2025-03-06, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FuckSweden
Är du psykiater?

Behöver man vara psykiatriker för att dra den slutsatsen? Behöver du en bilmekaniker för att konstatera att du behöver ett nytt avgasrör när den går sönder?
Citera
2025-03-06, 18:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bithax
Så Trump har tydligen redan bestämt att ge bilindustrin 1 månads respit på tullarna. Detta till trots att vita huset tidigare hävdat att inga undantag skulle ges.

Tror ni han redan börjat ångra sig? Har hans miljardärkompisar blivit irriterade kanske? Kommer detta att lära parasiterna och wokefolket läxan?

https://apnews.com/article/trump-tariffs-canada-mexico-china-lutnick-2b269614084027a4894aa14f3dc16227
Hur menar du att woke och parasit folket skulle ha lärt sig läxan? Det är ju han som ger upp och lämnar rum för undantag?
Citera
2025-03-06, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maskrosen60
Exakt. När man läser här, häpnar man.
Många Maga anhängare.
Kan det vara SD trogna?

Är nog lite samma skrot och korn. Finns ju många likheter

Trump: bräker om minskad invandring, lag och ordning. Majoritet väljare är vanlig amerikansk arbetarklass. I slutändan pissar han på dessa och verkar göda den lilla klicken rika

SD: bräker om minskad invandring, lag och ordning. Majoritet väljare är vanlig svensk arbetarklass. I slutändan pissade de på sina väljare och sålde sig till svenskt näringsliv och borgarna som göder den lilla klicken rika

Man förstår varför vissa stolpar här har blivit förälskade i clownen och varför tjockisen i sölvesborg försökt låta som honom
Citera
2025-03-06, 18:44
Medlem
guderis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Så är det. De är helt uppslukade i sitt TDS.

Själv utsatt för globalisternas hjärntvätt som vi fått i skolbänken och i MSM precis som alla andra. Ser nu tecken på ny (2) information som strider mot den tidigare "nya" (1) hur svårt jag har att ta in det nya (2). Bara att man själv är medveten om det gör att man ligger hästlängder förre alla som är kvar i globalisternas hjärntvätt som vi fått i skolbänken och i MSM.

Tack att du inledde med det där så slapp jag läsa resten av den sannolika mumbo-jumbo-skiten du knåpat ihop.

Intelligensreserven? Du menar begåvningsreserven? Inte nog med att du inte vet vad det heter, du vet dessutom inte vad det de facto betyder. Pricken över i:et är att du stavar fel på intelligens.

Säger alltså IQ reserven. Verkar ju som att någon har berättat för Dunning-Kruger geniet hur världen fungerar eftersom han dragit tillbaka tullarna även mot Mexico nu, eller hur vatnik?
Senast redigerad av guderi 2025-03-06 kl. 18:47.
Citera
2025-03-06, 18:47
Medlem
Och nu även pausat mot México. Trump har blivit en clown.
Citera
2025-03-06, 19:21
Medlem
Praisethesuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnWicks
Ge Trump en spade. Mannen gräver sin egen grav. Är ju lekstuga i USA just nu och amerikanarna är så fruktansvärt blåsta.

Verkligen. Jag tror det är en mix av blåsta människor som inte har någon som helst koll på omvärlden och köper all propaganda, samt en del som är lite mer välbärgade som röstat emot i tron på att Trump ska berika dom. Nu har han verkligen blåst samtliga parter förutom Ryssland.
Citera
2025-03-06, 19:24
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Du menar förutom Trumps nästintill dagliga motstridiga och skiftande uppgifter?

Du är ju uppenbarligen fel person att svara på en enkelt ställd fråga. Någon som inte lider av TDS kanske vet? Jag planerar lite större inköp i USA närmaste tiden, därav frågan. Jag har en hyfsad flexibilitet. Är det så att det införs nästa vecka så gör jag inköpen i morgon och är det till sommaren så vilar jag lite på hanen.

Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
De Amerikanska börserna öppnar tydligt nedåt även i dag med breda nedgångar trots, eller snarare tack vare, Trump´s impulsiva helomvändningar från dag till annan. Kommandoekonomi funkar som bekant inte, men jag är inte förvånad över haveriet sett till vilka klåpare som äger problemet.

Jag utgår från att de snabba turerna från DT handlar om att antingen skapa sig förhandlingsläge eller kanske minst lika troligt skapa rubriker dit MSM och TDS vänder blicken medan det stora man fixar, sker i skuggorna.

Bara en sådan här sak. DT vill inte ha amerikansk militär i Ukraina för att riskera att hamna i ett tredje världskrig tillika kärnvapenkrig med Ryssland. Istället för att eskalera konflikten och skicka trupp till Ukraina så ska USA få utvinna mineraler till ett värde av 600 miljarder dollar eller liknande. Om nu USA säger att de inte vill hamna i krig med Ryssland och de behandlar Ryssland/Putin respektfullt som en förhandlade part så ska det mycket till för att ryssarna ska släppa bomber och anfalla mål i Ukraina där det kan finnas amerikansk personal som utvinner metaller? Det begriper ju ryssen också att om de anfaller eller dödar amerikansk civil personal i Ukraina så riskerar man dra på sig USA. Det vill garanterat inte Ryssland heller. Inte osannolikt att "bråket" i Vita Huset var riggat. Zelensky klarar livhanken och kommer med spelade protester avgå, men överlever freden. USA gjorde klart för Ryssland att de inte vill ha ett tredje världskrig. 600 miljarder dollar i mineraler kommer ta rätt många år att utvinna. Så vem är det som är en smart taktiker och vem är det som är en lallare?

Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Det spelar ingen roll hur "tydligt kommunicerat" Trump påstår att "slutmålet" är nu när USA mycket väl kan vara på väg ned i recession, arbetslösheten ökar och marknaden helt enkelt inte vill investera i Trump´s bombastiska drömmar utan i stället väljer att flytta sina långsiktiga investeringar till Europeiska företag och marknader. Förtroendet är förbrukat redan efter två månader av Trump´s presidentskap.

Investera i Europa? Hur skulle det gå till? Man gör allt i Europa för att försvåra för industrin. Tysk bilindustri kommer kanske gå i konkurs om de inte kan få el levererad till en anständig kostnad. I Sverige tackar kommuner som Stockholm och Malmö nej till etablering av ny industri eftersom man inte kan garantera el-försörjning. Frankrike satsar stort på kärnkraftverk, men landet befinner sig i förstadiet till inbördeskrig. Inga vettiga amerikanska industrier placerar sig i Frankrike och med ett potentiellt inbördeskrig, terrorattentat-risk osv - inte en chans.

Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Haha Dunning-Kruger geniet fick alltså ta tillbaka tullarna för att det blev för dyrt, vem hade kunnat ana

Kul att se att intellegensreserven i tråden skyller på media i vanlig ordning
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Säger alltså IQ reserven. Verkar ju som att någon har berättat för Dunning-Kruger geniet hur världen fungerar eftersom han dragit tillbaka tullarna även mot Mexico nu, eller hur vatnik?

Lättare att stava till IQ-reserven trots att jag visade dig hur i n t e l l i g e n t stavas. För övrigt heter det som jag skrev tidigare begåvningsreserven och inte intelligens eller IQ-reserven. Hade du inte varit em sådan korkskalle hade du också vetat att begåvningsreserven är avsett som något positivt.
Citat:
Begåvningsreserv är en grupp personer som anses ha potential att utvecklas till elit, till exempel inom på ett företag eller i den akademiska världen. Uppskattningen av begåvningsreserven är en uppskattning av humankapitalet, och visar på organisationens möjligheter att möta framtida utmaningar.
Citera
2025-03-06, 19:26
Medlem
Graavargs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nunjapiznes
Självgoda Trumphatare begriper inte effektiv manipulation. Trump har fått igenom sina krav. Då behövs inte tullarna längre. Trump har ju fått Europa att satsa på försvar....inom loppet av några veckor.

I vanlig ordning förblindar hat er från att se vad som verkligen sker.

Jag brukar tycka att jag är rätt smart, men jag måste erkänna att jag inte förstår hur tullar mot Kanada, Mexiko och Kina fick EU att börja upprusta. Speciellt tullar som knappt hann vara i kraft 24 timmar.

Det är är säkert nån avgörande liten detalj som jag missar, kanske du kan upplysa oss...
Citera
2025-03-06, 19:34
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Du är ju uppenbarligen fel person att svara på en enkelt ställd fråga. Någon som inte lider av TDS kanske vet? Jag planerar lite större inköp i USA närmaste tiden, därav frågan. Jag har en hyfsad flexibilitet. Är det så att det införs nästa vecka så gör jag inköpen i morgon och är det till sommaren så vilar jag lite på hanen.

Min poäng vad att det är helt oöverskådligt genom Trumps agerande. Du förstår att Trump talar om införseltullar, va? Det som gör det dyrare för dig att köpa varor från USA är om EU höjer sina införseltullar som ett motdrag.
Jag känner inte till att vare sig EU eller USA ännu har höjt införseltullarna, men det är ju rimligt att anta att så blir fallet inom kort, så det är nog läge att beställa nu för att inte drabbas av EU:s kommande tullar.

För att kanske chocka dig, är jag FÖR Trumps förslag på reciproka tullar om dessa görs lugnt och ordnat, givet att syftet är att pressa ned tullarna åt båda håll - inte berika sig på motpartens bekostnad.

Däremot är nuvarande tullar hit och dit från USA:s sida rena pajasfasonerna, något som bara skadar världshandeln. Men grundiden som jag tar upp ovan är inte dum.

Sen är det jävligt tröttsamt att kalla någon TDS för att den inte håller med.
Citera
2025-03-06, 19:45
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Min poäng vad att det är helt oöverskådligt genom Trumps agerande. Du förstår att Trump talar om införseltullar, va? Det som gör det dyrare för dig att köpa varor från USA är om EU höjer sina införseltullar som ett motdrag.
Jag känner inte till att vare sig EU eller USA ännu har höjt införseltullarna, men det är ju rimligt att anta att så blir fallet inom kort, så det är nog läge att beställa nu för att inte drabbas av EU:s kommande tullar.

För att kanske chocka dig, är jag FÖR Trumps förslag på reciproka tullar om dessa görs lugnt och ordnat, givet att syftet är att pressa ned tullarna åt båda håll - inte berika sig på motpartens bekostnad.

Däremot är nuvarande tullar hit och dit från USA:s sida rena pajasfasonerna, något som bara skadar världshandeln. Men grundiden som jag tar upp ovan är inte dum.

Sen är det jävligt tröttsamt att kalla någon TDS för att den inte håller med.

Sorry, missade att du brukar vara vettig. Alla som gör hätska utfall mot Trump uppfattar jag som TDS. Ditt inlägg blev bara ett i mängden. Lätt att bland samma vissa medlemmar.

Jag utgår från att EU höjer motsvarande i samma andetag som USA gör det.
Jag tror att DT utspel mot Mexiko och Kanada handlade om att dels inte få in illegala invandrare men minst lika mycket att inte få in droger. Handelstullarna mot dessa båda syftade väl till att få hjälp av deras militär att kontrollera gränsen. Tyckte jag läste att det kom 3000 eller om det var 30.000 istället för 300.000 efter länderna ställde upp. Det gav således verkan.
När det kommer till EU så är det knappast någon hemlighet att han har en beef med majoriteten av EU-länderna. Om, jag säger OM det är så att han inte är köpt av globalisterna så är det ju den konflikten han har med dem, den och NATO-anslagen och att de vill ha tredje världskriget och han inte vill det.
Citera
2025-03-06, 19:51
Medlem
guderis avatar
Citat:

Jag utgår från att de snabba turerna från DT handlar om att antingen skapa sig förhandlingsläge eller kanske minst lika troligt skapa rubriker dit MSM och TDS vänder blicken medan det stora man fixar, sker i skuggorna.

Bara en sådan här sak. DT vill inte ha amerikansk militär i Ukraina för att riskera att hamna i ett tredje världskrig tillika kärnvapenkrig med Ryssland. Istället för att eskalera konflikten och skicka trupp till Ukraina så ska USA få utvinna mineraler till ett värde av 600 miljarder dollar eller liknande. Om nu USA säger att de inte vill hamna i krig med Ryssland och de behandlar Ryssland/Putin respektfullt som en förhandlade part så ska det mycket till för att ryssarna ska släppa bomber och anfalla mål i Ukraina där det kan finnas amerikansk personal som utvinner metaller? Det begriper ju ryssen också att om de anfaller eller dödar amerikansk civil personal i Ukraina så riskerar man dra på sig USA. Det vill garanterat inte Ryssland heller. Inte osannolikt att "bråket" i Vita Huset var riggat. Zelensky klarar livhanken och kommer med spelade protester avgå, men överlever freden. USA gjorde klart för Ryssland att de inte vill ha ett tredje världskrig. 600 miljarder dollar i mineraler kommer ta rätt många år att utvinna. Så vem är det som är en smart taktiker och vem är det som är en lallare?

Investera i Europa? Hur skulle det gå till? Man gör allt i Europa för att försvåra för industrin. Tysk bilindustri kommer kanske gå i konkurs om de inte kan få el levererad till en anständig kostnad. I Sverige tackar kommuner som Stockholm och Malmö nej till etablering av ny industri eftersom man inte kan garantera el-försörjning. Frankrike satsar stort på kärnkraftverk, men landet befinner sig i förstadiet till inbördeskrig. Inga vettiga amerikanska industrier placerar sig i Frankrike och med ett potentiellt inbördeskrig, terrorattentat-risk osv - inte en chans.

Lättare att stava till IQ-reserven trots att jag visade dig hur i n t e l l i g e n t stavas. För övrigt heter det som jag skrev tidigare begåvningsreserven och inte intelligens eller IQ-reserven. Hade du inte varit em sådan korkskalle hade du också vetat att begåvningsreserven är avsett som något positivt.

Wow halmdockan är stark i denna vatnik
Citera
2025-03-06, 19:52
Medlem
over9ks avatar
Han vet vad han gör.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem