Citat:
Ursprungligen postat av
Karman
Altså du får tro vad du vill, men varför du tillmäter mig sådan vikt att "gamla SD-väljare" ska ta intryck av det jag skriver på Flashback övergår mitt förstånd faktiskt. Så viktigt känner jag mig inte. Men jag kanske också har fel?

Jag menar inte att tillmäta dig eller mig som enskilda stor vikt. Jag gillar bara att diskutera frågan.
Jag vill ju att SD ska minska. En del av väljarna tidigare var ensamstående eller hemmaboende bidragstagare som såg sig förbigångna av de insatser som gjordes för nyanlända 2015. Kommuner köpte bostadsrätter till dem, de gick före i bostadsköer och kommuner ville inte vräka barnfamiljer efter den egentliga bortre tidsgränsen på 2 år av naturliga skäl. Ingen vill ha barn i hemlöshet även om vräkningar av barnfamiljer nu ökar.
Det är kanske orealistiskt att tro att de förbigångna väljarna ska gå tillbaka till S och V som beskrev dem ganska illa under många år men rent sakpolitiskt försämrar SD deras livsvillkor ihop med högern.
Andra väljare, så som boende i utanförskapsområden (SD kunde ha uppåt 20 procent i vissa distrikt av de utanförskapsområden som bestod både av arbetande och icke arbetande) tycker jag definitivt ska överväga att gå till S eftersom S lagt om sin politik.