Citat:
Ursprungligen postat av
ConvoPost
De verkade tycka att jag pratade med fel personer redan då och att vara på Flashback är hyfsat fel om man inte lurkar, som Aftonbladet tydligen gjort och i ett nafs därför avpublicerade artikeln, så att allt som återstår är rubriken, ett citat, lite återgivning och reflektioner. Orka skärmdumpa Aftonbladetartiklar för att kunna göra så som kvällspressen gjort i alla år med misshagliga tweets och annat.
Nu har jag bara några lösryckta meningar ur kåseriet att förhålla mig till, men det låter som hon sammanfattningsvis menar att samhället blivit så konformt att vi har en slags personlighetslikriktning inom sport (och annan offentlighet).
Det har hon ju förvisso rätt i. Artister i Schlager-SM är samma musik och samma människor. Ungdomar pratar som robotar på tunnelbanan. Alla politiker talar med samma röst.
Delvis kan man visserligen anklaga Linderborg för att vara delaktig i denna samhällsutveckling, men det gäller också Universiteten och sociala medier. Vad vi premierat i samhället är en slags hyperkonformism (om du är svensk). Är du invandrare eller nån slags genusdysforiker finns andra måttstockar. Dessa två är de enda två som tillåts vara annorlunda, vilket ju öppnar upp för två saker som diskuteras flitigt: varför pratar svenska barn plötsligt ortenspråk och varför ser vi inte könsdysfori som en psykiatrisk diagnos utan något härligt normkritiskt?
Vi ska inte ge oss in i just de specifika diskussionerna, men såna som Linderborg måste ju förstå att man sår vad man skördar.