2025-03-04, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Highsky17
Tror inte att det berodde på skilda åsikter mellan Anders och Margareta. Troligen nåt han skyllde på för att dumpa henne. Det finns många anders-typer där ute spec. på dejtingappar. Först går man all in, sen tvärvänder. Finns tydligen i alla åldrar. Egoboost, gräset är grönare, emotionellt otillgänglig. Maggan fick vinstlotten när hon blev av med gubben.

Håller med, gubbar som tvärvänder när man råkat ha en annan åsikt en gång för mycket. Sköra egon.
Citera
2025-03-04, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av annahoj79
Anders har hittat en yngre donna har jag hört
Stackarn, endera ej sett programmet eller är mycket naiv. Dumpa gubben asap, bli inte en skalp i hans bälte.
Citera
2025-03-04, 22:49
Medlem
picapicans avatar
Lennart och Christin var på tok för olika. Hon en skogsmulle och han en storstadssnubbe. Fanns inget gemensamt dem emellan, det såg vem som helst.

Vad gäller Anders och Margareta, så gissar jag att hon som lärare, var alldeles för PK och vänster, som alla lärare oftast är.

Birger ville ha en mamma och det visade sig inte bli lätt. Han nämnde det även i något avsnitt att han sökte en hushållerska. Undra om han kan vara seriös någon gång, bara trams hela tiden.
Citera
2025-03-05, 06:57
Medlem
Pripps0.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Tycker Lennart och Kristin var dåliga på att kompromissa med sina liv. Upplägget är ju rätt perfekt. De kan kombinera lugnet i Norrland med skogsarbete, fjällvandring och ljuset på sommaren med Stockholms restauranger, kulturliv, skärgården och de fina omgivningarna. De får härlig variation och valfrihet. Några veckor på varje plats.

Jag tycker det låter som ett skönt pensionärsliv.
Nja, Lennart känns mer som en posör som gillar att flexa på gymmet i storstan och leva för dagen. Kristin är mer jordnära och är vardagsatlet på riktigt, samt sätter familjen först. Kristin är mer macho än Lennart, och det är nog där det skar sig. Lennart fick ett wake up-call. Att röja skog utan att någon tittar på, är inte hans grej.
Citera
2025-03-05, 07:43
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps0.0
Nja, Lennart känns mer som en posör som gillar att flexa på gymmet i storstan och leva för dagen. Kristin är mer jordnära och är vardagsatlet på riktigt, samt sätter familjen först. Kristin är mer macho än Lennart, och det är nog där det skar sig. Lennart fick ett wake up-call. Att röja skog utan att någon tittar på, är inte hans grej.

Du har säkert rätt, men det där får man ju kompromissa med och anpassa sig, vara lite förändringsbenägen.

Men jag tror det kommer att gå bra för båda.
Citera
2025-03-05, 08:12
Medlem
Pripps0.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Du har säkert rätt, men det där får man ju kompromissa med och anpassa sig, vara lite förändringsbenägen.

Men jag tror det kommer att gå bra för båda.
Ja, de verkar vara sympatiska människor båda två.

Vad gäller Maggan och Anders så tror jag inte på olika politiska åsikter, som en del andra i tråden. De verkar båda tillhöra vänsterfalangen, och inom den gruppen blir det lättare schismer än i helt motsatta grupper enligt min erfarenhet. De hade dessutom inte närmat sig varandra överhuvudtaget om så var fallet. Tror ingen av dom är speciellt lätt att leva med, de verkar rätt stela båda två.
Citera
2025-03-05, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av picapican
Lennart och Christin var på tok för olika. Hon en skogsmulle och han en storstadssnubbe. Fanns inget gemensamt dem emellan, det såg vem som helst.

Vad gäller Anders och Margareta, så gissar jag att hon som lärare, var alldeles för PK och vänster, som alla lärare oftast är.

Birger ville ha en mamma och det visade sig inte bli lätt. Han nämnde det även i något avsnitt att han sökte en hushållerska. Undra om han kan vara seriös någon gång, bara trams hela tiden.
Håller helt med dig. Och om Birger skrev väl någon här i tråden att han egentligen var tänkt för BSF, men då sa att han inte söker någon fru. Så han var väl med för att castingen tyckte han gjorde sig bra i tv.
Citera
2025-03-05, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kanastra
Verkar ha varit en märklig slutfest förresten. Vissa var utklädda, andra i vanliga festkläder och nån i t-shirt. Många där hade nog chansen att skaffa ragg, lite dumt att dyka upp i afroperuk, elvisglasögon och hawaiiskjorta då
Ja, klädkoden verkar inte ha kommunicerats särskilt tydligt. Synd att de inte gjorde mer av efterfesten, det hade kunnat bli ett helt program. Lite om gamla kandidater, kanske lite nya konstellationer osv.

Såg förresten i Facebookgruppen att det där att de som är "ihop" stannar en vecka till på slottet är fake - alla åker hem direkt! Konstigt att de vill låtsas om det?!

Låter ju iofs jättetrist också, inte någon belöning direkt att behöva sitta på det där ödsliga slottet på polska landsbygden. Det må vara kul med hela gänget och tv och aktiviteter och så, men sen verkar det ju deppigt värre. Då skulle väl de som tackar ja istället få någon weekendresa någonstans eller så? Hursomhelst konstigt att de kör med en sån lögn.
Citera
2025-03-05, 23:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Eller han miljöpartist och hon NMR

hahha så kan det också vara
Citera
2025-03-05, 23:34
Avslutad
är Tom och Odette och Inga-Lill och P-O fortfarande ett par?

Undra varför inte blev något med Nina och Alfonso..
Citera
2025-03-06, 06:58
Medlem
Ananys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av listigtjej
är Tom och Odette och Inga-Lill och P-O fortfarande ett par?

Undra varför inte blev något med Nina och Alfonso..

Det var lite trist, de var söta ihop men båda verkade väl avvaktande och försiktiga och Nina pratade hela tiden om sina "höga murar" . Alfonso verkade dock väldigt besviken när Nina valde att åka hem och hade nog velat stanna kvar med henne.

Bor inte båda i Stockholm? I så fall finns möjligheten för dem att hålla kontakten, lära känna varandra långsamt och träffas utan bök om viljan finns.
Citera
2025-03-06, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rosalenin
Förmågan att kunna se det positiva, typ ”fina minnen” istället för att bli bitter, som gör Christin till en sympatisk person?
Lennart är väl inte helt stabil (vem är det? )

Motsatsen till "fina minnen" behöver inte vara bitterhet. Kristin har dåligt självkänsla och accepterar att hon blev utnyttjad. Hon borde bli lite arg på honom och lite besviken på sig själv (att hon bara anpassade sig till honom, vilket inte kunde hålla irl). Att bara se det positiva leder inte till ens utveckling (i min värld).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in