2025-03-05, 09:55
  #2713
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reisq
Okej det är din personliga åsikt, motbevisa mig gärna. Jag är alltid öppen för att krypa till korset om jag har fel.

Anna haag har ett indivduellt silver från mästerskap, Frida har nio. Anna Haag har sumpat en stafett (2018) och var ytterst nära att sumpa en (2014) Frida var kugge i guldlaget 2019 och halvsumpade stafetten 2023.

Och då har vi inte ens gått in på världscupsegrar och TDS.
Citera
2025-03-05, 11:08
  #2714
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Haag har ju dessutom sju av sina åtta medaljer i stafett.

Japp, individuellt ser det mörkare ut.
Citera
2025-03-05, 12:05
  #2715
Medlem
Ski-entusiastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenshall
Bra skrivet. Norrmännen fortsätter rapportera negativt.
https://www.expressen.se/sport/langdskidor/norska-piken-till-frida-karlssons-guldmossa/
Nu får förbundet se till att de som inte deltager i uppladdning träningsläger får heller inte starta. Det är helt uppenbart detta med Teneriffa uppladdning på egen hand inte fungerat. Rena snömoset.
Återigen tror vi snart får höra hon inte kör fem milen pga ”foten”.
Hi-hi, nei ikke mye negative rapporter om Frida her. Hele opplegget på torget var jo at guldmikrofonen og guldmössan var forbeholdt
enbart guldmedaljørene, noe som Valnes og over 30 andre medaljevinnere hadde respektert så langt i mesterskapet.

Det hadde hun nog blitt fortalt av arrangørene når hun kom dit med sin guldmössa på, for medan Ebba og Therese og Ebba var blide og
glade i intervjuet innen, og på pallen, så Frida ikke specielt glad ut. Det ble jo bare lite humoristisk for Valnes og de andre medaljevinnerne
på podiet i går.

Var vel kanskje ikke så overraskende for oss at det var just Frida som saktens også ville ha guldmössa på, som vi kjenner henne,
men det tog vi med et skjevt smil og et leende Var ikke noe negativt, var knapt en pik.
Citera
2025-03-05, 12:37
  #2716
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ski-entusiasten
Hi-hi, nei ikke mye negative rapporter om Frida her. Hele opplegget på torget var jo at guldmikrofonen og guldmössan var forbeholdt
enbart guldmedaljørene, noe som Valnes og over 30 andre medaljevinnere hadde respektert så langt i mesterskapet.

Det hadde hun nog blitt fortalt av arrangørene når hun kom dit med sin guldmössa på, for medan Ebba og Therese og Ebba var blide og
glade i intervjuet innen, og på pallen, så Frida ikke specielt glad ut. Det ble jo bare lite humoristisk for Valnes og de andre medaljevinnerne
på podiet i går.

Var vel kanskje ikke så overraskende for oss at det var just Frida som saktens også ville ha guldmössa på, som vi kjenner henne,
men det tog vi med et skjevt smil og et leende Var ikke noe negativt, var knapt en pik.

Det är förbundets idé att alla svenska medaljörer ska ha likadana mössor. Så har det väl dessutom varit de senaste märsterkapen. Även Jonna hade det när hon tog brons i skiathlon:

https://cdn.ntm.se/api/v1/images/jn93pvmr/smart/width/980/height/551/as/jpeg/redirect

Så det är verkligen en icke-sak. Valnes kan gå gömma sig i ett hörn.
Citera
2025-03-05, 12:55
  #2717
Medlem
Ski-entusiastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Det är förbundets idé att alla svenska medaljörer ska ha likadana mössor. Så har det väl dessutom varit de senaste märsterkapen. Även Jonna hade det när hon tog brons i skiathlon:

https://cdn.ntm.se/api/v1/images/jn93pvmr/smart/width/980/height/551/as/jpeg/redirect

Så det är verkligen en icke-sak. Valnes kan gå gömma sig i ett hörn.
Der er vi enige. Case closed, og lykke til på sprintstafetten
( for vår del er jeg redd for at det blir den første øvelsen i alle grener og øvelser i dette mesterskapet hvor vi ikke tar medalje.
Er redd for at Jonna kjører totalt slutt på LUW, men krysser fingrene)
Citera
2025-03-05, 12:59
  #2718
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ski-entusiasten
Der er vi enige. Case closed, og lykke til på sprintstafetten
( for vår del er jeg redd for at det blir den første øvelsen i alle grener og øvelser i dette mesterskapet hvor vi ikke tar medalje.
Er redd for at Jonna kjører totalt slutt på LUW, men krysser fingrene)

Tack för det och även om det skulle bli silver så kommer Jonna/Maja att bära guldmössa vid ceremonin. Men det är tydligen skillnad på folk som det ska klankas ner på.
Citera
2025-03-05, 13:05
  #2719
Moderator
Hjv9s avatar
Det låg i luften men nu är det verklighet, Frida förbi Stina här på fb. Kommer bli svår att passera nu gissar jag. Det finns alltid något att diskutera när det gäller Frida.
Citera
2025-03-05, 13:07
  #2720
Bannlyst
Bra att Frida åtminstone har slutat spela döende svanen efter varje målgång.

Ett tag såg hon ju ut att behöva tio jourläkare, ambulanshelikopter och intensivvård i minst en vecka, varje gång hon passerade mållinjen.

Det hela såg dessutom väldigt överdrivet ut
Citera
2025-03-05, 13:12
  #2721
Medlem
Ski-entusiastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Tack för det och även om det skulle bli silver så kommer Jonna/Maja att bära guldmössa vid ceremonin. Men det är tydligen skillnad på folk som det ska klankas ner på.
Silver er bare å glemme bort, så jo også Majas glid, så guldet er sikret.
Har bare sprintstafetten i tankene nu, og er livredd for at de andre nationene er smartere enn oss.
Skrekkscenarioet er at de kynisk kjemper om de andre medaljene, men at vi blir overambisiøse og forsøker å følge Jonna,
så at LUW sprekker som en ballong. ( tar en Stenseth )
Citera
2025-03-05, 13:17
  #2722
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjv9
Det låg i luften men nu är det verklighet, Frida förbi Stina här på fb. Kommer bli svår att passera nu gissar jag. Det finns alltid något att diskutera när det gäller Frida.

Tyvärr är väl runt 80 procent i den här tråden ovidkommande dravel.
Citera
2025-03-05, 13:46
  #2723
Medlem
Jenshalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Red.John
Bra att Frida åtminstone har slutat spela döende svanen efter varje målgång.

Ett tag såg hon ju ut att behöva tio jourläkare, ambulanshelikopter och intensivvård i minst en vecka, varje gång hon passerade mållinjen.

Det hela såg dessutom väldigt överdrivet ut

Frånsett ”foten” så mår hon ju bättre nu psykiskt och fysisk finns mer ta av därav resurser kvar e målgång. Så var det ju inte förr ständig risk för nya tävlingsförbud av läkare pga hälsoproblem.
Citera
2025-03-05, 15:09
  #2724
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski
Anna haag har ett indivduellt silver från mästerskap, Frida har nio. Anna Haag har sumpat en stafett (2018) och var ytterst nära att sumpa en (2014) Frida var kugge i guldlaget 2019 och halvsumpade stafetten 2023.

Och då har vi inte ens gått in på världscupsegrar och TDS.
Frida får nog ta en del av sumpningen från OS med även om Maja gav oss ett hopplöst läge.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in