2025-03-05, 07:20
Medlem
Trump ögonvitor var grisrosa. Vad är det då man går på?
Citera
2025-03-05, 07:24
Medlem
StojanVlatkovichs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
Du gör dig själv en otjänst. Vissa av oss skribenter är extremt kunniga och nyanserade. Jag har ingen särskild politisk agenda och har inte röstat på femton år, jag har ingen stake i vare sig Sverige eller USA och har inte haft någon lön på fem år kopplat till att jag måste agera på ett visst sätt i relation till ett jobb. Jag har garanterat en mer nyanserade och korrekt bild av världen än någon skribent på DN. Gör dig själv en tjänst och var öppen för att sanningen inte är så enkel som att någon är god och någon annan är ond.

Om Trump körde USA i botten och var så narcissistisk och hemsk som han utmålades till, skulle inte halva USA tycka att han gör ett ok jobb. Det som gör att Trump hela tiden attackeras är att han får extremt mycket saker gjorda, och dessutom på rätt hänsynslösa sätt. Exempelvis genom att lämna hela EU därhän när EU inte agerar som han vill. Men att det skulle vara ett tacktal till sig själv är inte korrekt, då har man inte alls lyssnat på talet. Han lyfte fram flera personer och hyllade dessa på olika sätt, han tackade flera personer under talet och påpekade hur bra jobb de gör och hur viktiga de är.
Halva usa tyckte att han gjorde ett bra jobb innan valet, det kommer de knappast att tycka så länge till nu när även usa blir ett fattigare land.
Du tycker att du har en nyanserad och korrekt bild.
Ja, det tycker nog de flesta, allt från Putin och Trump till DN journalisten och den anonyma flasbackaren.
Citera
2025-03-05, 07:26
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StojanVlatkovich
Halva usa tyckte att han gjorde ett bra jobb innan valet, det kommer de knappast att tycka så länge till nu när även usa blir ett fattigare land.
Du tycker att du har en nyanserad och korrekt bild.
Ja, det tycker nog de flesta, allt från Putin och Trump till DN journalisten och den anonyma flasbackaren.

Det är inget jag tycker. Jag lever på att analysera världshändelser och profitera på dessa genom investeringar på börsen. Har jag inte en bra förståelse för vad som händer förlorar jag pengar och har inga inkomster.
Citera
2025-03-05, 07:26
Medlem
Lite som sagan om kejsarens nya kläder. Tycker USA mest visar hur urbotat dumma vi människor är och att vi inte är så smarta som vi tror som djurart. Inte ofta man kan följa det så nära och tydligt.
Citera
2025-03-05, 07:28
Medlem
MyJustices avatar
Bortsett från talet så är Trumps med klassiskt psykopatiskt .
Man provocera så att de reagera .
Sen tar han på sig offertröjan .
Citera
2025-03-05, 07:29
Medlem
rrpipers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vipan
Trump ögonvitor var grisrosa. Vad är det då man går på?

78 års jordeliv med kalori överskott räcker gott och väl för att skapa diverse problem.
Citera
2025-03-05, 07:31
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antivalent
Exakt, tror. Själv tycker jag det är rimligt att ha hållningen "vad fan händer med mina skattepengar?", och att arbeta med blåslampa för att ha så hög effektivitet och låga omkostnader som möjligt inom stat och förvaltning.

Om du har faktiska belägg för att Musk och DOGE är helt fel ute, visa det då så de kan anpassa sig. Finns tips-länkar på www.doge.gov
Siffrorna imponerar inte särskilt. I synnerhet inte då vi vet att mycket är rent politiskt betingat.
Det är lite som att SD skulle lägga ned SIDA och plocka väck delar av Migrationsverket.
Vi vet fortfarande inte om de blir utfallet när allt kommer till kritan och vi vet inte heller om det finns saker som måste omförhandlas bara för att det sagts upp och därefter få nya högre priser.
Folk man vill återanställa kan visa sig bli ganska dyra.

Sedan vet vi inte heller vilka kontrakt som USAID drar sig ur och vad det kostar andra länder som varit en del i kedjan. Här borde dessa länder stämma USAID på pengar.
Citera
2025-03-05, 07:32
Medlem
Tok-Franss avatar
Ett av de bättre state of the union tal jag någonsin hört.

Synd att inte demokraterna klarar av att hantera sin TDS och bete sig civiliserat.

"Pocahontas says yes"
Citera
2025-03-05, 07:33
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Ett av de bättre state of the union tal jag någonsin hört.

Synd att inte demokraterna klarar av att hantera sin TDS och bete sig civiliserat.

"Pocahontas says yes"

Att "Pocahontas" satt och klappade händerna var ju direkt olämpligt, men att säga "Pocahontas says yes" var minst lika illa. Han skulle pekat ut det mer neutralt.
Citera
2025-03-05, 07:36
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnWicks
Lite som sagan om kejsarens nya kläder. Tycker USA mest visar hur urbotat dumma vi människor är och att vi inte är så smarta som vi tror som djurart. Inte ofta man kan följa det så nära och tydligt.

Vad är din slutsats om Trumps inverkan på ekonomin? Uttalar du dig först är det finns facit? 😀

För egen del ligger jag i räntor och Ozempic.
Citera
2025-03-05, 07:38
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rrpiper
78 års jordeliv med kalori överskott räcker gott och väl för att skapa diverse problem.

Mr Creosote är redo att explodera av en cheeseburgare?
Citera
2025-03-05, 07:38
Medlem
Noterade att Elon Musk hade kostym på sig...
Han har nog sett hur de behandlar dessa personer som inte har kostym på sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in