2025-03-08, 08:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Monerokungen
Som Trump blåste skiten ur hela kryptomarknaden
Han gör ju det han sa att han skulle göra. Innan valet lovade han att skapa en reserv av dom bitcoin som USA redan äger och sedan aldrig sälja dom. Det är ju vad han gör nu. Problemet är att folk har fantiserat ihop för höga förväntningar.
Citera
2025-03-08, 08:38
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MekaniskaUrban
Han gör ju det han sa att han skulle göra. Innan valet lovade han att skapa en reserv av dom bitcoin som USA redan äger och sedan aldrig sälja dom. Det är ju vad han gör nu. Problemet är att folk har fantiserat ihop för höga förväntningar.
Man kan beskylla Trump för mycket, men han har levererat hårt på sina vallöften så här långt.
Finns således hopp om att "make USA the crypto-capital of the world" inte bara var tomma ord då...

Tur att man fick säljbonusen den här månaden. Har kunnat köpa in rätt hårt kring 85.

Kan vi gå ner lite mer? Ja kanske det, men det är rätt ointressant om man har fokus på var priset kan tänkas vara om 2-3 år.
Senast redigerad av Leaston 2025-03-08 kl. 08:40.
Citera
2025-03-08, 08:48
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ändå går priset ner
Fråga dig när du tror de amerikanska börserna vänder uppåt?
Hur länge tror du att Trump kommer tillåta börserna att falla? Hans förtroende hos folket är nog ovanligt hårt kopplat till hur börserna går.
Citera
2025-03-08, 08:55
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Tur att man fick säljbonusen den här månaden. Har kunnat köpa in rätt hårt kring 85.
Haha! Det ante mig att du jobbar med försäljning. Begagnade bilar kanske? Det förklarar din fullständiga okunskap vad gäller både ekonomi och teknik, samt din skamlösa och lögnaktiga stil när du försöker sälja bitcoin som en solid investering till andra forumskribenter.

Vad ska få priset att gå upp nu då, när det är klargjort att amerikanska staten absolut inte kommer att köpa bitcoin?
Citera
2025-03-08, 09:07
Medlem
Monerokungens avatar
Citat:
Fråga dig när du tror de amerikanska börserna vänder uppåt?
Hur länge tror du att Trump kommer tillåta börserna att falla? Hans förtroende hos folket är nog ovanligt hårt kopplat till hur börserna går.

Jag har ingen aning, men är väldigt nyfiken på vad du tror?
Citera
2025-03-08, 09:19
Medlem
Citat:
Ett sätt att skaffa mer Bitcoin är, som jag sade tidigare idag, att låta låta folket betala skatten i Bitcoin i utbyte mot att dom slipper vinstskatta.
Ett annat sätt jag hört är att dom skulle kunna ställa ut obligationer mot Bitcoin. Sälja delar av sin ostreserv och guldreserv mot Bitcoin har jag också hört.

Trump talar om det i detta nu: https://www.youtube.com/watch?v=uRNs5c7ExCw&ab_channel=NBCNews

Men det låter ju genialiskt: du tycker att de ska sälja ost de inte ens äger för att köpa Bitcoin!

Citat:
He points out that USDA data refers mostly to commercial stocks, held by either processors or someone else in the supply chain that is not the federal government.

Citat:
"[The stockpile] is typically owned by those that make the cheese
Citera
2025-03-08, 09:31
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Jag har ingen aning, men är väldigt nyfiken på vad du tror?
Är ingen expert men bilden jag fått är att kortsiktigt så bör de amerikanska börserna studsa nu, men det finns stor risk att det bara leder till en lägre högsta. Och då skulle man kunna argumentera för att vi är i ett liknande läge som vid toppen för 3 år sedan som betydde 2 år av konsolidering.
https://www.tradingview.com/x/GGl440c1/

Men på det teknsika så får vi ju lägga det fundamentala, och jag har svårt att se att Trump lämnar sin presidentpost utan att börserna har pumpat hårt.
Senast redigerad av Leaston 2025-03-08 kl. 09:46.
Citera
2025-03-08, 09:55
Medlem
hazenectars avatar
Veckostängningen ser ut att vara i fara för majsen, Allt under 94,6k indikerar förlust av momentum.
Citera
2025-03-08, 10:03
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hazenectar
Veckostängningen ser ut att vara i fara för majsen, Allt under 94,6k indikerar förlust av momentum.
Har lite väl mycket hopp för söndags pumpen/återhämtningen inför nästa veckas börsöppningar. Den behöver extra kraft denna gång. Annars håller jag med om att TA:t börjar ser riktigt rövigt ut.
Citera
2025-03-08, 10:16
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Har lite väl mycket hopp för söndags pumpen/återhämtningen inför nästa veckas börsöppningar. Den behöver extra kraft denna gång. Annars håller jag med om att TA:t börjar ser riktigt rövigt ut.

Ingenting är omöjligt såklart men i dagsläget ser det inget vidare ut. En stängning över 89,8k skulle åtminstonde kunna öppna upp för möjligheten att det kan vara tal om en sidledeskonsolidering.

Trumps agerande sedan han tillträdde har varit en mardröm för finansmarknaderna och det återspeglar sig i prisgraferna.

NDQ är väldigt översåld på veckografen vad gäller rsi och håller fortfarande support. SPX däremot ser ut som skit med förlust av momentum på veckan.

DXY är blodröd på veckan, - vilket borde vara positivt för aktier och risk-on men icke. Allt är ner.
Citera
2025-03-08, 11:19
Medlem
Citat:
Man kan beskylla Trump för mycket, men han har levererat hårt på sina vallöften så här långt.
Finns således hopp om att "make USA the crypto-capital of the world" inte bara var tomma ord då...

Kan vi gå ner lite mer? Ja kanske det, men det är rätt ointressant om man har fokus på var priset kan tänkas vara om 2-3 år.

...och var tror du priset kan tänkas ligga om 2-3 år om du tillåts spekulera fritt?
Citera
2025-03-08, 11:43
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DurexPlayHeat
...och var tror du priset kan tänkas ligga om 2-3 år om du tillåts spekulera fritt?
Jag har sagt $1M innan 2030 är slut, så får väl gissa på $250k till $500k isf?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in