2025-03-06, 19:53
Medlem
guderis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av over9k
Han vet vad han gör.

Vem Trump?
Citera
2025-03-06, 19:54
Medlem
over9ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Vem Trump?
Låt mig gissa, du har TDS?
Citera
2025-03-06, 19:56
Medlem
guderis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av over9k
Låt mig gissa, du har TDS?

TDS? ok vatnik
Citera
2025-03-06, 20:04
Medlem
guderis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Sorry, missade att du brukar vara vettig. Alla som gör hätska utfall mot Trump uppfattar jag som TDS. Ditt inlägg blev bara ett i mängden. Lätt att bland samma vissa medlemmar.

Jag utgår från att EU höjer motsvarande i samma andetag som USA gör det.
Jag tror att DT utspel mot Mexiko och Kanada handlade om att dels inte få in illegala invandrare men minst lika mycket att inte få in droger. Handelstullarna mot dessa båda syftade väl till att få hjälp av deras militär att kontrollera gränsen. Tyckte jag läste att det kom 3000 eller om det var 30.000 istället för 300.000 efter länderna ställde upp. Det gav således verkan.
När det kommer till EU så är det knappast någon hemlighet att han har en beef med majoriteten av EU-länderna. Om, jag säger OM det är så att han inte är köpt av globalisterna så är det ju den konflikten han har med dem, den och NATO-anslagen och att de vill ha tredje världskriget och han inte vill det.

Ahahahaha korkade vatnik, det visade sig att inget av vad du drömde om inträffade
Citera
2025-03-06, 20:09
Medlem
Och nu är tullarna mot Mexiko uppskjutna. Handlingskraftig karl den där morotonen. Jävligt bra på snack men inte så bra på action när det blir kallt om lilla snoppen.
Citera
2025-03-06, 20:14
Medlem
Den åldrige Tupé-Fetknoppen vek sig direkt när han blev synad alltså?
Citera
2025-03-06, 20:20
Medlem
Alltså nu börjar jag verkligen tro att allt detta är för att han och alla hans närmaste ska kunna gå in och investera pengar i massa lokala dippar på börsen.
Citera
2025-03-06, 20:23
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bithax
Så Trump har tydligen redan bestämt att ge bilindustrin 1 månads respit på tullarna. Detta till trots att vita huset tidigare hävdat att inga undantag skulle ges.

Tror ni han redan börjat ångra sig? Har hans miljardärkompisar blivit irriterade kanske? Kommer detta att lära parasiterna och wokefolket läxan?

https://apnews.com/article/trump-tariffs-canada-mexico-china-lutnick-2b269614084027a4894aa14f3dc16227

Trump är en svag president. Ingen ledare. Hade det varit någon stake i han så hade han haft is i magen och infört tullarna och blunda för kritiken. Förr eller senare så lugnar det ned sig.

Men troligtvis så har Trump sparkat på sina finansiärer. Många miljardärer som stöttar Trump, har förlorat mångbiljonbelopp på Trumps okunskap och olojalitet mot deras pengar.
Citera
2025-03-06, 20:24
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BiereGoogles
Alltså nu börjar jag verkligen tro att allt detta är för att han och alla hans närmaste ska kunna gå in och investera pengar i massa lokala dippar på börsen.

Snarare var det Ford och alla andra stora företag som ringde upp Trump och krävde en utväg. Jag menar. Dom förväntar sig att gynnas av hans politik. Inte att Kina ska gynnas....
Citera
2025-03-06, 20:30
Medlem
ElakBolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Trump är en svag president. Ingen ledare. Hade det varit någon stake i han så hade han haft is i magen och infört tullarna och blunda för kritiken.

Trump är bra på att skälla och gläfsa framför tv-kamerorna men jag har alltid utgått från att om man bryr sig så mycket om vad folk anser om ens utseende att man i nåt slags blind (jag utgår från att han inte äger några speglar) desperation kletar hela nyllet fullt av morots-orange fejksolbrännegojs så är man nog inte så jävla stark inombords ändå.

Sen är ju frisyren ett helt eget kapitel också.

Misstänker nästan att Trump är lite gay för Putin faktiskt - att han ser upp till honom som något slags förebild och önskar att han också kunde vara en så stark och kompromisslös ledare som ryssen, och att han också hade en överkropp som duger till att komma ridande skjortlös på en björn med.
Citera
2025-03-06, 20:32
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElakBoll
Trump är bra på att skälla och gläfsa framför tv-kamerorna men jag har alltid utgått från att om man bryr sig så mycket om vad folk anser om ens utseende att man i nåt slags blind (jag utgår från att han inte äger några speglar) desperation kletar hela nyllet fullt av morots-orange fejksolbrännegojs så är man nog inte så jävla stark inombords ändå.

Sen är ju frisyren ett helt eget kapitel också.

Misstänker nästan att Trump är lite gay för Putin faktiskt - att han ser upp till honom som något slags förebild och önskar att han också kunde vara en så stark och kompromisslös ledare som ryssen, och att han också hade en överkropp som duger till att komma ridande skjortlös på en björn med.

Att Trump är less på debatter och vill köra enpartistyre har jag faktiskt förståelse för. Det tar år för USA att fatta ett beslut.

Men Trump gör det inte bättre igenom att vela med sina snabba beslut. Då är inget beslut alls bättre.
Citera
2025-03-06, 20:36
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddoque2
Och nu är tullarna mot Mexiko uppskjutna. Handlingskraftig karl den där morotonen. Jävligt bra på snack men inte så bra på action när det blir kallt om lilla snoppen.

Hjälper inte att flip-floppa (igen), investerarna har förlorat förtroendet för den Amerikanska ekonomin pga Trump´s pajaskonster och impulsivitet.

Breda nedgångar senaste veckan som bara accelererar i dag, S&P ner med 2%, tydligt nere på rött för året, samma med DOW och NASDAQ är värst skadeskjutet i vad som närmast verkar likna en kollaps, ner med nästan 7% i år.

Samtidigt går Europabörserna urstarkt, DAX toppar med +17,63% i år.

Inväntar nu Trumprunkarnas inlägg som samtliga går ut på en enda sak, dvs Trump får inte ifrågasättas och allt detta kaos är bara en del av en högre plan som enbart Trump kan se och förstå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in