten.
22.00 ska det vara tyst som sagt.
Citat:
Ursprungligen postat av
machiavelliniccolo
ordförande ha dessutom flera gånger följer efter oss till soprummet och hävdat att vi sorterar fel.
Med tanke på att ni inte förstår regler i övrigt så är jag helt övertygad om att ni inte klarar av att sopsortera korrekt.
Citat:
Ursprungligen postat av
machiavelliniccolo
nu vill vi såklart få ut så mycket som möjligt för lägenheten om de ändå inte vill ha kvar oss och funderar hur mycket vi ska säga att de måste köpa ut oss för.
Marknadsvärde. Det är ändå det ni kommer att få om ni blir tvingade att sälja.
Citat:
Ursprungligen postat av
machiavelliniccolo
sen undrar jag om de rent juridiskt kan göra det. min sambo hävdar att de inte kan det vilket gör att våra kort är rätt starka för att få sälja över marknads pris.
Ja, styrelsen kan säga upp er rätt att bo i lägenheten så ni har inga kort på handen alls.
Citat:
Ursprungligen postat av
machiavelliniccolo
har någon varit med om liknande tidigare? och hur gjorde ni?
Nej, jag har aldrig varit med om sådana idioter tidigare. Hade jag varit det så hade jag agerat exakt som styrelsen.