2025-03-08, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DurexPlayHeat
...och var tror du priset kan tänkas ligga om 2-3 år om du tillåts spekulera fritt?

Hobby-analytiker med lite sparande i bitcoin (500 kr i månaden)

https://www.google.com/finance/quote/BTC-SEK?sa=X&ved=2ahUKEwiXnKLbpfqLAxVjBdsEHdmTAMsQ-fUHegQIChAe&window=MAX

2021 toppade Bitcoin på runt 500.000 kr. Sedan sjönk det ner mot 170-200.000 och var där till nyligen då den åter igen toppade på runt 1.100.000 kr.

Jag gissar/chansar att den nu kommer tappa lika mycket i procent som förra gången så den kommer gå ner mot 450-500.000 kr (2021 tappade den till 40% värde mot toppen så 40% av 1.100.000 blir ungefär 450.000 kr).

Sen om 2-3 år så kommer nästa topp och denna topp kommer bli runt allt från 2.000.000 till 4.000.000 kr.

Detta är vad jag tror och hoppas och kommer fortsätta köpa bitcoins för 500 kr i månaden.
Citera
2025-03-08, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Jag har sagt $1M innan 2030 är slut, så får väl gissa på $250k till $500k isf?

Det låter bra.

Efter halveringen i april (?) förra året borde en liten bullrun komma i vår/sommar (historiskt sett) men sånt vet man ju aldrig...
Citera
2025-03-08, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av poiuy1298
Hobby-analytiker med lite sparande i bitcoin (500 kr i månaden)

https://www.google.com/finance/quote/BTC-SEK?sa=X&ved=2ahUKEwiXnKLbpfqLAxVjBdsEHdmTAMsQ-fUHegQIChAe&window=MAX

2021 toppade Bitcoin på runt 500.000 kr. Sedan sjönk det ner mot 170-200.000 och var där till nyligen då den åter igen toppade på runt 1.100.000 kr.

Jag gissar/chansar att den nu kommer tappa lika mycket i procent som förra gången så den kommer gå ner mot 450-500.000 kr (2021 tappade den till 40% värde mot toppen så 40% av 1.100.000 blir ungefär 450.000 kr).

Sen om 2-3 år så kommer nästa topp och denna topp kommer bli runt allt från 2.000.000 till 4.000.000 kr.

Detta är vad jag tror och hoppas och kommer fortsätta köpa bitcoins för 500 kr i månaden.

Får man fråga vilken plattform du använder för att införskaffa dina BTC?
Citera
2025-03-08, 12:22
Avslutad
Trumps Bitcoin-reserve kan bli langt mer enn bare et "digitalt Fort Knox" – hvis den utnytter staking. Bitcoin kan nemlig generere avkastning uten å selges, ved å brukes i staking, lending og institusjonelle finansstrategier.

I stedet for bare å holde BTC passivt, kan USA tjene rente på reserven, slik vi ser i DeFi-markeder og institusjonelle løsninger. Dette betyr at staten kan øke beholdningen sin over tid uten å kjøpe mer – en strategi som både bevarer og vokser verdien.
Citera
2025-03-08, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DurexPlayHeat
Får man fråga vilken plattform du använder för att införskaffa dina BTC?

Jag fegar och köper certifikat i min ISK.
Citera
2025-03-08, 17:20
Avstängd
Monerokungens avatar
Ett hot mot btc?

Som av februari 2025 hade MicroStrategy ett utestående lån på över 2 miljarder dollar kopplade till deras Bitcoin-investeringar.

Det är köpt i snitt vid 66k$

Och btc nu skulle sjunka rejält, vad händer då med lånet
Citera
2025-03-08, 17:30
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monerokungen
Ett hot mot btc?

Som av februari 2025 hade MicroStrategy ett utestående lån på över 2 miljarder dollar kopplade till deras Bitcoin-investeringar.

Det är köpt i snitt vid 66k$

Och btc nu skulle sjunka rejält, vad händer då med lånet
Inte mycket då dom har Bitcoin värt 45 miljarder dollar idag.
Citera
2025-03-08, 18:05
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Inte mycket då dom har Bitcoin värt 45 miljarder dollar idag.
Du kanske däremot borde kolla upp hur konvertibellån fungerar? Du vet de där lånen som du tror att MSTR får till 0% ränta?
Citera
2025-03-08, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PolisenOrebro
Men frågar man Stopp.Belagg så är det vi som har blandat ihop olika användare och det har inte alls ändrats något i narrativet!

Beger man sig bakåt i tråden kan man dock se att samma användare som skrev att Bitcoin var en försäkring mot inflation plötsligt ändrar narrativ: plötsligt är det en risk on asset och när det är osäkra tider med hög inflation så går priset (förstås) ner.

Själv är jag osäker på om de försöker med gaslighting eller om de på riktigt tror att de hela tiden påstått samma sak. Lutar dock åt att det rör sig om någon form av religiositet som helt enkelt gör att ståndpunkten gäller till hundra procent fram tills rätt influencer (läs: predikant) framför ett nytt narrativ när det gamla visat sig ohållbart.

En klassiker, numera, är också det du nämner med stater. Det gick från Cyberpunk "nu erövrar vi världen med free finance utan banker (och centralbanker) och staters inblandning" till "Strategic Bitcoin reserve! Yay! Härligt, nu kan priset gå upp när staten köper!!!"

Kommer ni ihåg när decentralisering var superargumentet för Bitcoin?

Varit lite tyst på senaste om det där. Troligen eftersom: "As of Decemer 2024, for instance, over 78% of the Bitcoin hashrate is controlled by only four mining pools [CoinDance]."

https://hackernoon.com/educational-byte-cryptocurrency-mining-and-centralization-issues

Du har fortfarande inte gett något exempel på någon individ som har ändrat narrativ, utan har endast hänvisat till två fantasikompisar på twitter och nu någon ospecifierad användare i denna tråd. Det är för övrigt fullt tillåtet att ändra uppfattning, så även om du mot förmodan kan hitta något exempel, så betyder det inget för någon mer än dig själv.

Detta med miningpooler har tagits upp många gånger förut. Inget har förändrats där heller. Om någon miningpool började göra något konstigt, skulle brytarna överge den. Det är hos brytarna makten ytterst ligger.

För övrigt skriver du ständigt i fel ämnestråd.
Senast redigerad av Stopp.Belagg 2025-03-08 kl. 20:05.
Citera
2025-03-08, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xiexiemoo
Exakt, man kan och kommer köpa BTC bara det är "budgetneutralt" och inte innebär en kostnad för skattebetalare (t ex printa pengar). Men den där meningen på engelska var för svår för kebabtarden.

Citat:
Ursprungligen postat av Wasabikrypto
Ja alternativt sälja andra shitcoins de sitter på

Det verkar ju faktiskt vara så att amerikanska statens guldreserv delvis består av "guldcertifikat", dvs skuldsedlar som någon bank eller dylikt har gett ut. Det låter helt otroligt. Men om så är fallet vore det förstås en lysande affär att sälja dessa papperslappar, om det går att hitta en köpare, och köpa bitcoin för det man får in.

Jag vet inte om man har detta i åtanke, men det lär vara en del av Lummis lagförslag, som jag förstått det.
Senast redigerad av Stopp.Belagg 2025-03-08 kl. 20:14.
Citera
2025-03-08, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MekaniskaUrban
Han gör ju det han sa att han skulle göra. Innan valet lovade han att skapa en reserv av dom bitcoin som USA redan äger och sedan aldrig sälja dom. Det är ju vad han gör nu. Problemet är att folk har fantiserat ihop för höga förväntningar.

Helt korrekt. Många verkar också underskatta hur stort detta är.
Citera
2025-03-08, 20:26
Medlem
Med tanke på glädjen när Trump meddelade att han skulle satsa USAs pengar på bitcoins, så är utvecklingen senaste tiden ganska förvånande med en ständigt sjunkande trend.

Nu när Trump är president, vad väntar han på? Genomförs några köp eller är det så att Trump tvekar med tanke på att Bitcoin tappar i värde?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in