Citat:
Ursprungligen postat av
StojanVlatkovich
Kan det även vara så att anonyma flashbackare har egna politiska agendor?
Det är därför som man ska läsa många olika medier med olika politiska hemvist för att kunna bilda sig en egen åsikt.
Du gör dig själv en otjänst. Vissa av oss skribenter är extremt kunniga och nyanserade. Jag har ingen särskild politisk agenda och har inte röstat på femton år, jag har ingen stake i vare sig Sverige eller USA och har inte haft någon lön på fem år kopplat till att jag måste agera på ett visst sätt i relation till ett jobb. Jag har garanterat en mer nyanserade och korrekt bild av världen än någon skribent på DN. Gör dig själv en tjänst och var öppen för att sanningen inte är så enkel som att någon är god och någon annan är ond.
Om Trump körde USA i botten och var så narcissistisk och hemsk som han utmålades till, skulle inte halva USA tycka att han gör ett ok jobb. Det som gör att Trump hela tiden attackeras är att han får extremt mycket saker gjorda, och dessutom på rätt hänsynslösa sätt. Exempelvis genom att lämna hela EU därhän när EU inte agerar som han vill. Men att det skulle vara ett tacktal till sig själv är inte korrekt, då har man inte alls lyssnat på talet. Han lyfte fram flera personer och hyllade dessa på olika sätt, han tackade flera personer under talet och påpekade hur bra jobb de gör och hur viktiga de är.