2025-03-05, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
källa på det?

"Enligt Aftonbladets uppgifter var de två skjutna pojkarna och två av deras vänner på väg hem från gymmet när de gick över torget i Fruängen. Båda pojkarna är enligt uppgifter okända för polisen sedan tidigare och förekommer inte i något brottsregister."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...fter-skjutning

Bara för att man inte är med i brottsregistret är man inte oskyldig. Vet vilken skola de gick på och enligt folk som känner de va båda inblandade i olika skit. Flera på TikTok med videor på folk som viftar med pistoler och sjunger till gangster rapp har lagt upp rip R i sin bio och en hel del andra verkar fira mordet i diverse kommentarer. De har klart och tydligt haft vänner som öppet är inblandade. Hur pass dessa inblandade var lämnar jag osagt men knappast oskyldiga.
Citera
2025-03-05, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theicebear
Bara för att man inte är med i brottsregistret är man inte oskyldig. Vet vilken skola de gick på och enligt folk som känner de va båda inblandade i olika skit. Flera på TikTok med videor på folk som viftar med pistoler och sjunger till gangster rapp har lagt upp rip R i sin bio och en hel del andra verkar fira mordet i diverse kommentarer. De har klart och tydligt haft vänner som öppet är inblandade. Hur pass dessa inblandade var lämnar jag osagt men knappast oskyldiga.

Vi bör betrakta båda BO som oskyldiga tills det kommer fram någonting som tyder på motsatsen.

Killarna kan ju ha gjort något litet som retade upp GM eller hans uppdragsgivare. Det behöver inte vara någonting som är kriminellt i lagens mening, som till exempel att skratta åt GM eller retas med GM:s bror.
Citera
2025-03-05, 14:33
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ja självklart, annars skulle man inte ens hamnat i brottsregistret så småningom.

Jag eftersökte källa för att tidningar o folk i tråden sa olika, stämmer det du säger så kan man ju ändå förstå att de blev targets oavsett hur insmetade de var.

edit: de var ju 4 st, vet du om de 2 som ej blev skjutna, hur insmetade kan de vara? kan det varit någon av dom som var egentlgia måltavlan?
Citera
2025-03-05, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
Ja självklart, annars skulle man inte ens hamnat i brottsregistret så småningom.

Jag eftersökte källa för att tidningar o folk i tråden sa olika, stämmer det du säger så kan man ju ändå förstå att de blev targets oavsett hur insmetade de var.

edit: de var ju 4 st, vet du om de 2 som ej blev skjutna, hur insmetade kan de vara? kan det varit någon av dom som var egentlgia måltavlan?

Ja det är det jag också tänker kan ha varit nån av de två som kom undan som var verkliga tavlan. Är så fallet så känns det ändå ganska troligt att de skjutna också är inblandade i något. För om man hänger med kriminella blir det också oftast svårt att själv inte bli indragen.
Citera
2025-03-05, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Egna-tankar
Vi bör betrakta båda BO som oskyldiga tills det kommer fram någonting som tyder på motsatsen.

Killarna kan ju ha gjort något litet som retade upp GM eller hans uppdragsgivare. Det behöver inte vara någonting som är kriminellt i lagens mening, som till exempel att skratta åt GM eller retas med GM:s bror.

Så kan det förstås vara men de är inte några änglar vad jag har förstått det som genom att fråga folk som känner till personen.
Citera
2025-03-05, 14:54
Medlem
AB bekräftar nu dödsfallet

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...fter-skjutning

Citat:
Två pojkar träffades av skott när de gick på Fruängstorget i söndags.

Nu har en av pojkarna dött, uppger Åklagarmyndigheten i ett pressmeddelande.

En tonårspojke har anhållits misstänkt för mord och mordförsök.
Citera
2025-03-05, 15:02
Medlem
Är detta kopplat till Rasta/Hezzy? Helt klart mycket hårdare snack på SoMe mellan personer som anser sig tillhöra de olika grupperna sen skjutningen.

Isåfall, vilken sida tillhörde de skjutna?
Citera
2025-03-05, 15:04
Medlem
Citat:
Stämmer inte, sluta gå ut med falsk information. GM var enbart ute efter att få stanna längre i sverige.
Citera
2025-03-05, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av g.vorz
Är detta kopplat till Rasta/Hezzy? Helt klart mycket hårdare snack på SoMe mellan personer som anser sig tillhöra de olika grupperna sen skjutningen.

Ja verkar vara det nästan garanterat. De skjutna tillhör troligtvis Hezzy rätta mig om jag har fel.
Citera
2025-03-05, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alsezizzaren
Stämmer inte, sluta gå ut med falsk information. GM var enbart ute efter att få stanna längre i sverige.

Du påstår alltså att en tråd teori skulle vara sanningen och hela motivet för skjutning. Den ända som ska sluta med falskt information är du. Min information stämmer till 100%.
Citera
2025-03-05, 15:08
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alsezizzaren
Fast de finns ju chattar på det beställda mordet så meningen var att han skulle skjuta någon/några specifika.
Sen anledningen att han åtar sig skjutningen kan självklart vara för att få stanna i Sverige
Citera
2025-03-05, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av g.vorz

Ingen sida de hade inget med de tiktok bråket o göra
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in