Citat:
Ursprungligen postat av
brutefish
han spelar ett högt spel och verkar tro att detta går att vända som när man tar in en tumskruvs-vd på ett företag som är på dekis. man kickar folk, stänger fabriker, gör om i produktfloran, kör kampanjer.
"tyvärr" kan du inte rodda ett land som ett företag samt som du säger, omger sig med ett gäng juniorer med bruna tungor.
du är också extremt beroende av hela länder och tom kontinenter.
han är sur över att de har ett handelsunderskott till eu och då plötsligt ska vi stå ansvariga för detta och pröjsa(?!) tillbaka någon slags mellanskillnad, eller ännu bättre köpa ännu mera. hur skulle det vara om de istället levererade tjänster och produkter som vi faktiskt vill ha istället?
åter igen, usa tjänar inte på detta.
klart som fan han är skitsne över att han fick inte gräva i jorden utan några garantier. tiden rullar på och usas skuldberg tickar upp varje sekund.
ju mer man ser av det hela desto större är risken att han kommer sabba usas ekonomi än rädda den.
mötet i fredags är också så genomskinligt, det var upplagt som när mobbaren säger till sina polare att dra byxorna på någon inför hela skolan. han är en typisk piss-företagare som jag själv stött på många gånger under åren som ska ha hela vinsten och du själv ska gå noll ur affären, helst back.
vet en gammal företagare som på bred småländska alltid sa, "det ska ryka i både skorstenarna". trump är helt på andra sidan.
han vet att han ljuger, men det är hans schtick. att snacka så mycket skit som möjligt för att få den andra ur balans och lura till sig affärer.
samtidigt måste man fråga sig självt hur den retoriken fungerar i hela usa. att maga-idioterna och bottarna tillskriver honom som nästa jesus är en sak. men den något äldre konservativa generationen som i decennier förde riktiga konflikter och sedan ett kallt krig mot kommunisterna.
att se sin ledare för den fria världen plötsligt hoppa i säng med denne bara för att fixa till siffrorna, det är jag övertygad om att det kommer gå åt helvete.
En del intressanta instick du har här.
Såg en intervju med Kanadas finansminister(tror jag det var)
De slår tillbaka med tariffer direkt.
Sedan funderar jag på om den gas, olja, aluminium, gödsel m.m. inte borde finna nya och bra konsumenter i EU och gynna Ukraina.
Nåväl. Det är ett mindre bra spel som drar igång nu.
Och Putin håller i trådarna, på sina dockor?