2025-03-08, 19:07
Medlem
Soetroevs avatar
Torskat 20% den senaste mnaden p denna. r det vrt att slja eller ska jag ha tlamod?
Citera
2025-03-08, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soetroev
Torskat 20% den senaste mnaden p denna. r det vrt att slja eller ska jag ha tlamod?

Allts jag skulle inte kpa nu men samtidigt vet jag inte om jag hade slt heller. Men det r en rtt s dyr fond va? Hur stor andel av ditt sparande har du i fonden?
Citera
2025-03-09, 01:41
Medlem
Soetroevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bombayduck1
Allts jag skulle inte kpa nu men samtidigt vet jag inte om jag hade slt heller. Men det r en rtt s dyr fond va? Hur stor andel av ditt sparande har du i fonden?

En tiondel cirka
Citera
2025-03-09, 04:02
Medlem
Citat:
En tiondel cirka

Jag torskade rejlt med Swedbank Ny teknik. Jag vntade och fonden gick upp s nedgngen fr mig blev 5% nr jag till slut slde. Du kanske slja hlften imorgon och vnta med resten eller passa p nr den gr upp lite igen? 20% r inte mkt i sammanhanget. Den kan g ner betydligt mer eller terhmta sig ngot. Men det r ingen fond jag skulle spara i fr tillfllet den saken r sker.
Citera
2025-03-09, 04:15
Medlem
alienfins avatar
Citat:

Ingen som vet hur Trumpen kommer att agera. Jag gr emot strmmen och kper i dippen, ner ver 20% frn toppen nu.
Citera
2025-03-09, 10:24
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KrypskyttenSDP
Vilken jvla smartass du verkar vara d. Jag ngrar inte en sekund att jag slde av denna skitfond fr en mnad sedan och skrade vinsten nr det i mina gon var uppenbart att ett fall kommer att komma vilket visade sig vara rtt. Kpte istllet SAAB och Swedbank, bland annat. Tech och Dollar'n sjunker ngot enormt och fonden r i dagslger back -18% denna mnaden och den lr fortstta sjunka fram till att Trump besinnar sig och ndrar sin ekonomiska politik.
Mrkliga strategi du har med att investera i "skitfonder". Jag investerar i bra fonder. Men alla r vi olika.
Citera
2025-03-09, 15:40
Medlem
Soetroevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bombayduck1
Jag torskade rejlt med Swedbank Ny teknik. Jag vntade och fonden gick upp s nedgngen fr mig blev 5% nr jag till slut slde. Du kanske slja hlften imorgon och vnta med resten eller passa p nr den gr upp lite igen? 20% r inte mkt i sammanhanget. Den kan g ner betydligt mer eller terhmta sig ngot. Men det r ingen fond jag skulle spara i fr tillfllet den saken r sker.

Vrt att slja hela innehavet och frska ta igen frlusten i SAAB eller ngot? Inte srskilt kunnig kring detta.
Citera
2025-03-09, 16:22
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Vrt att slja hela innehavet och frska ta igen frlusten i SAAB eller ngot? Inte srskilt kunnig kring detta.

Du undrar om du ska slja nt p botten och kpa nt annat p toppen? Ett klassiskt feltnk som mnga smsparare gr.

Nu r det kanske vare sig "botten" eller "toppen" vi ser hr, hur det fortstter vet ingen, men risken fr din del r att fonden piggnar till ganska snart nr marknaden inser att Microsoft, Nvidia, Apple, Alphabet, Meta och Amazon inte r slut som artister och dollarn dessutom slutar att frsvagas gentemot kronan.
Citera
2025-03-10, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Mrkliga strategi du har med att investera i "skitfonder". Jag investerar i bra fonder. Men alla r vi olika.

I dagslget r det definitivt en skitfond.
Citera
2025-03-12, 18:43
Medlem
alienfins avatar
Citat:
I dagslget r det definitivt en skitfond.

Ofan, har gett sjukt bra utdelning hittills och kommer nog fortstta med det 😂😂😂😘
Citera
2025-03-12, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alienfin
Ofan, har gett sjukt bra utdelning hittills och kommer nog fortstta med det 😂😂😂😘

Jag r njd med min utdelning p denna fond med, men jag r en aktiv frvaltare av mitt kapital och skrade min fina vinst fr lite drygt 1 mnad sedan och sedan dess har den dykt nstan 30%
Citera
2025-03-12, 21:00
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Jag r njd med min utdelning p denna fond med, men jag r en aktiv frvaltare av mitt kapital och skrade min fina vinst fr lite drygt 1 mnad sedan och sedan dess har den dykt nstan 30%

Bra tajmat Glm inte att g in igen, bara.

Visst menar ni avkastning och inte utdelning? Det finns utdelande fonder, men detta r vl inte en av dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in