2025-03-06, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aki04
Vad har du då eftersom du trodde på riktigt att en bokstavlig hora skulle vinna valet och bli första kvinnliga president 🤣
Kamala har garanterat mer stake än minimoroten. Nu har clownen pausat tullarna mot Mexiko. Öhh… tänkte inte på det.
Citera
2025-03-06, 23:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Likställer du det kontot med media vittnar det snarare om att din hjärna är marinerad med Magasekterism och att du totalt tappat urskiljningsförmågan.

Jävlar så blåst.
Demokraterna är ett vidrigt parti för psykopater och freaks. De vinner inga mer val när GOP har folket med sig.
Citera
2025-03-07, 00:35
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ApansPappa
Du tror väl Musk är nazist och att Trump är en fascist?
Nej. Jag ser Musk som en fascist och Trump som uppköpt för 290 miljarder dollar.
Sistnämnda är dock varm och villig, att sitta en längre mandatperiod likt Putin och andra diktatorer är mumma.
Det smickrar hans feta ego.
Citera
2025-03-07, 06:36
Medlem
Citat:
Nej. Jag ser Musk som en fascist och Trump som uppköpt för 290 miljarder dollar.
Sistnämnda är dock varm och villig, att sitta en längre mandatperiod likt Putin och andra diktatorer är mumma.

Ja precis. Då är du utsatt för propaganda. Och den har du svalt.

Bra då vet jag!

Rekommenderar dig att se Rogan med Musk. Men du vill väl inte ha den sidan av storyn
Citera
2025-03-07, 07:36
Medlem
acid marias avatar
Citat:

Har förstått att du förlorat kontakt med verkligheten men för läsarnas skull behöver de faktiska sakförhållanden skrivas.

Elon Musk donerade runt 290 miljoner dollar i den senaste valrörelsen och inte miljarder

Donationen från Elon var självklart inte en muta utan skedde genom lagliga donationer och kan följas genom FEC data precis som man kan följa demokraternas mottagna donationer.

Som exempel är miljardären, affärsmannen SAMT f.d borgmästaren i New York Michael Bloomberg en av de enskilt största donatorerna till Demokraterna i modern tid. Hans totala bidrag överstiger sannolikt 1,5 miljarder dollar och han fortsätter att vara en nyckelaktör i demokratisk finansiering.

George och Alex Soros donationer till amerikanska politiska kampanjer uppgår till cirka 2,6–3,7 miljarder dollar, siffrorna är en uppskattning då fullständig data saknas för "dark money" och äldre bidrag. Donationerna har i huvudsak varit till demokraterna.
Citera
2025-03-07, 13:15
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av acid maria
Elon Musk donerade runt 290 miljoner dollar i den senaste valrörelsen och inte miljarder
Korrekt. En av de få ggr du lyckas få rätt.
En felskrivning ang det historiskt största belopp en ovald techoligark köpt sig in i politiken och lyckats nå den påverkansgrad han har på politiken.
Citat:
Donationen från Elon var självklart inte en muta utan skedde genom lagliga donationer och kan följas genom FEC data precis som man kan följa demokraternas mottagna donationer.
Som exempel är miljardären, affärsmannen SAMT f.d borgmästaren i New York Michael Bloomberg en av de enskilt största donatorerna till Demokraterna i modern tid. Hans totala bidrag överstiger sannolikt 1,5 miljarder dollar och han fortsätter att vara en nyckelaktör i demokratisk finansiering.

George och Alex Soros donationer till amerikanska politiska kampanjer uppgår till cirka[b] 2,6–3,7 miljarder dollar, siffrorna är en uppskattning då fullständig data saknas för "dark money" och äldre bidrag. Donationerna har i huvudsak varit till demokraterna.
Som sagt. Ingen har någonsin donerat den summan, haft krav som Musk kom med och den makt han erhållit.
Ingen har flyttat in på Mar-a-lago, ingen har fått ett eget departement.
Ingen har stått i Ovala rummet eller inför kabinettet.

Så du kan räkna upp varenda knös som finns så kommer det ändå aldrig vara jämförbart.
Citera
2025-03-07, 13:25
Medlem
JoakimBalls avatar
Citat:
Korrekt. En av de få ggr du lyckas få rätt.
En felskrivning ang det historiskt största belopp en ovald techoligark köpt sig in i politiken och lyckats nå den påverkansgrad han har på politiken.

Som sagt. Ingen har någonsin donerat den summan, haft krav som Musk kom med och den makt han erhållit.
Ingen har flyttat in på Mar-a-lago, ingen har fått ett eget departement.
Ingen har stått i Ovala rummet eller inför kabinettet.

Så du kan räkna upp varenda knös som finns så kommer det ändå aldrig vara jämförbart.

svaret.

Citera
2025-03-07, 13:56
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoakimBall
svaret.

Drar man in Soros vs Adelsohn blir det intressant i sig...
Men som sagt. Det är vitt skilda tidsperspektiv, det här är lagt på ett bräde och det kom villkorat.
Det sitter i ett kontext.
Hade de krävt att få arbeta i det tempo och den inriktning som Musk gör, den påverkansgrad som sker i demoleringen, flyttat in på Mar-a-lago, köpts upp av klanen som nån uncle, haft mer framträdanden och fått mer beröm än Vance...så well fine.
Han utövar makt av sällan skådat slag, varav jag inte ser mer rikedom som den primära agendan. Även om han likaväl har extrema intressekonflikter utifrån det hans företagsverksamhet erhållit i statliga medel vill säga.
Citera
2025-03-07, 14:01
Medlem
JoakimBalls avatar
Citat:
Drar man in Soros vs Adelsohn blir det intressant i sig...
Men som sagt. Det är vitt skilda tidsperspektiv, det här är lagt på ett bräde och det kom villkorat.
Det sitter i ett kontext.
Hade de krävt att få arbeta i det tempo och den inriktning som Musk gör, den påverkansgrad som sker i demoleringen, flyttat in på Mar-a-lago, köpts upp av klanen som nån uncle, haft mer framträdanden och fått mer beröm än Vance...så well fine.
Han utövar makt av sällan skådat slag, varav jag inte ser mer rikedom som den primära agendan. Även om han likaväl har extrema intressekonflikter utifrån det hans företagsverksamhet erhållit i statliga medel vill säga.

Soros å Adelsohn är mer djävulen. Musk är mycket öppen med hans mål, men det var Reinfeldt också--. Adelsohn är måna om Israel, Soros i att störta USA.
Citera
2025-03-07, 14:08
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoakimBall
Soros å Adelsohn är mer djävulen. Musk är mycket öppen med hans mål, men det var Reinfeldt också--. Adelsohn är måna om Israel, Soros i att störta USA.
Jag förväntade mig denna approach.
Lite judiskt skumrask i skymundan ang rikedom, styrning och världsherravälde?

Faktum kvarstår att de öht inte är likt det som sker via Musk och transparens är exakt vad som efterlyses just nu.
Även av republikaner, senast på möte i onsdags med senatorer.

Att Musk sitter och gapar på X är inte likställt med öppenhet.
Citera
2025-03-07, 14:15
Medlem
jag tycker att det är lite lustigt att en del människor på internet inte riktigt verkar ha tagit till sig att DOGE inte hittades på i efterhand utan faktiskt var något som var en (sen, men ändå) del av kampanjen, det vill säga att om man röstade på Trump så röstade man (indirekt) för DOGE, det var alltså inte någon nyhet för någon att det här skulle ske

att minska på staten och statens slöseri är för övrigt en kärnfråga för den globala högern, sverige som inte har något högerparti räknas inte in
Citera
2025-03-07, 16:00
Medlem
JoakimBalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toduah
jag tycker att det är lite lustigt att en del människor på internet inte riktigt verkar ha tagit till sig att DOGE inte hittades på i efterhand utan faktiskt var något som var en (sen, men ändå) del av kampanjen, det vill säga att om man röstade på Trump så röstade man (indirekt) för DOGE, det var alltså inte någon nyhet för någon att det här skulle ske

att minska på staten och statens slöseri är för övrigt en kärnfråga för den globala högern, sverige som inte har något högerparti räknas inte in

det är ingen nyhet i sig..

folk borde dock veta att Doge är ingen meme... som många tror utan en heraldisk ordning, från Venetian. Vi är precis som Curtis Yarvin förutspått på väg in i monarki igen.. edit: och jag hatar Yarvin. men han har rätt i detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in