Citat:
Ursprungligen postat av
NobelPrizeWinner
Jag utgår från att du är ironisk?
"Last night in Sweden" säger väl hur det är ställt med den saken
Hursomhelst höll DT ett intressant tal och det kan finnas anledning att se på om det finns saker som även vi skulle kunna ta till oss. Försvara gränserna mot illegala migranter kanske?
Jag är ingen Trump-fan, men jag hade nog väntat mig mer blixt och dunder, så jag tyckte det var rätt tråkigt. Hade på det vid sidan om och spelade under tiden.
Det mest tydliga i mina ögon var hur mycket Trump njöt att stå där uppe, det riktigt strålade av förnöjsamhet runt honom. Kanske det var därför han höll på så länge (tyckte det var längre än vanligt, har sett några över årens lopp).
Det som var intressant var att det var såpass ospecifikt, det påminde litet om hans valmöten när han bara står och snackar, bortsett från att han inte alls var lika osammanhängande den här gången. Och en del av de mer specifika grejerna var typiskt Trump-BS. Som att USA ska ha Grönland one way or the other. Jaha...
Sen var det frapperande att han bara verkade prata till den republikanska halvan (utan när han sa nåt han visste skulle reta demokraterna). Alla tal som jag kommer ihåg från andra presidenter har liksom bemödat sig att tala till hela rummet och "folket". "We, the americans", typ. Trump använde också ordet "we" frekvent, men det var tydligt att han avsåg "jag och min stab", inte "alla vi amerikanare".
Om jag skulle sätta rubrik på det så skulle det vara "Inga överraskningar (tyvärr)".