2025-03-05, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pellerinen-2
Precis ditt kålhuvud, han är en icke vald byråkrat.
Precis som Ursula i Eu menar du?
Citera
2025-03-05, 17:29
Medlem
buddy99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NobelPrizeWinner
Sverige är det mest Trumphatande landet i världen enligt olika opinionsundersökningar.
Därför är det spännande att se att det trots allt finns positiva kommentarer på FB.
Svenskar i allmänhet verkar tycka att Biden var en trygg statsledare och att DT är en skitstövel.
Var det verkligen någon som gillade Bidens tal till nationen?
Ja USA som förebild är ju avslutad iom kommunistjägaren och ja-sägarna vid makten.
Citera
2025-03-05, 17:30
Medlem
Citat:
Sverige är det mest Trumphatande landet i världen enligt olika opinionsundersökningar.
Därför är det spännande att se att det trots allt finns positiva kommentarer på FB.
Svenskar i allmänhet verkar tycka att Biden var en trygg statsledare och att DT är en skitstövel.

Svenskar i allmänhet är så otroligt godtrogna gentemot våra medier & politiker. Skulle etablissemanget säga att nu är 5+5=11 så skulle majoriteten av svenskarna svälja det med hull och hår och acceptera det. Samma sak med LGBTQ+… (kan fortsätta med hela alfabetet så jag inte utelämnar alla som är en katt, flaggstång, sopkvast eller liknande). Svenska befolkningen vill inte stå utanför narrativet och propagandan genom att tänka annorlunda oavsett vad det gäller. Lite sorgligt är det allt.

Trump är demokratiskt vald i USA och de åtgärder han gör nu är de han gick till val på. Jag är övertygad om att USA kommer att vara ett rikare land när hans mandatperiod är över.

Tänk om Sveriges politiker kunde arbeta för i första hand våra invånare?
Citera
2025-03-05, 17:32
Medlem
Agent.Provocateurs avatar
Vilket uruselt tal det var, skämskudde alltså...Trump anser att han är den bästa presidenten någonsin, loool. När man själv behöver skryta om sig själv då står det inte rätt till. Sen nickedockorna i bakgrunden, helvete så pinsamt. Nej, det enda som är viktigt för Trump är jag, jag och mig själv.
Citera
2025-03-05, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pillifjong
Vuxna människor som inte kan föra sig och beter sig som snorungar… inget annat än dåliga förlorare tyckte jag mig se (och säkerligen resten av det amerikanska folket).

Demokraterna borde nu städa upp fullständigt i sitt parti och förbereda sig med en stark ny president kandidat med stor karisma, sluta vara elitismer och lisma med Hollywood för gott.

Vilket tyvärr är helt omöjligt, de är fast i sina gamla fotspår precis som Liberalerna hemma i Sverige. Ingen vill heller lämna sina poster i partiet. Trumps son kommer ta över nästa val och Maga sekten kommer se till att USA drivs av oligarker. Den amerikanska medelklassen kommer förpassas till fattigdom och stå vid rullband med låga löner.
Det är oligarkerna som styr i USA. Folk här har inte fattat att Trumps politik när det gäller nationalekonomi och utrikespolitik är en produkt av vad det amerikanska näringslivet vill ha för att överleva i den globala konkurrensen. Det är därför DT vill kunna ha relationer med Ryssland och även med Kina och vill ligga lågt i MÖ. Det går helt enkelt inte att fortsätta med den gamla inarbetade politiken längre eftersom det skadar marknaderna och dollarn.
Allt det övriga med Woke, USAID och migration etc var mest till för att fånga folkets röster.
Citera
2025-03-05, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
"Trump har fått en riktigt bra start"

Hur blåst är du? Trump är ju hatad över hela världen. Några högerextrema och diktaturer tycker han är kul.

Trist att Demokraterna är så pinsamma. Typiskt vänsterblivna fasoner de säger att de ska göra. Vifta med tomma äggkartonger och röda kort. Demokraterna borde skapa riktiga argument när det är så enkelt med en Trump som beter sig som en idiot.

Propaganda dock. Världen behöver lite tuffa tag för att ändra sig. Men så fort de kuvar sig så kommer det lugna sig lite.

Problemet är liksom inte Trump. Problemet är att ”barnen varit ensamma hemma” för länge med mamma. Och nu har pappa kommit hem och får försöka ordna upp alla skit-rutiner mamma lagt till ungarna. Som äta glass till kvällsmat. Då skriker barnen som fan när pappa tar bort glassen, och ställer dit en skål med något sunt.

Fattar du?
Citera
2025-03-05, 17:47
Medlem
Pellerinen-2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tranberger
Tror inte du förstår vad folkvald betyder. Om man röstar på en person så röstar man för str den personen ska anställa folk, de dom menar att dom vill stoppa är folk som blir anställda av icke folkvalda personer.

Jo tack, jag vet vad folkvald är. Musk är inte folkvald att leda nåt departement, därav en icke-vald byråkrat. Vad du tror de menar får stå för dig, det var inte specifierat så iallafall.
Citera
2025-03-05, 17:51
Medlem
Wayaheads avatar
Citat:
Det har det opinionsbildande public service sett till, som håller en majoriteten av svenskarna fast i psykoser!

Beta-cucks, Nancy-/pyjamaboys snaskar public service-tutte, fullkomligt trollade!
Citera
2025-03-05, 17:54
Medlem
Graavargs avatar
Citat:
Jag utgår från att du är ironisk?
"Last night in Sweden" säger väl hur det är ställt med den saken
Hursomhelst höll DT ett intressant tal och det kan finnas anledning att se på om det finns saker som även vi skulle kunna ta till oss. Försvara gränserna mot illegala migranter kanske?

Jag är ingen Trump-fan, men jag hade nog väntat mig mer blixt och dunder, så jag tyckte det var rätt tråkigt. Hade på det vid sidan om och spelade under tiden.

Det mest tydliga i mina ögon var hur mycket Trump njöt att stå där uppe, det riktigt strålade av förnöjsamhet runt honom. Kanske det var därför han höll på så länge (tyckte det var längre än vanligt, har sett några över årens lopp).

Det som var intressant var att det var såpass ospecifikt, det påminde litet om hans valmöten när han bara står och snackar, bortsett från att han inte alls var lika osammanhängande den här gången. Och en del av de mer specifika grejerna var typiskt Trump-BS. Som att USA ska ha Grönland one way or the other. Jaha...

Sen var det frapperande att han bara verkade prata till den republikanska halvan (utan när han sa nåt han visste skulle reta demokraterna). Alla tal som jag kommer ihåg från andra presidenter har liksom bemödat sig att tala till hela rummet och "folket". "We, the americans", typ. Trump använde också ordet "we" frekvent, men det var tydligt att han avsåg "jag och min stab", inte "alla vi amerikanare".

Om jag skulle sätta rubrik på det så skulle det vara "Inga överraskningar (tyvärr)".
Citera
2025-03-05, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pellerinen-2
Jo tack, jag vet vad folkvald är. Musk är inte folkvald att leda nåt departement, därav en icke-vald byråkrat. Vad du tror de menar får stå för dig, det var inte specifierat så iallafall.

Läs igenom min kommentar en gång till. Har är vald av trump, som blev vald av folket.

Andra byrokrater, dom de vill stoppa är folk som anställs av icke folkvalda personer. Du vet inte vad folkvald är tydligen.
Citera
2025-03-05, 18:00
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aki04
Han är vald av presidenten din åsna, presidenten väljer vilka jobbar för han
" vald" Helt utanför alla demokratiska processer, hur länge orkar ni stötta denne odemokratiska fascistoida dåre?
Citera
2025-03-05, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAnder
" vald" Helt utanför alla demokratiska processer, hur länge orkar ni stötta denne odemokratiska fascistoida dåre?

Men sluta lilla får… Säger du det om Ulf Kristerssons assistent också eller?

Den enda som var vald utanför de demokratiska processerna var väl Kamala Harris

Vänsterradikala dåre
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in