2025-03-02, 15:29
Medlem
DVikings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ninja13
Det hr r ett bra exempel p vad som har hnt p 1 r.

https://www.booli.se/annons/5603556

Sldes hromdagen fr 144 kvm

Var p visning p en liknade fr ett r sen samma hus, jttefin lgenhet verkligen. Men som sagt ingen budades d. Gick till slut fr 114 kvm.
Allts 30 per kvm skillnad: 1,655 miljoner.
Ja denna r inte p vning 4 men det va en riktigt fin sekelskifte lgh.

https://www.booli.se/annons/5077212

Hr r en till frn juni 2024, samma kvm s frmodligen samma planlsning och lge:

https://www.booli.se/annons/5356792

Tredje vningen, 8.2m. En vning upp ger lite hgre pris, sen r lgenheter i olika skick etc.

Den du lnkade var p 1.5 vning, nstan BV, lite strre men det kan vara smre planlsning. Saknade kanske balkong.
Citera
2025-03-02, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DViking
Hr r en till frn juni 2024, samma kvm s frmodligen samma planlsning och lge:

https://www.booli.se/annons/5356792

Tredje vningen, 8.2m. En vning upp ger lite hgre pris, sen r lgenheter i olika skick etc.

Den du lnkade var p 1.5 vning, nstan BV, lite strre men det kan vara smre planlsning. Saknade kanske balkong.

Ja sa precis att jag har varit p de visningar 😂 men vist! Jag tror jag avsluter hr. Du vill inte se eller hra fakta.

Endaste pong med allt det hr va att bostadsmarknaden har blivit helt tokigt innerstan jmfrt med resten av landet.

Ha en bra sndag!
Citera
2025-03-02, 16:00
Medlem
DVikings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ninja13
Ja sa precis att jag har varit p de visningar 😂 men vist! Jag tror jag avsluter hr. Du vill inte se eller hra fakta.

Endaste pong med allt det hr va att bostadsmarknaden har blivit helt tokigt innerstan jmfrt med resten av landet.

Ha en bra sndag!

Ja, starta en trd om anekdoter frn Vasastans sekelskiftetsbostadsmarknad istllet, s kan du och fladders sitta dr och grupprunka till stukaturer och takrosetter

Innerstan har alltid varit betydligt hetare n vriga landet, och givetvis de attraktiva objekten.

Detsamma!
Citera
2025-03-03, 10:04
Medlem
slemhogs avatar
Bostadspriserna rasar i Februari.

[Ssongsjusterat sjnk bostadspriserna med 0,6 procent i feb
Citera
2025-03-03, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slemhog

SOM VNTAT OCH SOM JAG UTLOVAT. UNDERBART.
Citera
2025-03-03, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slemhog

Ett ras p 0,6 procent det r galet!
Citera
2025-03-04, 22:47
Medlem
Brjar folk f svrt betala sitt boende varje mnad nu? Jag har insyn i en hyggligt stor br frening. Det har under lng tid varit runt 5% av de boende som inte betalar i tid. Utan ver ngon dag. Denna mnad r det dock rekord. Mer n 15% har inte betalat sin avgift nnu, som skulle vara till handa den 28e. Varav ett rende har eskalerats till inkasso(ej betalt frra mnaden heller). Det hr r en vldigt attraktiv frening fr vrigt. Man blir ju lite fundersam minst sagt.
Citera
2025-03-04, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrGiggles
Brjar folk f svrt betala sitt boende varje mnad nu?
Nej, fr r man maxbelnad med rullande rntor r det oerhrt mycket billigare nu n fr ett r sedan. Mycket stor skillnad.

Finns ju ett antal gldjekalkyler i relativt nybyggda bostadsrtter som frra ret lg p en minst sagt barnslig plan som handlade om ungefr "blunda och hoppas rntorna gr ned". Vuxna, ej utvecklingsstrda mnniskor gr inte s, s jag kan kpa logiken att man vill att det ska g illa fr dessa bnder.

Men rntorna gick inte upp, de gick ned - ganska rejlt. Det r inte skicklighet, det r tur, men det r ett faktum. Svida rntorna inte gr upp igen kommer folk klara sig ungefr som folk klarat sig tidigare.
Citera
2025-03-05, 07:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebastianlarsson2
Men rntorna gick inte upp, de gick ned - ganska rejlt. Det r inte skicklighet, det r tur, men det r ett faktum. Svida rntorna inte gr upp igen kommer folk klara sig ungefr som folk klarat sig tidigare.

Arbetslsheten kar ju dremot hela tiden.
Br ju ha en effekt p betalningsfrmgan.
Citera
2025-03-06, 13:28
Medlem
Epistemologens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastianlarsson2
Nej, fr r man maxbelnad med rullande rntor r det oerhrt mycket billigare nu n fr ett r sedan. Mycket stor skillnad.

Finns ju ett antal gldjekalkyler i relativt nybyggda bostadsrtter som frra ret lg p en minst sagt barnslig plan som handlade om ungefr "blunda och hoppas rntorna gr ned". Vuxna, ej utvecklingsstrda mnniskor gr inte s, s jag kan kpa logiken att man vill att det ska g illa fr dessa bnder.

Nja. Det finns nog en inte obetydlig grupp som tappar mark fr varje mnad och skulle behva att rntorna sjunker mer och snabbare fr att inte slutligen hamna under ytan.
Citera
2025-03-06, 14:05
Medlem
Kaenkelberries avatar
Vad hnder med med amorteringskravet och lgre krav p kontantinsatsen fr kp av bostder? Utredningen r ju frdigstlld under nov-2024 mste ju f effekter p priserna ?
Citera
2025-03-06, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Epistemologen
Nja. Det finns nog en inte obetydlig grupp som tappar mark fr varje mnad och skulle behva att rntorna sjunker mer och snabbare fr att inte slutligen hamna under ytan.
Rntorna kommer inte sjunka p verskdlig tid. Gissar p att en hel del kommer f slja vare sig de vill eller inte d arbetslsheten kommer stiga framver
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in