2025-03-05, 17:00
Medlem
Sverige är det mest Trumphatande landet i världen enligt olika opinionsundersökningar.
Därför är det spännande att se att det trots allt finns positiva kommentarer på FB.
Svenskar i allmänhet verkar tycka att Biden var en trygg statsledare och att DT är en skitstövel.
Var det verkligen någon som gillade Bidens tal till nationen?
Citera
2025-03-05, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haddoque2
Tänker du att det är demokrati att en felaktigt vald president kan utnämna cucks hur han vill?
Biden hade ju bara en massa "cucks" i sin regering - so what?
Citera
2025-03-05, 17:12
Medlem
Pellerinen-2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aki04
Han är vald av presidenten din åsna, presidenten väljer vilka jobbar för han

Han är en av allmänheten icke-vald byråkrat, oavsett hur du vrider på det. Det var såna som Tonald Drump skulle se till att hålla borta! 🤣🤣🤣
Citera
2025-03-05, 17:18
Avstängd
Graavargs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NobelPrizeWinner
Sverige är det mest Trumphatande landet i världen enligt olika opinionsundersökningar.

Wow!

Det är inte fy skam, litet som att vinna guldmedalj i sans och vett (och intelligens t.o.m.).
Citera
2025-03-05, 17:19
Medlem
Comitiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAnder
+ 1 pä den jag har samma åsikt

Good!
Citera
2025-03-05, 17:20
Medlem
acid marias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellerinen-2
Precis ditt kålhuvud, han är en icke vald byråkrat.

Då ska jag försöka förklara skillnaden för dig. Trump är folkvald och han har valt Elon Musk till sin seniora strategiska rådgivare. De enda folkvalda i kabinetten är Trump och Vance. En byråkrat är en tjänsteman som närmast uteslutande arbetar i den offentliga förvaltningen.
Citera
Medlem
Citat:
Han är en av allmänheten icke-vald byråkrat, oavsett hur du vrider på det. Det var såna som Tonald Drump skulle se till att hålla borta! 🤣🤣🤣

Så kan man ju absolut se på saken.
Detsamma gäller i EU med både Ursula von der lien och en hel drös andra parlamentariker.

Jag önskar inte att EU talar om för oss vad vi ska göra och hur vi ska leva våra liv - läs: hur mycket vi ska betala.

Jag tror många amerikaner tycker likadant, oavsett om dom röstar Rep eller Dem.

Har du ett recept för att göra samtliga 100% nöjda och lyckliga?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Haha, ja skyltarna var brillianta. Smart drag att göra dem runda, blev extra slagkraftiga. Den arga Texasgubben med käppen ovanpå det… finns inga möjligheter att demokraterna skulle kunna förlora valet 2028.

Jasså är det inte stödet från folket som avgör? 71% av befolkningen gillade trumps tal, 61% i vissa undersökningar. Trump har enormt stöd i USA. Vi i sverige röstar inte i USA.
Citera
2025-03-05, 17:22
Medlem
Citat:

Tror inte du förstår vad folkvald betyder. Om man röstar på en person så röstar man för str den personen ska anställa folk, de dom menar att dom vill stoppa är folk som blir anställda av icke folkvalda personer.
Citera
2025-03-05, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Graavarg
Wow!

Det är inte fy skam, litet som att vinna guldmedalj i sans och vett (och intelligens t.o.m.).
Jag utgår från att du är ironisk?
"Last night in Sweden" säger väl hur det är ställt med den saken
Hursomhelst höll DT ett intressant tal och det kan finnas anledning att se på om det finns saker som även vi skulle kunna ta till oss. Försvara gränserna mot illegala migranter kanske?
Citera
2025-03-05, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NobelPrizeWinner
Därför är det spännande att se att det trots allt finns positiva kommentarer på FB.
Svenskar i allmänhet verkar tycka att Biden var en trygg statsledare och att DT är en skitstövel.
Var det verkligen någon som gillade Bidens tal till nationen?
Det var ett av det bästa talen på länge och amerikanerna håller med. Vad Sverige tycker spelar föga roll.
Citera
2025-03-05, 17:25
Medlem
pillifjongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnWicks
Demokraterna växte i mina ögon rejält efter talet. Deras skyltar var ju spot on. Tror hela världen nu fick upp ögonen för demokraterna och att de nu blev ännu större.

Vuxna människor som inte kan föra sig och beter sig som snorungar… inget annat än dåliga förlorare tyckte jag mig se (och säkerligen resten av det amerikanska folket).

Demokraterna borde nu städa upp fullständigt i sitt parti och förbereda sig med en stark ny president kandidat med stor karisma, sluta med elitismer och att lisma med Hollywood för gott.

Vilket tyvärr är helt omöjligt, de är fast i sina gamla fotspår precis som Liberalerna hemma i Sverige. Ingen vill heller lämna sina poster i partiet. Trumps son kommer ta över nästa val och Maga sekten kommer se till att USA drivs av oligarker. Den amerikanska medelklassen kommer förpassas till fattigdom och stå vid rullband med låga löner.
Senast redigerad av pillifjong 2025-03-05 kl. 17:30.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in