2025-03-04, 17:34
Medlem
Deimos01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avantgarde19
Exakt, när man tar in en sakkunnig så ska ju den uttala sig om det aktuella fallet och inte generellt.
Som sagt Anjo har varken kunskap om rättsväsendet eller dokumentärer av denna karaktär.
Jag tror det kan vara svårt att uttala sig om det aktuella fallet eftersom juristen troligen inte är lika insatt som åklagare, försvarare och domare, så då blir det svårt för juristen att kritisera deras arbete.
För att juristen ska kunna kritisera måste juristen lägga väldigt många timmar på att sätta sig in i fallet, vilket kostar otroligt mycket.
Jag tycker det är bra att juristen uttalar sig generellt, dock fult av Anjo att klippa som han gjorde.
Citera
2025-03-04, 17:36
Medlem
Nu på eftermiddagen la Pontus reklam på sin senaste video ”mitt sista meddelande” typ 🤢 den där det flitigt raderas kommentarer.
Citera
2025-03-04, 17:38
Medlem
Min tidigare fråga om varför ingen uppmärksammar detta fick snarlika svar från flera användare.
•Att beblanda sig och starta drama med Anjo är nog lite av ett självmord för karriären.
•Det är bättre att låta det här självdö eftersom ingen verkar ta dokumentären på allvar.
•Det är bara för dumt för att uppmärksamma. Tror många aktar sig för att ge filmjäveln något ljus.
•Ingen bryr sig om dessa clowner! Rekommenderar folk att inte kolla på Anjo, det är så vi cancellerar honom.

Jag förstår tankarna, men brukar det inte startas en kampanj när såna här skandaler sker?
Typ #avföljanjo?

Jag är rädd att detta bara glöms bort och allt fortsätter som vanligt, med nya drev o hatkampanjer mot människor. Jag ser inte många kommentarer på tex Ninetones instagram? Där har inte rensats sen igår och inget nytt tillkommer.
Folk skiter redan i detta😭
Citera
2025-03-04, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ensvagsjua
Nu har jag kollat "filmen" en gång till och kan inte låta bli att tycka lite synd om Antonio, sjukt nog... Jäkla morsa att stå och filma och sen låta det sändas, ena syrran (Felicia) står och skriker och pappa Roberto verkar rätt våldsam bitvis. Känns ju som en kille som både har en och annan diagnos och hade behövt stöd och hjälp, kan inte varit lätt med den familjen. Han ÄR obv ett svin, men andra gången jag såg den så lade jag mer märke till familjen runt omkring. Urk!

Det är ju det som är det ruttna med den här filmen att vi får se hur synd det är om familjen Book och hur jobbigt dom har det på alla möjliga plan, medan brottsoffrets upplevelser ifrågasätts med typ "Jaha, Antonio förde en dyngrak 13-årings huvud fram och tillbaka mot skrevet och knäppte sedan gylfen, men hade han verkligen kuken i munnen på henne?? Det var det väl ingen som såg VA VA VA?"
Citera
2025-03-04, 17:42
Medlem
Deimos01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Badrumsbadkar
Anjo får på YouTube i kommentarsfältet frågan:
”Varför togs inte Patriks vittnesmål med? Han som var där och säger sig ha sett hela akten?”

Anjos svar:
”Läs Alvas och Tims vittnesmål. Alva va Patriks flickvän. Enligt Alva o Tim så va dom med Patrik HELA kvällen och dom va 150 meter där ifrån. Patrik säger även i sitt första förhör att han inte va på platsen o såg inget. Men efter att han pratat med dom andra tjejerna så hade han helt plötsligt en annan historia i sitt andra förhör. Och den historian va betydligt grövre än Emmas historia. Dom ska även ha sagt olika saker på hur själva avsugning ska gått till. Patrik menar på att målsäganden stod på knä medans Emma säger att hon låg ner helt däckad. Patrik lyftes inte heller i rättegången och tror det är för att polisen insåg att hans historia inte matchade Emmas.Patrik är alltså en mytoman.Läs alla papper från början till slut så ser ni det själva👍”

Det är förmodligen det fetade som är Anjos scoop om Patrik.
Skulle vara intressant att läsa alla Patriks förhör.
Och Patriks förhör/vittnesmål användes väl inte i domstolen. Så vad han sa spelar väl ingen roll när det kommer till domen.
Citera
2025-03-04, 17:44
Avslutad
Hoppsan. Nu kallar gängfolk från Norrköping Anjo för smuts.
Citera
2025-03-04, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av falukorvsgubbe

Länk?
Citera
2025-03-04, 17:45
Medlem
https://pixeldrain.com/u/8Sy8eMSY?fbclid=IwZXh0bgNhZW0CMTEAAR2sSt-9OsdeQFl4l0m3XKtwPPgcQeYG9EESX_zyOPbU2jzKktxn4q2EZ 5c_aem_tr ptUY0DbfgOQ-E-VUe2iQ

Länk för er som vill se pissdokumentären. Betala absolut inte för skräpet.
Citera
2025-03-04, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Badrumsbadkar
Min tidigare fråga om varför ingen uppmärksammar detta fick snarlika svar från flera användare.
•Att beblanda sig och starta drama med Anjo är nog lite av ett självmord för karriären.
•Det är bättre att låta det här självdö eftersom ingen verkar ta dokumentären på allvar.
•Det är bara för dumt för att uppmärksamma. Tror många aktar sig för att ge filmjäveln något ljus.
•Ingen bryr sig om dessa clowner! Rekommenderar folk att inte kolla på Anjo, det är så vi cancellerar honom.

Jag förstår tankarna, men brukar det inte startas en kampanj när såna här skandaler sker?
Typ #avföljanjo?

Jag är rädd att detta bara glöms bort och allt fortsätter som vanligt, med nya drev o hatkampanjer mot människor. Jag ser inte många kommentarer på tex Ninetones instagram? Där har inte rensats sen igår och inget nytt tillkommer.
Folk skiter redan i detta😭

Vad skönt jag är inte ensam, det här ska inte sopas under mattan eller självdö. Han har begått grova brott mot målsägande.

Det kommer en hel del kommentarer på anjos senaste video fortfarande, även om mycket tas bort.

Jag skiter inte i detta och skulle gärna se books och Pontus spring gatulopp…
Citera
2025-03-04, 17:48
Medlem
Deimos01s avatar
Citat:
Det gör han. Gå över med en wienerkrans. Anjo bangar aldrig en gratisfika.
Glöm inte att trycka fejset mot fönstret som en gris för att kolla om någon är hemma, det är ju så man gör enligt Anjo.
Det går ju även att flyga en drönare och försöka filma in genom barnens fönster för att kolla om någon är hemma, det är ju så man gör enligt Anjo.
Citera
2025-03-04, 17:50
Medlem
Haha så jävla kul att han anlitat en ca 20 årig biträdande jurist med cirka 0 erfarenhet. Ingen advokat ville ställa upp på skiten XD aldrig sett en ”dokumentär” innan med en bitis som expert ist för en advokat.
Citera
2025-03-04, 17:50
Medlem
Citat:

Gött, på tiden, kanske Pontus kan få känna på hur det är att vara brottsoffer. Och polisen kan han väl knappast gå till när han anser dom vara så inkompetenta. 😂
Som nkpg-bo är man väl insatt i hur låg utredningsgrad brott här har, polisen är så underbemannad och underfinansierad och det är så jäkla mycket bus.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in