• 1
  • 2
2025-03-08, 09:12
Medlem
faquarls avatar
Hej,
Jag tappa omdmet helt igr jag tog kanske 7-8 linor kola och jag ska operera mig p mndag. Kommer bli svd under operationen, lite bakgrundsfakta jag brukar inte anvnda droger kanske party knarkar 1 gng om ret och det var helt efterblivet att gra det igr. Men det r gjort, jag undrar br jag stlla in operationen? r inte jtte sugen p att bertta fr lkaren d jag inte vill ha det i mina journaler. Samtidigt s vill jag inte d heller.

Om jag ter vldigt cleant och gr lnga promenader och dricker vatten kan jag f det ur mitt system tror ni?
Citera
2025-03-08, 09:37
Medlem
Kokain r en alkaloid och anvnds ibland vid operationer. S vad skulle vara problemet?
Citera
2025-03-08, 09:46
Medlem
faquarls avatar
Nr jag googlar s lter det inte jtte bra nr man ska bli svd
Citera
2025-03-08, 09:54
Medlem
sebastian66s avatar
Du har ju liksom bara tv alternativ i detta lge. Antingen sger du till lkaren att s hr illa r lget.
Eller s fr du fundera p att vara sjuk och avbryta operationen.
Nsta gng kanske du kan vara lite smart och anvnda huvudet innan.
Eller r du huvudet du ska operera kanske?
Citera
2025-03-08, 10:04
Medlem
faquarls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian66
Du har ju liksom bara tv alternativ i detta lge. Antingen sger du till lkaren att s hr illa r lget.
Eller s fr du fundera p att vara sjuk och avbryta operationen.
Nsta gng kanske du kan vara lite smart och anvnda huvudet innan.
Eller r du huvudet du ska operera kanske?

Borde vara huvudet, totalt efterblivet r detta..
Citera
2025-03-08, 10:12
Medlem
sebastian66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av faquarl
Borde vara huvudet, totalt efterblivet r detta..
Du kan ringa sjukvrden anonymt och frga vad som gller. Dr kan du ppna upp och bara gilla lget.
D fr du vl den bsta informationen vad som gller och inte gller.
Det kostar bara ett samtal.
Citera
2025-03-08, 10:43
Medlem
maxatdunders avatar
Jag hade nog krt nd, du lr vl va nykter tills p mndag eller??
Citera
2025-03-08, 11:38
Medlem
Hade det varit jag s hade jag aldrig i hela mitt liv opererat mig efter en helg med kokain, det e verkligen inte bra utan att direkt veta varfr. Men magknslan sger NEJ!!!.
Citera
2025-03-08, 11:54
Medlem
Citat:
Hej,
Jag tappa omdmet helt igr jag tog kanske 7-8 linor kola och jag ska operera mig p mndag. Kommer bli svd under operationen, lite bakgrundsfakta jag brukar inte anvnda droger kanske party knarkar 1 gng om ret och det var helt efterblivet att gra det igr. Men det r gjort, jag undrar br jag stlla in operationen? r inte jtte sugen p att bertta fr lkaren d jag inte vill ha det i mina journaler. Samtidigt s vill jag inte d heller.

Om jag ter vldigt cleant och gr lnga promenader och dricker vatten kan jag f det ur mitt system tror ni?

Herregud, ta det lugnt.
2019 var jag djupt nere i skiten. Hade missbrukat oxy i ungefr ett r och ven blandat med bensodiazepiner och kokain. P fredagen slutar jag tvrt med allt.
Tog 120 mg oxy blandat med 0,3 g kokain rakt upp i nsan runt 13-tiden och sen var det cold turkey hela helgen och mndag morgon blev jag svd fr en operation, gick hur bra som helst. Inte speciellt optimalt sklart men det gick bra. Ngra linor kommer inte gra ngon skillnad fr dig p mndag.
Citera
2025-03-08, 12:03
Medlem
fjollciggs avatar
Enligt topptrffarna p Google r det ingen fara s lnge du avstr kokain senast 24h innan operationen. Kan du hlla dig s lnge?
Citera
2025-03-08, 12:39
Medlem
BenDaviss avatar
Citat:
Hej,

Det tar max tre dygn fr ladd att lmna kroppen. Det kommer inte pverka ett skit p mndag.
Citera
2025-03-08, 12:53
Medlem
Varfr ska du bli svd? r inte standard att lkarna kttar i en massa morfin och grejer?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in