Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-03-04, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fsck
Det kallas väl för kognitiv dissonans. I tre år har trollen suttit och snällt följt manus och hatat på USA och nu är de plötsligt bästa kompisen. Det kommer att ta en liten stund för alla att ställa om.

Under tiden kan vi glädjas åt att Europa inte tänker ge upp. Dessutom så fortsätter det att gå åt runt 1200 - 1500 ryzzar. Varje dag.

Dessutom har det ju från trollen hela tiden hetat att Zelensky är USAs lydige marionett. Jag vet inte det jag...
Citera
2025-03-04, 14:38
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fsck
Det kallas väl för kognitiv dissonans. I tre år har trollen suttit och snällt följt manus och hatat på USA och nu är de plötsligt bästa kompisen. Det kommer att ta en liten stund för alla att ställa om.

Under tiden kan vi glädjas åt att Europa inte tänker ge upp. Dessutom så fortsätter det att gå åt runt 1200 - 1500 ryzzar. Varje dag.

Det är bara att ta fram popcornen och avnjuta clownshowen. Oljepriset faller till årslägsta på 67 dollar idag. Amerikansk recession och ordentligt fall i oljepriset under 60 dollar samt därefter under 50 dollar betyder att KGB-Putin är helt körd utan att UAF ens inlett en offensiv.
Citera
2025-03-04, 14:43
Medlem
Med pausat USA-stöd till Ukraina verkar USA visat vilken planhalva demokratin de tillhör.
Som väl har nedräkningen för Trumskys tid som president redan börjat.

Och Putin sen..

Vilka jäkla kålsupare hela högen.
Citera
2025-03-04, 14:44
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av platyzma
Det måste finnas fler konservativa som tycker det gått för långt utöver denna Frum och hon kvinnliga senatorn, eller var det både en republikan från Alaska och en från Vermont?

Jo-o.., och Trump kan nog vara bekymrad över också vad de kan tänkas säga. Jag tänker nämligen på tajmingen utav vapen-stoppet som kom nu då inatt..

..det skulle vart det självklara ämnet för politiker i Usa att samtala om idag..men..

..inatt skall Trump tala inför kongressen om handelskriget som kört igång. Så det kommer väl att få en större fokus. Så misstänker att vapen-stoppet var planlagt om när det skall ske..
Citera
2025-03-04, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Auric
Det finns mycket som är åt skogen i Sverige och i väst i övrigt.

Diskussionen handlade om...

(Ursprungligen postat av HugoTheGreat)

"Det där stilbildandet du pratar om är ingenting som ligger någon gång i framtiden, utan erövringskrig har existerat ända sedan människan uppstod. Om du är fullständigt ovetandes om detta, vilket jag är så gott som säker på att du inte är, så föreslår jag att du läser lite militär och krigs-historia. Om du vill ändra på hur världsordningen ser ut idag, ska du kanske börja med att fördöma alla staters inblandning i andra länders inre angelägenheter. Och där ligger USA och västvärlden i topp på listor som du, möjligtvis (jag har inte själv letat) inte kommer att hitta."

Jag föll in i den.
Citera
2025-03-04, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Auric
Jag skulle aldrig någonsin kunna tänka mig att flytta till land som Ryssland. Skulle du?

Ja, det går alldeles utmärkt.
Citera
2025-03-04, 14:50
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Total desperation från Trump och hans inkompetenta trump team.

Sådana här "nyheter" kommer inte att rädda idioten Trump.

Tydligen ska polaren KGB-Putin hjälpa Trump med Iran. Trump visar nu hur svag han är inför hela omvärlden.

Rysslands president Vladimir Putin har gått med på att hjälpa USA att förhandla med Iran om landets kärnenergiprogram, uppger källor till Bloomberg.

https://www.di.se/live/putin-redo-hjalpa-usa-att-forhandla-med-iran/
Citera
2025-03-04, 14:57
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snyggast.i.Speedo
Total desperation från Trump och hans inkompetenta trump team.

Sådana här "nyheter" kommer inte att rädda idioten Trump.

Tydligen ska polaren KGB-Putin hjälpa Trump med Iran. Trump visar nu hur svag han är inför hela omvärlden.

Rysslands president Vladimir Putin har gått med på att hjälpa USA att förhandla med Iran om landets kärnenergiprogram, uppger källor till Bloomberg.

https://www.di.se/live/putin-redo-hjalpa-usa-att-forhandla-med-iran/

Går ju också emot Trump`s : "-drill, drill baby drill !"

För Iran vill ju ha något tillbaka, och det är olja ut..

Man kan säga mycket om Mullorna i Tehran.., men att de skulle börja lita på Trump ?
Citera
2025-03-04, 15:04
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Går ju också emot Trump`s : "-drill, drill baby drill !"

För Iran vill ju ha något tillbaka, och det är olja ut..

Man kan säga mycket om Mullorna i Tehran.., men att de skulle börja lita på Trump ?

Finns inte en chans på denna jord att mullorna i Iran skulle lita på Trump men jag är glad att någon iallafall försöker se till att muslimerna inte får tag på kärnvapen, jag vet att Pakistan har det men de är inte lika bostavstroende som de i mellanöstern och Iran.

Krisen med Ryssland och Ukraina är rena semestern jämfört med fundamentalister med kärnvapen, de skulle lätt kunna spränga hela världen för att vinna.
Citera
2025-03-04, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frank.af.Danmark
Vilka officiella siffror syftar du på?
Ukrainska? Vilka utomstående har bekräftat?

Ukrainas siffror ja. Betydligt mer tillförlitligt än siffror från mytomanriket Ryssland.

Bland annat ISW bekräftar att Ukrainas siffror stämmer ganska bra med verkligheten.
Citera
2025-03-04, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sidlinjen18
Dessutom har det ju från trollen hela tiden hetat att Zelensky är USAs lydige marionett. Jag vet inte det jag...
Du kan inte ha missat att...

There's a New Sheriff in Town...

https://youtu.be/SWQ5kwJEoTg?si=9gkqz1Jv3_esnKiw

Donald Trump has delivered a potentially catastrophic blow to Ukraine suspending all US military assistance and potentially condemning the country to Russian rule.
Citera
2025-03-04, 15:13
Medlem
JohnClarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Area55
Jo detta är ju sant.
Man gick ut med ett brev till många länder och deklarerade att man ville tillbaka till 1997.
Är det rimligt?
Tror det vara i december 2021. Vill minnas att det var något som också inte var förhandlingsbart. Eller hur?

Mitt minne kan svika mig här.

Det är inte på något sätt rimligt och det kommer de inte få. Men det är så stormakter förhandlar. Man öppnar tufft och sen förlikas man med något alla (nästan alla i alla fall) kan acceptera. Alla intelligenta människor förstår att ett tufft nederlag för en stark part leder bara till nya problem längre fram. Jämför t.ex. när man totalt körde över Tyskland i freden i Versailles, ett stukat och orättvist behandlat Tyskland skapade grogrund för Hitler och en revanschvilja och ledde också till WW2. Det gäller nu att hitta något som känns som win-win. Känslan av win är viktigare ju starkare och mäktigare part. Så viktigast att USA och Ryssland är nöjda, sedan i andra hand EU och Ukraina. Annars kommer den här skiten bara tugga på sprida sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in