Citat:
Ursprungligen postat av
ZiggeZiggarett
Det är ju intressant alltsammans... de som röstar på Trump tror ju inte på klimathysterin (som de kallar det) och kör stora pickupper, det skall mycket till för att de skall köpa elbil.
I Europa och Sverige kör de diesel eller saknar bil då de är fattiga. De kommer inte köpa Tesla hur mycket de än imponeras av Musks nya yrkesroll.
De som köpte Tesla var ju just den urbana akademiska medelklassen, de som är MAGAs politiska motståndare.
De miljöpartister, liberaler, centerpartister och sossar i Sverige som köpt Tesla lär ju inte göra det igen?
Ett fåtal politiskt ointresserade men statusmedvetna personer kvarstår som kunder. Det är inte mycket.
Blanka skiten och köp VW. De har fått en räddningslina.
Själv äger jag Porsche SA, den ser ut att vända upp från bottenträsket.
Är enig i din analys förutom på en punkt. Det är inte (längre) status att äga en Tesla. Mest medelklass hipsters som inte kan något om bilar och gillar spela paddel som köper dessa lågkvalitativa fordon. Skäms över att jag har haft en sådan, men jag var early adopter.
Jag sitter själv med en sur position i BMW AG. Världens tråkigaste bilaktie. Men det får vi ta i en annan tråd.