2025-03-04, 15:51
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Anders har skådespelartalanger å det grövsta. Finast personlighet har Tom.

Ja, behaglig man
Citera
2025-03-04, 15:55
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av listigtjej
känns som det kan vara t.ex hon är vänstee och han SD och så gick bråket igång 🤣

Eller han miljöpartist och hon NMR
Citera
2025-03-04, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av comirnaty
Lennart har inledningsvis berättat att det mest attraktiva hos en kvinna är hennes hjärna och att han är flyttbar men det visar sig att han letade efter en kvinna som ska vara med honom 100 % på hans villkor. Han valde Kristin för hon var snäll och ställde inga krav. I verkliga livet dög hon inte för att han är flyttbar dit HAN vill, inte till henne, och hon hade inte förutsättningar för att resa så mycket som han önskade. Han kan ju inte tänka sig att bygga upp en relation för att tillfredsställa bådas behov.

Kristin å andra sidan verkar vara nöjd med att hon var språngbrädan för hans "liv nummer 2". Han har bara utnyttjat henne och hon tycker det är helt ok - så bedrövligt.

Det mest attraktiva hos en man (i min värld) är hans hjärna och hjärta, inte hans kropp, vilket verkar vara viktigast för Lennart. Han ska leva "40 år till", fast redan idag går han som en anka.

Får se om han åker ute i världen eller räcker det att ta en sväng till Rinkeby?
Citera
2025-03-04, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av comirnaty
Det var inte bara Anders som gjorde en Roooger. Det var också Lennart och Birger. De var t o m ett snäpp bättre, de drog sig inte för att fälla tårar och "skriva" vackraste dikten.

Jag trodde aldrig på Anders och Maggan, allt gick för fort. Mellan Birger och tanten var det också för mycket trams för att det skulle hålla. Det var ngn annans dikt som Birger låtsades ha skrivit. Odette och norrlänningen var riktigt fina ihop.
Citera
2025-03-04, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Eller han miljöpartist och hon NMR
Nej, jag tycker hon utstrålar mer "hur uttrycker du dig" Annie-vibbar, eller S/MP-tant för den delen. De brukar vara rabiata i värderingsfrågor. Förstår att han kände lättnad.
Citera
2025-03-04, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vemdalen62
Jag fattade det som Kristin inte ville för att hon var bunden och hade en nära relation till barn och barnbarn. Att det inte bara var pemgarna som fattades.
Anders var en helt annan person på återträffen tyckte jag. Från en mjukis till lite smådryg.
Jag tyckte de var en mismatch hela tiden. Inget ont om någon av dem, men han vill vara den coola gymkillen från storstan, hon mer den svampplockande mormorn från Norrland. Det speglade sig också i deras utseende/klädstil. Kändes som att han inte var riktigt bekväm i den rollen att han skulle åtrå henne.
Citera
2025-03-04, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Embla1004
Jag tyckte de var en mismatch hela tiden. Inget ont om någon av dem, men han vill vara den coola gymkillen från storstan, hon mer den svampplockande mormorn från Norrland. Det speglade sig också i deras utseende/klädstil. Kändes som att han inte var riktigt bekväm i den rollen att han skulle åtrå henne.

Hon var bara ett plåster för honom och hon verkar tycka att det är OK.
Citera
2025-03-04, 17:10
Medlem
Allvarligt. Sökte Birger "en assistent och hushållerska"? Berättade han det för produktionen när han sökte? För damerna berättade han det ju inte för. Förrän det var för sent.
Märklig typ.

Anders är ju helskum. Maggan "dodged a bullet".

Lennart: Tja vad ska man säga. Tror han överskattar sina möjligheter att välja och vraka när han ska leva livet 2.0. Christin var för snygg för honom.
Citera
2025-03-04, 17:55
Medlem
Tror inte att det berodde på skilda åsikter mellan Anders och Margareta. Troligen nåt han skyllde på för att dumpa henne. Det finns många anders-typer där ute spec. på dejtingappar. Först går man all in, sen tvärvänder. Finns tydligen i alla åldrar. Egoboost, gräset är grönare, emotionellt otillgänglig. Maggan fick vinstlotten när hon blev av med gubben.
Citera
2025-03-04, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scaloppina
Hon var bara ett plåster för honom och hon verkar tycka att det är OK.
Nej du. Hon sa ju själv att hon var hans språngbräda, den kommentaren visar vad hon tycker om det.
Han vill säkert jaga ett yngre kuttersmycke, så hoppas han har ekonomi som väger upp gammgubbe-fejset, kunde lätt tillhöra en 90-åring.
Citera
2025-03-04, 20:08
Avslutad
Anders har hittat en yngre donna har jag hört
Citera
2025-03-04, 21:08
Medlem
mishimas avatar
Tycker Lennart och Kristin var dåliga på att kompromissa med sina liv. Upplägget är ju rätt perfekt. De kan kombinera lugnet i Norrland med skogsarbete, fjällvandring och ljuset på sommaren med Stockholms restauranger, kulturliv, skärgården och de fina omgivningarna. De får härlig variation och valfrihet. Några veckor på varje plats.

Jag tycker det låter som ett skönt pensionärsliv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in