2025-03-08, 13:42
Medlem
LudvigSigurdDavids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil87
"Journalistik är ett begrepp som sammanfattar arbetet med insamling, urval, bearbetning och presentation av det redaktionella innehållet i massmedier"

Journalist är ingen skyddad yrkestitel sen kan man hävda att dom befinner sig i gränslandet mellan journalistik och aktivism vilket dom själva hävdar
Tack för riktigt fin respons Bertil. Se upp så att du inte blir utbränd, som du besvärar dig med att förstå andemeningen med vad andra skriver.
Citera
2025-03-08, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
Ludvig har fattat galoppen det ser jag. Jag tycker det är extremt obehagligt det som Dumpenfolket presenterar och man vill helst tillbaks till sin sosse-tutte så fort som möjligt. Jag köpte konceptet med att runka upp gubbar men en elak person skickade pm och påstod oförskämt att Dumpen hjälper till att runka upp.
Hur hen kom fram till den slutsatsen står skrivet i stjärnorna men det verkar finnas en liten sanning i det. Vi kan givetvis dra ett streck över det så länge Prutt-Sara syns i rutan och gör bra underhållning. Det är 2,5 milj pers i lilla Sverige som vill ha det så här och så får det förbli. Tyvärr måste man för tillfället öppna plånboken och hjälpa Patrik med krognotorna men det är acceptabelt.

Men ge upp kritiken, den är helt dödsdömd. Samhället är helt utsvultet på denna vara. Det var århundraden sedan sist. I den "nya medeltiden" arbetar man på det här sättet. Det är helt omöjligt att gå emot tidsandan, det är bara att acceptera.
Citera
2025-03-08, 13:51
Medlem
LudvigSigurdDavids avatar
Citat:
Ludvig har fattat galoppen det ser jag. Jag tycker det är extremt obehagligt det som Dumpenfolket presenterar och man vill helst tillbaks till sin sosse-tutte så fort som möjligt. Jag köpte konceptet med att runka upp gubbar men en elak person skickade pm och påstod oförskämt att Dumpen hjälper till att runka upp.
Hur hen kom fram till den slutsatsen står skrivet i stjärnorna men det verkar finnas en liten sanning i det. Vi kan givetvis dra ett streck över det så länge Prutt-Sara syns i rutan och gör bra underhållning. Det är 2,5 milj pers i lilla Sverige som vill ha det så här och så får det förbli. Tyvärr måste man för tillfället öppna plånboken och hjälpa Patrik med krognotorna men det är acceptabelt.
GT du vet att jag diggar dig mest. Du är så jävla rätt och den enda som på ett elegant och sofistikerat sätt får mig att sära på skinkorna och inse att jag varit dum och snål mot fina Sara o Putti.

- ny insamling startar idag

- skatteåterbäringen gå oavkortat till Sara

- ni som inte ger och bara tar, vill ni inte ha kul tv?

- jag väljer DUMPEN-BUS-SKOJ
Citera
2025-03-08, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LudvigSigurdDavid
GT du vet att jag diggar dig mest. Du är så jävla rätt och den enda som på ett elegant och sofistikerat sätt får mig att sära på skinkorna och inse att jag varit dum och snål mot fina Sara o Putti.

- ny insamling startar idag

- skatteåterbäringen gå oavkortat till Sara

- ni som inte ger och bara tar, vill ni inte ha kul tv?

- jag väljer DUMPEN-BUS-SKOJ

Varför formulerar du dig så äckligt?

I och för sig förståeligt då kritiken i den här tråden stinker. "Prutt-Sara" hur kan man uppfinna ett så pass vidrigt epitet? Endast verkligt äckliga människor slänger sig med sådana öknamn.
Senast redigerad av Enanvandare57 2025-03-08 kl. 14:07.
Citera
2025-03-08, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enanvandare57
Varför formulerar du dig så äckligt?

I och för sig förståeligt då kritiken i den här tråden stinker. "Prutt-Sara" hur kan man uppfinna ett så pass vidrigt epitet? Endast verkligt äckliga människor slänger sig med sådana öknamn.

Du har uppenbarligen inte kollat Dumpen live på Youtube där Patrik berättar om ringmuskeln och gör reklam för något laxeringsmedel Sara använder för att få ut sina elefantskitar. Dumpenfolket bad om kommentarerna men det är med kärlekt ska du veta.

Jag har inte bett om att få höra historier om när Sara sitter och skiter längs E4:an men jag får skiten serverad i ansiktet när jag kollar Dumpens Youtubekanal i dubbel bemärkelse. Jag kan ta det. Lugna dig lite vännen!
Citera
2025-03-08, 15:48
Medlem
Citat:
Du har uppenbarligen inte kollat Dumpen live på Youtube där Patrik berättar om ringmuskeln och gör reklam för något laxeringsmedel Sara använder för att få ut sina elefantskitar. Dumpenfolket bad om kommentarerna men det är med kärlekt ska du veta.

Jag har inte bett om att få höra historier om när Sara sitter och skiter längs E4:an men jag får skiten serverad i ansiktet när jag kollar Dumpens Youtubekanal i dubbel bemärkelse. Jag kan ta det. Lugna dig lite vännen!

Nej har inte hört det. Och ja dom är jävligt äckliga på Dumpen, det är absolut mitt intryck. Det betyder inte att man bör sjunka till samma låga nivå själv.
Citera
2025-03-08, 15:55
Medlem
Citat:
Nej har inte hört det. Och ja dom är jävligt äckliga på Dumpen, det är absolut mitt intryck. Det betyder inte att man bör sjunka till samma låga nivå själv.

Menar du gäddorna eller Dumpenfolket?
Citera
2025-03-08, 16:02
Medlem
Citat:
Menar du gäddorna eller Dumpenfolket?

Både och.
Citera
2025-03-08, 16:28
Medlem
Citat:
Både och.

Då är vi eniga. Du har säkert missat "Patrik Sjöberg festar" på Youtube, inte en ölburk inom synhåll men roligt har dom i alla fall. Tror du att du klarar av att se ålderskillnaden? Du vet Puttes dotter och fd sambo är äldre än dessa tjejer. Med det facit så ska man nog inte åka Sverige runt och uppfostra andra.

Det han råkat ut för är för jävligt men det är smutsigt utanför hans dörr.
Citera
2025-03-08, 17:21
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:

Hela Dumpen går ut på att få känna sig bättre på den skit man känner för sig själv, mina fisar är inte på Saras nivå. Samma med gäddorna, man spanar på 25 åringar men man är inte lika illa som gäddorna, det är hela konceptet.

Kan förstå Patrik, fler än Patrik har signalerat fel på hans styvfar, kan inte hindra och kan låta honom ha ett förakt för de som suktar efter barn. Men Dumpens handlande är fel, i hans fall har ett hat utvecklats och det hade kunnat gå så för honom att han själv börjat sukta efter barn. Så är det, och det bör Dumpen ha i bakhuvudet. Patrik har kunnat vara en gädda och ha haft självmordstankar i sitt huvud.
Citera
2025-03-08, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Hela Dumpen går ut på att få känna sig bättre på den skit man känner för sig själv, mina fisar är inte på Saras nivå. Samma med gäddorna, man spanar på 25 åringar men man är inte lika illa som gäddorna, det är hela konceptet.

Kan förstå Patrik, fler än Patrik har signalerat fel på hans styvfar, kan inte hindra och kan låta honom ha ett förakt för de som suktar efter barn. Men Dumpens handlande är fel, i hans fall har ett hat utvecklats och det hade kunnat gå så för honom att han själv börjat sukta efter barn. Så är det, och det bör Dumpen ha i bakhuvudet. Patrik har kunnat vara en gädda och ha haft självmordstankar i sitt huvud.

Det är ju en bra poäng faktiskt när du presenterar det så fint. Alla människor har väl någt skit i bagaget men det kan omöjligt vara värre än Saras fisar typ? Jag tror ändå att vi har hört tillräckligt om dom faktiskt och måste jag välja så får det bli hennes kukar i ansiktet på bloggen före fjärtarna. Mycket hellre att Dumpen pratar om senaste gubben dom runkat upp i någon byhåla.

Lyssnar på Patriks bok nu och jävlar vad han gick loss på den där läskautomaten i Sydafrika då det var ont om groggvirke och tydligen pengar. Putte hade tävlat klart så då var det dags för supa, några elitidrottare stördes av festen mitt i natten och antagligen fuckade Putte deras prestation nästkommande dag, allt för att försvara världsrekordet 242 som höll i tre dagar. Putte gillade inte underlaget när hans rekord slogs
Citera
2025-03-08, 18:24
Medlem
Citat:
Då är vi eniga. Du har säkert missat "Patrik Sjöberg festar" på Youtube, inte en ölburk inom synhåll men roligt har dom i alla fall. Tror du att du klarar av att se ålderskillnaden? Du vet Puttes dotter och fd sambo är äldre än dessa tjejer. Med det facit så ska man nog inte åka Sverige runt och uppfostra andra.

Det han råkat ut för är för jävligt men det är smutsigt utanför hans dörr.

Nej jag följer inte Patrik och Sara, har inget större intresse av personkulter. Däremot anser jag att de skapat en viktig verksamhet som ligger i framkant på flera sätt: Dumpen agerar, samhället reagerar. Problemet är kritiker som talar om rättsstat eller numeriska åldersgränser: försök förstå att det är lika illa om offret är 15, även om det råkar vara lagligt för tillfället. Det är dessutom ett helt sjukt beteende att skicka bilder på sina mer intima delar till någon okänd eller känd, detta även om personen skulle vara 25 eller 55. Genom de offentliga chatloggarna bidrar Dumpen med en slags undervisning av hur man inte ska agera.

Osäker om vi är eniga. Jag menar att Dumpen är lärorikt för samhället. Du verkar vara av en annan uppfattning?
Senast redigerad av Enanvandare57 2025-03-08 kl. 18:26.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in