2025-03-03, 22:21
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddoque2
Sveavägen? Har du blivit cuckad där eller?
Vilken är ”sveavägens” egna TV-kanal?
Du är en högerextrem ryssvän och det är inte mer med det annat än att du aldrig kommer att få ett viktigt jobb eftersom du aldrig kan bli säkerhetsklassad.
Vilket sjukt inlägg. Tror du alla "viktiga" jobb är säkerhetsklassade? Och att hela tiden blanda in "ryssvän" är bara så tjatigt och säger mer om dig än den du anklagar. Det är ju helt uppenbart att svensk media är tätt sammankopplade med vänsterliberal ideologi a la sosseriet och är deras lydiga redskap.

Sen till själva trådämnet. Jag tror SD är inne på helt fel linje. Inte fan är det någon SD:are som gick på det där tramset om "trollfabrik", när hela MSM är en enda stor trollfabrik? SD:are är helt enkelt inte, naturligt nog, lika intresserade av att rösta fram ytterlingare några överbetalda EU-byråkrater...
Citera
2025-03-03, 22:31
Medlem
SD är ett globalistparti som lyder under Israel och judelobbyn. Du kan lika bra rösta på sossarna, spelar ingen roll. Vi kommer få mer multikulti oavsett. Judarnas agenda har hela tiden varit att destabilisera vita kristna.
Citera
2025-03-03, 22:42
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide
Vill de nå sina uttalade 50 procent måste de börja tänka som de 80 procenten gör. Det är detta allting grundar sig på.
Nu har de stått och stampat runt 20 ganska länge och de verkar inte kunna få så mycket mer förutom vid statistiska avvikelser.
SD kommer snart att bli mainstream och det är vi många som sagt hela tiden.
Det är enda sättet som toppen kan få sätta sig i en regering.
Ja, jag förstår själva strategin. Det är bara en ganska dålig tajming då man varit tredje hjulet och inte åstadkommit ett skit än. De når inga 50% med ett sådant track record. Man närmast ber om att få bli ett bottenparti som Liberalerna och Centern.
Citera
2025-03-03, 23:07
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
De flesta som väl gått till SD går inte tillbaka till de andra. Visst behöver Åkesson bytas ut, men så länge de andra partierna är mycket värre så kommer SD ligger kvar runt 20 procent eller mer.

Vet flera som lämnat SD för andra partier och då pratar jag inte om AfS. Många kommer nog dessutom avstå från att rösta helt och hållet då de känner att vi får samma politik oavsett vilka som styr.
Citera
2025-03-03, 23:51
Medlem
TJudges avatar
Citat:
Här lyser dom i alla fall med sin frånvaro. Bara högerextremister på fb.

Dom kommer ju åt mer tittare rakt från tvrutan. Men det är gott om vänsterblivna här inne.

Citat:
Ursprungligen postat av Robokopf
Trollfabriken fortsätter jobba
Inget i TV4s inslag var lögner.
SD satt ju förfan själva och skröt om sina anställda nätmongon.

Dom jobbar sida vid sida med Ryssland.
SDs Putilov visar det tydligt.

Jag har svårt att tro det, SD varnade för ryssen 2013 och blev utskrattade.
Senast redigerad av TJudge 2025-03-04 kl. 00:00.
Citera
2025-03-04, 00:00
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Ja, jag förstår själva strategin. Det är bara en ganska dålig tajming då man varit tredje hjulet och inte åstadkommit ett skit än. De når inga 50% med ett sådant track record. Man närmast ber om att få bli ett bottenparti som Liberalerna och Centern.
Ja. De liknar ju dessa partier i mångt och mycket också i och med att de saknar politik.
Citera
2025-03-04, 00:14
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide
Ja. De liknar ju dessa partier i mångt och mycket också i och med att de saknar politik.
Förvisso kan man beskylla dem för att mestadels vara ett enfrågeparti och spretiga i resten, men just nu, särskilt just nu när vi har ett oerhört allmänt lågt förtroende för partier, är det bättre att vara edge och hålla fast vid den attityd man haft, istället för att bli lika vilse som resten.

Vänsterpartiet och KD är väl de partier som känns stabilast vad gäller deras identitet.
Moderaterna och Sossarna verkar så vilsna båda två att de mest verkar vilja vara det andra partiet.
C och L, två liberala partier där det ena är så liberalt att man vill ligga med barn och det andra, som t o m heter Liberalerna, driver Sveriges minst liberala politik - förbjud ALLT! Miljöpartiet verkar inte ha nåt hum om miljön ö h t. Bara ös in pengar i hopplösa projekt åt riskkapitalister.

SD hade ju en chans att faktiskt sticka ut i denna sörja. Istället vill man äta korv.
Citera
2025-03-04, 00:30
Medlem
LittleFishs avatar
Hur var det fel av SD? An eye for an eye. Om nu TV4 ville sjunka så lågt och bli Sveriges CNN så fick det vara deras efterblivna prerogativ. Personligen ansåg jag innan att TV4 var en relativt respektabel kanal men efter debaclet innan valet och deras brunsmetning har jag inte ett skit till övers för dem längre.

De tog en tydlig vänstersväng och kraschade rakt ned i vänsterträsket i hög hastighet. Åter igen, deras val.

Troligtvis tappade de en enorm tittarkvot efter detta. Go woke or go broke. När TV4 luktat klart på sina pretentiösa pruttar missar de dock en liten liten detalj. Till skillnad från pojken med gulbyxorna SVT som alltid på något fantastisk sätt alltid kan dra ett par miljarder ur fickan hela tiden kan TV4 inte göra samma sak.

Be om ursäkt för något man inte gjort fel är patetiskt. Tappat förtroende för SD också senaste åren. Vem kunde tro de skulle bli lika mjäkiga som de andra sojapojkarna de en gång i tiden avskydde?
Citera
2025-03-04, 00:36
Medlem
LittleFishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Vet flera som lämnat SD för andra partier och då pratar jag inte om AfS. Många kommer nog dessutom avstå från att rösta helt och hållet då de känner att vi får samma politik oavsett vilka som styr.
Valdeltagandet sjönk rejält vid senaste valet så din teori stämmer. Sannolikt ännu mindre valdeltagande vid nästa val. Jag har slutat rösta för många år sen. Polletten föll ned på mig relativt tidigt. Befriande att slippa meningslös gyttjebrottning i realpolitiken som aldrig leder någonstans ändå. Vi får alltid samma jävla skit i vilket fall.
Senast redigerad av LittleFish 2025-03-04 kl. 00:39.
Citera
2025-03-04, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Ni har drömt länge om att SD ska tappa väljare.

Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Jodå. Det kommer att hända.

SD-rövslickaren JohanSverkersson har rätt här, men endast i absoluta termer.

De kommer att tappa väljare, men endast de väljarna som trodde att SD hade en politik som gynnade sverige.

Samtidigt kommer de att vinna väljare som känner sig bekväma att rösta på SD eftersom partiet har blivit "rumsren".

Antalet de tappar är mindre än antalet de vinner, alltså kommer SD att få fler väljare.

Allt SD gör är uträknat: "om vi säger X, hur många väljare förlorar vi jämfört med väljare vi vinner?" Om talet är större än noll, kommer de att säga X.

De förlorar väljare som tror på principer och vinner väljare som röstar på vad som är socialt accepterat, som JohanSverkersson.
Citera
2025-03-04, 00:57
Medlem
JoakimBalls avatar
Citat:
Nej, slutsatsen var att dom gjorde bort sig och hade en usel strategi för att benöta det.
ALLA vet att sd har trollfabriker. Inte minst synligt här på fb.
Påverkansopeeationer står sd för med hjälp av ryssland och fb är en viktig kanal.
Det är bara småkukade incels som pratar om vår fria press som ”msm”.

Här mina damer och herrar har vi Projektion-101.

Speciellt den sista meningen -- som han inte ens vet vad det betyder, men har hört orden!
Citera
2025-03-04, 05:55
Medlem
acid marias avatar
Varför ska man rösta på SD om man vill stoppa flödet av invandrare?

Genuin fråga
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in